2021-04-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Läste att polismyndigheten skulle se över antagningsprocessen i vintras och ett beslut skulle komma nu i mars ifall huruvida de ska ändra kraven på något sätt eller ej.

Nu är det tyst om det och inget beslut har kommit än?

Tänker mest på begåvningstestet det är över 10 år gammalt och extremt omodernt och gör att många kompetenta sökande förloras i onödan på det här steget.

Tycker man borde slopa det helt eller ändra om det till någon form av svenska prov.
Det borde kombineras med ett svenskprov samt en kortare intervju med en polis som var fallet när jag sökte 2011 (och kom in) Där kan man sålla bort de som kommer in idag på bra betyg men inte fattar varför de sökt egentligen eller förstår vad de ger sig in på. Säkerligen kan uniq uppdateras med.
Senast redigerad av Krulf 2021-04-27 kl. 16:17. Anledning: Stavfel
Citera
2021-04-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Det borde kombineras med ett svenskprov samt en kortare intervju med en polis som var fallet när jag sökte 2011 (och kom in) Där kan man sålla bort de som kommer in idag på bra betyg men inte fattar varför de sökt egentligen eller förstår vad de ger sig in på. Säkerligen kan uniq uppdateras med.
Man kommer dock inte in på betyg i dagsläget, det är först till kvarn (när man har klarat alla delprov)
Citera
2021-04-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf

Tycker inte att man ska sänka kraven eller ändra uniq. Men ett HELT år "straff" för att du misslyckades är överdrivet. Sen i vad vet man inte heller.
Vad ska jag plugga på? Talföljder? Eller svåra ord?
Citera
2021-04-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Nu jävlar är det dags igen. På onsdag ska köra för andra gången. Någon som har några sista tips?

Hur gick det?
Citera
2021-04-28, 15:25
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swords956
Hur gick det?
Föll på psykologen. Sjuksköterske delen gick bra dock. Fick en 9(+2) på styrketestet så det var ju kul iallafall
Senast redigerad av Horleif 2021-04-28 kl. 15:27.
Citera
2021-04-28, 15:48
Medlem
Citat:
Föll på psykologen. Sjuksköterske delen gick bra dock. Fick en 9(+2) på styrketestet så det var ju kul iallafall

Jaha.. Vad hände med psykologen?
Gjorde du uniq också?
Citera
2021-04-28, 15:54
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swords956
Jaha.. Vad hände med psykologen?
Gjorde du uniq också?
Uniq gjorde jag förra gången jag var där. Fock en 6:a. Menade såklart att jag blev underkänd på psykolog samtalet
Citera
2021-04-28, 15:57
Medlem
Citat:
Uniq gjorde jag förra gången jag var där. Fock en 6:a. Menade såklart att jag blev underkänd på psykolog samtalet

Hur var ert samtal då?
Citera
2021-04-28, 19:00
Medlem
Mittpunkts avatar
Hoppas de plockar bort matrigma / uniq - testet för det är jävla nonsens. 90% faller bort där redan som egentligen kanske är väldigt duktiga i yrket som polis. Har gjort matrigma fyra gånger till lokförare och inte kommit in pga det. Tycker istället att man ska komma in på:

registerutdrag
betyg
samtal med psykolog
samtal med polis
övriga tester som nu finns
Senast redigerad av Mittpunkt 2021-04-28 kl. 19:04.
Citera
2021-04-30, 10:51
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Man får frågor om sin uppväxt, skolgång, familj osv

För att gå vidare i processen så måste man ge de svar som "modellen" eller psykologen vill ha?
Citera
2021-04-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
För att gå vidare i processen så måste man ge de svar som "modellen" eller psykologen vill ha?
Dem har ju någon mall, men jag svarade ärligt på alla frågor
Citera
2021-05-01, 07:16
Hej! Kul att jag hitta denna tråd och kanske kan bli aktiv här på Flashback 😀

Jag har kompletterat ämnen
historia 1B
Samhällskunskap 1B
Engelska 6

Och jag har även genomfört och slutfört simintyget!
Och sedan hade jag synfel vilket inte uppfyller synkraven men jag kila iväg till Memira och utförde ögonoperation.

Jag blir 30 år och har familj och barn och känner mig redo att söka för första gången!

Kan tillägga att jag har 9 år i säkerhetsbranschen som väktare och ordningsvakt och jobbat allt från tunnelbanan till sjukhus och hög risk fotbollsmatcher.

Ska bli kul att se om man kommer klara testerna.

Jag jobbar med talföljder just nu och uniq vilket är det jag känner mig mest osäker med.

Lycka till ni alla andra och vad kul att jag har hittat hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in