2023-12-05, 22:26
Medlem
Han är kvar i spanskt häkte såvitt vi vet.
Citera
2023-12-06, 00:39
Medlem
Ber om ursäkt.
Hade helt missat detta om mordförsöken i Spanien och trodde ni menade att han ännu skulle sitta i fängelse efter A - något vi alla vet att han fick ett löjligt kort straff för och redan är ute från sen länge.

Läste någonstans i tråden att hans ”boys” hade sagt att han släpptes till nyår - men det va väl efter A kanske?
Trodde dock han släpptes tidigare för det. Men jag är inte säker. Och därför litade jag bara på det och antog att han nu va fri.

Att han redan - mellan nyår och nu - skulle ha blivit gripen för att återigen försökt mörda någon (även om han denna gång tack och lov inte lyckades!) kunde jag inte föreställa mig.

Gött att höra att han är häktad på nytt dock (om det nu stämmer) och hoppas att Spanien tar i ORDENTLIGT med strafflängden!
Speciellt när detta är andra mordförsöket där och de vet att han är dömd för mord i Sverige - även om han fick ett skämt till straff så är en skyldig-dom en skyldig-dom!
Senast redigerad av Purplepanic 2023-12-06 kl. 00:49.
Citera
2023-12-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
han la ut nu en story på snapchat att han är på nån fest

Detta gör mig förvirrad.
Någon skriver att han släpptes vid nyår och du skriver att du ser honom festa på snap.
Medans andra säger att han suttit i spanskt häkte i 14 månader (då kan han inte ha blivit släppt till nyår för nästan 12 månader sen och definitivt inte va ute och festa!)

Är vi säkra på att han sitter inne i Spanien? Och att hans ”boys” bara trodde att han skulle bli släppt till nyår - men han blev aldrig det?
Eller kan de vara så att han satt inne där i två månader och faktiskt blev släppt till nyår - och bara varit helt tyst på sociala medier för att han typ fått ett domstolsbeslut som förhindrar honom från det?

Vi måste lista ut vad som stämmer och inte här!
Hur går vi till väga för att få info om detta?

När det gäller den där snapen:
Har du sett snapen själv?
Är det från hans snap?
Såg man honom i videon eller skulle det kunna va filmat av någon annan?
Är du säker på att videon togs i realtid eller skulle det kunna va en återuppladdning?
Senast redigerad av Purplepanic 2023-12-06 kl. 00:53.
Citera
2023-12-06, 07:30
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic

Gött att höra att han är häktad på nytt dock (om det nu stämmer) och hoppas att Spanien tar i ORDENTLIGT med strafflängden!
Speciellt när detta är andra mordförsöket där och de vet att han är dömd för mord i Sverige - även om han fick ett skämt till straff så är en skyldig-dom en skyldig-dom!

Han friades för mord.
Citera
2023-12-08, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozempic
Hivelitto
Har har Hiv så lär dö av sjukdomen i spansk fängelse får inga mediciner där
Möjligt ? Men det kan hända att svenska Läkemedelsförsäkringen/FKassan ska gå in med stöd till bromsmediciner för HIV/Hepatit-C. Men mycket oklart om de skulle bevilja ADHD-medicin till Abbe ?
Det blir ju en spansk läkare som ska bevilja detta i så fall.
Utifrån det blåa sjukförsäkringskortet som beviljas av FKassan.
Abbe har själv skrivit att han knaprat ADHD-medicin tidigare.
För svenskar eller "svenskar" med kroniska sjukdomar, tex diabetes, så gäller visst att patienten måste betala det ur egen ficka kontant till Apoteket i Spanien.
Bara insulinet kan kosta 30 000 - 45 000 kr/år. Dessa kvitton ska sedan skickas in till FKassan.
Men de är slöa på att justera dessa betalningar och det kan dröja upp till ett år eller mera innan pengarna kommer tillbaka.
Troligen så betalar FK inte ut längre på checkar utan bara på svenskt bankkonto.
Vet att det finns svenskar i Spanien som har haft medicinräkningar på cirka 60 000 per år, men fått det betalat av FKassan eller om de har privat sjukförsäkring. Fast detta gäller laglydiga rejäla personer som har betalat in mycket skatt under sitt liv och det är ju dem väl unt i så fall.

När COVID-pandemin gick så skrev spanska fängelsemyndigheter att de skulle stå för vaccinering och medicinering men hur det blev med det framgick inte så där jättesjälvklart.

Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Korvfest i fängelset? Babben får en bbc-korv?

Ingenting har skrivits om Abbe Blattelitos kommande rättegång i Spanien i spanska medier.
Det har varit knäpptyst.

Det första mordförsöket i Spanien då Abbe fick frispel och högg ett brottsoffer (BO) med en trasig glasflaska verkar som att åklagaren lade ner. Möjligen berodde det på att BO inte kunde kallas till rättegång och/eller inte heller dök upp på förhör.
Vittnen hade dock sagt till Guardia Nacional/Guardia Civil att Abbe varit vildsint och försökte med flera hugg med glasflaskan, och att det hade stänkt mycket blod på platsen de befann sig på.
BO fick sys.

Det andra och tredje mordförsöket skedde då Abbe ville reglera en skuld mot en annan BO som dels fick ett 20 cm långt djupt skärsår i underarmen, och dels ett stort hugg mot halsen på BO bara 1-2 cm från halspulsådern (the jugular).
Bägge två huggen kan rubriceras som två mordförsök var för sig. Detta eftersom skärsåret i underarmen var så pass djupt. Blodförlusten kan snabbt bli mycket stor på sådana djupa skärsår, och BO dör enbart av blodförlusten.
Hade huggit i halsen träffat rakt på halspulsådern hade BO varit död inom 3-4 minuter.

Vittnen fanns det tydligen gott om, bland annat ambulanspersonalen.
Spanska medier skrev att Abbe riskerade upp till 18 års fängelse.
Efter dåden fick Abbe panik och sprang från platsen, kastade kniven i ett buskage bredvid, och körde sin bil till Mijas (ungefärlig adress) och låg där och tryckte.
Tills Polisen knackade på, nåja de slog nog in dörren direkt som spanska polisen brukar göra.
Vidare ska det ha hittats blodspår inne i Abbes bil, och ev blodspår på Abbes kläder.
I spanska medier skrevs också att Abbe har gjort knarkaffärer, men det står inget om volymer eller belopp.
Forensikerna i Spanien har förstås mycket att göra pga den galopperande raketforskarbrottsligheten och även de islamister som etablerat sig i Spanien.
Samtliga islamister som har gripits i Spanien sedan år 2015s "flyktingkris" har allihopa agerat klumpigt och och rätt så förutsägbart, enligt spanska media.

Även om BO inte skulle dyka upp på rättegången, så finns det för många vittnen för att Abbe skulle klara sig ser det ut som.
Citera
2023-12-08, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnbanjomajoren
Lyssnade på Rättegångspodden idag, hade inte en aning om denne Abbe eller hans förehavanden men måste säga att chocken efter alla tre avsnitt samt allmänt skummande igenom denna tråden är helt otrolig!

Hur kan ens en sådan här människa fortfarande ha rätt att leva? Han måste vara så sönderdiagnostiserad att han tror att det är någon form av frikort? Hur har hans uppförande i fängelset varit, någon som vet?
Väldigt patetisk människa som förtjänar att glömmas bort då det verkar vara hans största straff.

Lite som en seriekrock på motorvägen, man är glad att man inte är inblandad men man kan inte hjälpa att kolla när man väl kör förbi.

Enligt vad som har skrivits så tycks det som att Abbe fick duktigt med stryk troligen av medfångarna i Spanien, och därför blev flyttad till så kallat skyddshäkte. Maffiabossar och sådana figurer brukar alltid få skyddshäkte, eftersom risken är stor att de blir mördade i fängelset.
Abbe sitter troligen på Alhaurin de la Torre-fängelset en liten bit ifrån Mijas, Malaga. De flesta av de utländska fångarna sitter på just det fängelset. Men de som döms till riktigt långa straff kan egentligen hamna vart som helst.
Vissa spanska fängelser har inte haft en enda rymning sedan typ 1960-/1970-talet.
Alhaurin de la Torre är troligen ett av de bättre fängelserna i Spanien.
Rätt så nyligen fick samma fängelse en ny fängelsechef som vad man förstår lovade "hårdare och tuffare tag" osv.
Det inverkar bland annat på beviljade permissioner som är i regel mycket restriktiva.

Läste förresten att någon hade lovat en belöning på 65 000 Euro för den som kunde ta ihjäl Amir Mekky på samma fängelse när han satt där..
Överbeläggningen på spanska fängelser kan ligga på 20-30 % eller däromkring.
Spaniens justitiemyndigheter uppdaterar inte dessa data så ofta, de är cirka ett år för gamla.

Abbe ska verkligen inte försöka rymma för spanska polisen skjuter skarpt på rymlingar.
I våras så sköts en efterspanad terrorist ihjäl av spansk polis.
Och ännu tidigare i våras så sköts en narkomaffia-medlem ihjäl.
Det kan finnas många fler sådana fall, som i bästa fall bara blir till en liten notis.

Spanska medier är inte precis överförtjusta i att vältra sig i skriverier om brottsligheten.
Spanien har nästan 60 miljoner invånare. Och av dem så sitter cirka 55 000 interner på spanska fängelser runtom i landet. Det finns alltså ett så stort överflöd av kriminalhistorier att journalisterna
skulle drunkna i arbete.
Citera
2023-12-08, 04:22
Medlem
Det finns några intressanta uppdateringar här, tex denna:
https://solocelebridades.com/abbe-blattelito/

Översatt till svenska:

Citat:
Abbe Blattelito

Abbe Blattelito föddes den 19 maj 1995 i Sverige, han är en Instagram-stjärna. Ta reda på Abbe Blattelitos nettovärde, biografi, ålder, längd, familj och karriäruppdateringar.

Abbe Blattelito är en stjärna på Instagram

Nettovärde: 50 000 USD – 70 000 USD (2023)

Svensk Instagrammodell och influencer känd för att ha publicerat mode, livsstil och tatueringar på sitt anonyma konto. Han fick mer än 50 000 följare på plattformen innan hans konto avaktiverades.

Några av hans första Instagram-inlägg var bilder på sina yngre systrar.

Han lägger ofta upp tränings- och träningsbilder.

Han har två yngre bröder och en lillasyster.

Han och hans Instagram-medspelare, Lily Macapinlac, är födda i Sverige

Instagram:
https://www.instagram.com/abbeblattelitoofficial/

Ja, webbsidan Solo Celebriados är verkligen inte seriös som värderar Abbe till 50 000 dollar.
Webbsidan är gissningsvis bara skapad av en AI-bot.

Oklart om detta är någon slags satir som driver med Blattelito, får inget ljud på den:

https://www.instagram.com/p/Cl9Dd-kIk2b/?img_index=1

Citat:
komedi.nyheter Abbe Alsaadi mer känd som Abbe Blattelito intervjuas. iIfrån ett spanskt fängelse efter att Blattelito huggit en 36 årig man i armen sedan i nacken och lämnat mannen med livshotande skador. Blattelito berättar om sin tid i fängelset i Spanien jämfört med svenska fängelser. Blattelito berättar när han kommer ut så passa på att lyssna på det senaste avsnittet ifrån drama podden. (Betalt samarbete) avsnittet finns på Spotify podcast @drama1podden @abbelito_official
Citera
2023-12-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Han friades för mord.

Stämmer såklart att han dömdes i tingsrätten och sen friades i hovrätten.
Borde ha förtydligat det.
Citera
2023-12-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det finns några intressanta uppdateringar här, tex denna:
https://solocelebridades.com/abbe-blattelito/

Översatt till svenska:

Instagram:
https://www.instagram.com/abbeblattelitoofficial/

Ja, webbsidan Solo Celebriados är verkligen inte seriös som värderar Abbe till 50 000 dollar.
Webbsidan är gissningsvis bara skapad av en AI-bot.

Oklart om detta är någon slags satir som driver med Blattelito, får inget ljud på den:

https://www.instagram.com/p/Cl9Dd-kIk2b/?img_index=1

Podden, ”dramapodden”, finns mycket riktigt på Spotify.
Avsnittet om Abbe är Uppladdat för ett år sen - heter ”Abbeblattelito gästar podden”.
Den har värdelöst ljud och programledarna är två frustrerande blonda/iq-befriade bimbos - varav en av dem är Abbes nya flickvän. (Om de ännu är ett par?)

Hela podden inleds med att hon svarar på frågor från deras följare om hennes och Abbes förhållande.
Där blir det tydligt att hon är helt tom i skallen.
Bla tror hon tydligen att psykopater och andra med liknande störningar misshandlar en på första dejten eller något - för hon målar upp det som att för att han va snäll mot henne när hon träffade honom så kan inte ”ryktena” om honom stämma.
Hon drar dessutom flera gånger upp att det handlar om skitprat.
Och när hon får upp frågor om dokumentären om honom så säger hon att han talat om att de klippt i hans intervju och vinklat allt för att få honom att framstå sämre än han är - vilket hon helt tror på.

Och mycket riktigt - de sista ca 20 minuterna av avsnittet så ringer hon upp Abbe och ställer frågor till honom som de fått från sina följare.
Hela det telefonsamtalet gör mig pissed.
För mig som varit med en man som misshandlat mig så är det såååå tydligt hur manipulativ han är. Det kryper av obehag i hela kroppen på mig när jag lyssnar på hans sätt att ”flirta/gulla” med henne.
Han skryter dessutom om att han lever som en kung i spanskt fängelse och hur himla bra det är.

Enda biten där han visar en något högre grad av IQ än henne är när de diskuterar att hon är bisexuell.

Enligt henne är det inte otrohet när en tjej ligger med en annan tjej.
Något Abbe inte håller med om - eller, som han uttrycker det, är att ”gå över gränsen”.
Hon säger att hon är ok med att han har sex med en kille.
Varpå Abbe kontrar med att han inte tänder på killar - vilket gör att det är en helt annan grej.

Trodde aldrig jag skulle säga detta men i just denna diskussion (eller tjafs som det snarare är) så håller jag helt med Abbe!
Vilket jag tror att iaf 95% av befolkningen skulle göra!

Som bisexuell tjej så gör jag absolut ingen skillnad i att ha sex med en tjej eller att ha sex med en kille.
Det involverar precis samma typer av lust, kemi och känslor och utöver det uppenbara - att det definieras som sex oavsett vilka kön som är inblandade, så är det otrohet.
Det enda undantaget vore om man har ett förhållande där man kommit överens om något annat, något Abbe och bimbon uppenbarligen inte har - där av ÄR DET OTROHET.

Håller äevn med honom att det inte är samma sak om han har sex med en annan kille som om hon har sex med en annan tjej.
Det är absolut otrohet men det är ändå en HELT annan sak.
Det inte finns attraktion, kemi, känslor osv mellan honom och en annan kille medans det finns där mellan henne och en tjej (Eller ja han tror väl att det finns där eftersom han tror på att hon är bisexuell - det gör inte jag. Men jag kommer till det).
OM han skulle ha sex med en kille (lyckas få upp den osv) så skulle det därför kunna jämföras med att ha sex med en sexdocka eller liknande - den andra killen blir bara en ”föremål” för sex, inget annat.

Att hon resonerar som hon gör i detta tjafs gör att jag tycker att det skriker att hon är en klassisk ”pick-me-girl” som låtsas vara bisexuell för att killar tycker att det är sexigt.
* Hon gör skillnad på sex med tjejer och sex med killar. Säger att det inte alls är samma sak.
* Hon säger att Abbe kan få ha sex med en annan kille. Hon upplever uppenbarligen att samkönat sex är så känslolöst, kemilöst etc att hon inte känner sig eller förhållande hotas av att Abbe gör detsamma.
Osv osv
Dessa tjejer driver mig till vaaaaaansinne. Den typen av tjejer gör att vi som seriöst är bisexuella får så jävla dåligt rykte.

Oavsett så visar samtalet mest delvis ännu tydligare hur blåst hans nya brud är (vilket förklarar hur han lyckats få henne, någon jag vet att jag ställde mig frågande till tidigare i tråden , just hur man öht kan tänka sig att dejta honom efter allt det där oavsett hut mycket han försöker manipulera en) och delvis mer av hur manipulativ, äcklig och blåst han är.

I övrigt säger podden som sagt inte så mycket.
Inte mer än att han ”levde som en kung” i spanskt fängelse för ett år sen. Undrar om han är lika road av det fortfarande.

Nu fick ni en evighetslångt post som egentligen inte ger en någon matnyttig information direkt.
Var bara tvungen att skriva av mig av frustration och äckel efter att ha slösat min tid på den!
Citera
2023-12-08, 11:55
Medlem
oceandrives avatar
Han har ju inte råd att betala för följare på instagram längre så nu är det under 10k som följer.
Citera
2023-12-18, 07:16
Medlem
KentWasHeres avatar
Jag hade missat helt att denna luffaren sitter inne i Spanien. Vilken bra start på veckan

Skit ska skit ha. Tror inte på karma, men jag tror på plus och minus kontot - och denna halvneger ligger kraftigt minus.

Minns att Spanien på 90 talet hade problem med interner som saknar framtänder. Det visa sig att dem slår ut tänderna på de jag-svaga så dessa ska kunna bli knullade i munnen. Minns inte vad ordet för detta var. Hur som haver hoppas jag detta äcklet får samma behandling.
Citera
2023-12-28, 13:41
Medlem
Jag var en av dom som tyckte Abbe fick alldeles för lågt straff och att det i sin tur var ett hån mot Annie, hennes dotter och andra närstående och vänner. Men (!!) vad det löste sig tillslut. Jag ser hellre att han stannar flera år i ett spanskt fängelse än ett svenskt. Även om det då inte är för det han gjorde mot Annie och sina andra tjejer, men karman kom tillslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in