2023-12-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Lika objektivt sant som att vi alla också är överens om att det är någon form av ishockey man ägnar sig åt när två mindre grupper med skridskor på fötterna tävlar på en isbelagd yta att med bara klubbor få en puck in i den andra gruppens mål.

Fast hockey hotar inte mina gener. Det gör dagens moral. Den hatar chads och alfahanar. Det här är en tanke som slog mig ute i mörka snön: "antingen är man en herre, som får som herren vill, eller så är man en slav åt herren. Slavens syfte är att assistera herren i att uppnå målen som herren satt. Men i dagens samhälle är jag och mina jämlikar faktiskt lägre än t.om. slaven. För slaven kommer inte arbeta väl åt herren om slavens grundläggande behov och begär inte är tillfredsställda. I Rom, t.ex. fick slavarna föröka sig med slavflickor, och bra herrar såg till att slavarna mådde bra. Jag och mina jämlikar är lägre än herrar och slavar. För vi har herrens ondska, utan dennes makt, och vi har slavens maktlöshet, utan dennes trygghet/välfärd. Valhall väntar."

Fattar inte vad meningen är med att denne världens herrar låter oss leva. Beslutet att mina gener ska utrotas har redan tagits. Nu ska man alltså helt i onödan gå runt här och lida. Fuck this. Generna är här och nu jävlar ska de vidare till nästa generation bara för att mina haters ska bli arga. Antingen det eller så dör man direkt. Finns ingen mening att sitta att grubbla för allt handlar om gener. Get in that game or get out.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-12-07 kl. 21:48.
Citera
2023-12-08, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Fast hockey hotar inte mina gener. Det gör dagens moral. Den hatar chads och alfahanar. Det här är en tanke som slog mig ute i mörka snön: "antingen är man en herre, som får som herren vill, eller så är man en slav åt herren. Slavens syfte är att assistera herren i att uppnå målen som herren satt. Men i dagens samhälle är jag och mina jämlikar faktiskt lägre än t.om. slaven. För slaven kommer inte arbeta väl åt herren om slavens grundläggande behov och begär inte är tillfredsställda. I Rom, t.ex. fick slavarna föröka sig med slavflickor, och bra herrar såg till att slavarna mådde bra. Jag och mina jämlikar är lägre än herrar och slavar. För vi har herrens ondska, utan dennes makt, och vi har slavens maktlöshet, utan dennes trygghet/välfärd. Valhall väntar."

Fattar inte vad meningen är med att denne världens herrar låter oss leva. Beslutet att mina gener ska utrotas har redan tagits. Nu ska man alltså helt i onödan gå runt här och lida. Fuck this. Generna är här och nu jävlar ska de vidare till nästa generation bara för att mina haters ska bli arga. Antingen det eller så dör man direkt. Finns ingen mening att sitta att grubbla för allt handlar om gener. Get in that game or get out.
Du lever verkligen i förnekelse.
Citera
2023-12-08, 06:51
Medlem
TetraQuarks avatar
Citat:
Betyder detta i praktiken att om majoriteten har en åsikt om vad som är rätt så bör man agera såsom att den åsikten är objektivt sann?

Nej, om du som privatperson anser att det är fel moral som gäller just nu kan du alltid agera enligt det du anser vara rätt (i stora viktiga frågor anser jag att man måste göra detta). Oftast kommer detta agerande mot rådande moralföreställningar med konsekvenser för dig som person men framtiden kommer antagligen avgöra om du gjorde rätt. Det blir förhoppningsvis lite som ”survival of the fittest moral” för att låna från evolutionsteorin. I vissa frågor undrar jag dock om ens detta kommer att funka. Ta t.ex miljöförstöring, vi är alla allt för insyltade i det var och trycket är för litet men några modiga vågar ifrågasatta och agera. Vi får hoppas på det bästa!
Citera
2023-12-08, 06:57
Avslutad
Om Gud inte finns, så finns ingen moral.

Gud har gett oss en fri vilja.
Det är upp till individen vilken moral man väljer att följa.
Moral = levnadsregler.

Värdegrunden är labil.
I övrigt är vi ett Kristet land. ”Du skall icke hava andra gudar jämte mig”.

Hitta dig själv!
Citera
2023-12-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Du lever verkligen i förnekelse.

Av vad?
Citera
2023-12-08, 08:20
Medlem
Citat:

Citat:
Av vad?

Detta.
Citera
2023-12-08, 08:34
Medlem
Citat:
Detta.

Dagens slavmoral är för egalitarianism, som i sin tur är från kristendomen. Det är anti-chad och anti-alfahane. Frågor på det?
Citera
2023-12-08, 08:37
Medlem
Citat:
Dagens slavmoral är för egalitarianism, som i sin tur är från kristendomen. Det är anti-chad och anti-alfahane. Frågor på det?
Ja. På vilket sätt är du en alfahane?
Citera
2023-12-08, 08:51
Medlem
Citat:

Du bevisar, och är extremt on-topic för tråden bara vad vi andra redan vet.

Att många religösa helt enkelt saknar egen moral och förmågan att tänka rationella moraliska tankar. Det är väl därför ni gapar så högt när någon annan säger att man helt klart kan vara en moralisk
Och god människa utan en gudstro.

Även jag har synpunkter på invandring och invandringspolitik, men du är ju bara en omoralisk lien rasist.

Intressant även att notera att du dessutom, som är den som mest gapat i tråden om att ateism skulle ha något med nazism att göra, är den som också allra tydligast är den som också uttrycker just den typen av värderingar som lade grunden för nazismen.

Om man kan tro på att Jultomten är på riktigt så kan man ju tro på allt annat påhittat skit också! Du gör således en alldeles utmärkt poäng i din egen tråd varför just religös tro är en cancer i samhället som genom skepticism och utbildning bör utrotas.

Du kan titta tillbaka på dina tidigare inlägg och frågor om nazism i tråden och se dig själv i spegeln, för där har du svaret på vilka tankesätt, moral och värderingar som lade grunden för det.
Citera
2023-12-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ja. På vilket sätt är du en alfahane?

För att mina förfäder var det. Förnekar du genetik?
Citera
2023-12-08, 08:54
Medlem
Citat:
Du bevisar, och är extremt on-topic för tråden bara vad vi andra redan vet.

Att många religösa helt enkelt saknar egen moral och förmågan att tänka rationella moraliska tankar. Det är väl därför ni gapar så högt när någon annan säger att man helt klart kan vara en moralisk
Och god människa utan en gudstro.

Även jag har synpunkter på invandring och invandringspolitik, men du är ju bara en omoralisk lien rasist.

Intressant även att notera att du dessutom, som är den som mest gapat i tråden om att ateism skulle ha något med nazism att göra, är den som också allra tydligast är den som också uttrycker just den typen av värderingar som lade grunden för nazismen.

Om man kan tro på att Jultomten är på riktigt så kan man ju tro på allt annat påhittat skit också! Du gör således en alldeles utmärkt poäng i din egen tråd varför just religös tro är en cancer i samhället som genom skepticism och utbildning bör utrotas.

Du kan titta tillbaka på dina tidigare inlägg och frågor om nazism i tråden och se dig själv i spegeln, för där har du svaret på vilka tankesätt, moral och värderingar som lade grunden för det.

"Hade du haft riktig moral och tänkt själv så hade du tyckt som mig, din lilla psykopat!" är inte särskilt övertygande. Om du vill övertyga någon rationellt så är det nytta du borde fokusera på.

Jag är den enda i tråden som definierar nytta och moral med precision, det vill säga avkommans nytta plus egen livskvalité. Ni andra moraliserar med flummiga ord, så även om jag ville uppfylla era krav så hade det varit omöjligt eftersom era krav är för vaga.

Har du ett specifikt påstående du vill falsifiera eller tänkte du bara vara PK och säga rasist?
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-12-08 kl. 08:58.
Citera
2023-12-08, 09:03
Medlem
Citat:

Att du inte kan vederlägga något utan ett argument som "nazisterna tyckte också så" tyder på att du saknar bättre argument. För övrigt är det långt många fler än nazisterna som har Nietzsche som inspiration. Nietzsches grundtes är att moralen, både den religiösa och den sekulärt egalitarianistiska, har ett judiskt ursprung, och att judarna formulerade den av pragmatiska skäl. Är detta en sakfråga du förnekar, och på vilka grunder?
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-12-08 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in