Citat:
Ursprungligen postat av
Terranglopning
Jobbar inte inom psyk men har gjort delar av min AT där.
Exakt vad är vidrigt? Om det vore så att patienter inom psykiatrin faktiskt visste sitt eget bästa så skulle all psykofarmaka finnas fritt tillgänglig på apotek.
Jag tycker jag håller en stringent argumentation som är grundad i fakta. Du måste väl hålla med om att bensodiazepiner inte botar ångest utan endast skjuter fram problemet, vilket i sig genererar ännu mer ångest? Det säger sig självt att det är kontraproduktivt i längden givet att den förskrivna dosen inte kan höjas i all oändlighet.
Då skjuter ni problemet vidare i så fall. Patienten går istället till darknet eller gatan och löser läkemedel. Vad händer med den personen som ropa på hjälp då? Personen riskerar bli av med arbete, bostad, vänner och familj och på köpet få kontakt med langare.
Håller delvis med dig dock i att de inte är en långsiktig lösning, men man pratar inte om skadorna av långsiktigt bruk. De kanske är nåt ni bör lyfta mer i så fall.
Sen borde de väl gå att skriva ut två olika benzo, stesolid en vecka, ikto en vecka osv osv för att inte utveckla beroende av ett specifikt läkemedel. Fick själv stilnoct och imovane på de sättet en gång och de var inga konstigheter att sluta med de efter 1 år. Borde funka samma med benso.
SSRI är skit och funkar inte på många. Tvärtom går man upp i vikt, blir känslokall, zombie och massa biverkningar på dom med.
Om man nu ska ta bort svensk benso så kanske man ska forska fram nåt nytt preparat först. Om alla patienter som idag har benso och haft de länge plötsligt blir av med det, då riskerar man deras hälsa genom att dom lär söka sig efter andra preparat. Jag kom själv över Phenibut som ska vara verksamt på Gaba receptorn. Men Phenibut har extrem AT om man tar de dagligen.
Sen oavsett om man plockar bort dom så kommer dom serbiska fortfarande finnas i landet i överflöd