2023-12-06, 23:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kan siffrorna verkligen stämma? Eller känner de inte till det sexuella våldet? T.ex:

"När jag gick in i huset såg jag en naken kvinna framför mig. Hon hade spikar och olika föremål i sina kvinnliga organ. Hennes kropp var brutaliserad på ett sätt så att hon inte gick att identifiera."

"He penetrated her, and shot her in the head before he finished,' she said, according to the BBC who saw the video testimony. 'He didn't even pick up his pants; he shoots and ejaculates."

"Some women were raped before they were dead, some raped while injured, and some were already dead when the terrorists raped their lifeless bodies,' his statement says."

"'One was sexually terrorised with a knife stuck in her vagina and all her internal organs removed,' his statement says, according to the BBC."

Jag har svårt att tro att 75% stöder detta. Men vem vet.

Dom arabiska tv-kanalerna och webbsidorna berättar inget om det du tar upp.
Citera
2023-12-06, 23:48
Medlem
Citat:
Kan siffrorna verkligen stämma? Eller känner de inte till det sexuella våldet? T.ex:

"När jag gick in i huset såg jag en naken kvinna framför mig. Hon hade spikar och olika föremål i sina kvinnliga organ. Hennes kropp var brutaliserad på ett sätt så att hon inte gick att identifiera."

"He penetrated her, and shot her in the head before he finished,' she said, according to the BBC who saw the video testimony. 'He didn't even pick up his pants; he shoots and ejaculates."

"Some women were raped before they were dead, some raped while injured, and some were already dead when the terrorists raped their lifeless bodies,' his statement says."

"'One was sexually terrorised with a knife stuck in her vagina and all her internal organs removed,' his statement says, according to the BBC."

Araberna som bor kvar i det så kallade "Palestina" vid det här laget vet inte mycket annat än krig, terror och hat. Så 75% låter rimligt och stämmer rätt väl överrens med andra undersökningar som visat stort stöd för Hamas/PLO osv genom alla tider av terror och sadism mot judar. Men "palestina-araberna" har alltid älskat sadistisk terror mot judar, framförallt efter Yom Kippur kriget när många av deras "arab-vänner" (Jordanien, Egypten osv) gav upp och slöt fred med Israel. Nu är det i princip endast islamistiska jihadister kvar som stödjer deras så kallade "kamp", och dom är ju kända för sin terror.

Det är inte första gången vi sett "palestinska-araberna" reagera på liknande scener. Kan ju påminna om: https://en.wikipedia.org/wiki/2000_Ramallah_lynching

"Soon after, the crowd dragged the two mutilated bodies to Al-Manara Square in the city center and began an impromptu victory celebration."

Likt det vi såg med Shani Louk och hennes tragiska öde i Gaza. Det är samma mentalitet som råder fortfarande. Detta är ofta svårt för oss att förstå som bott i fred så pass länge, känns det som.
Senast redigerad av Solo322 2023-12-06 kl. 23:51.
Citera
2023-12-06, 23:51
Medlem
Den som tror att relationen mellan den muslimska världen och USA kommer bli densamma efter detta är otroligt naiv.
https://www.reuters.com/world/middle-east/putin-talk-oil-uae-saudi-meet-crown-prince-mohammed-bin-salman-2023-12-06/
Citera
2023-12-07, 00:01
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solo322
Araberna som bor kvar i det så kallade "Palestina" vid det här laget vet inte mycket annat än krig, terror och hat. Så 75% låter rimligt och stämmer rätt väl överrens med andra undersökningar som visat stort stöd för Hamas/PLO osv genom alla tider av terror och sadism mot judar. Men "palestina-araberna" har alltid älskat sadistisk terror mot judar, framförallt efter Yom Kippur kriget när många av deras "arab-vänner" (Jordanien, Egypten osv) gav upp och slöt fred med Israel. Nu är det i princip endast islamistiska jihadister kvar som stödjer deras så kallade "kamp", och dom är ju kända för sin terror.

Det är inte första gången vi sett "palestinska-araberna" reagera på liknande scener. Kan ju påminna om: https://en.wikipedia.org/wiki/2000_Ramallah_lynching

"Soon after, the crowd dragged the two mutilated bodies to Al-Manara Square in the city center and began an impromptu victory celebration."

Likt det vi såg med Shani Louk och hennes tragiska öde i Gaza. Det är samma mentalitet som råder fortfarande. Detta är ofta svårt för oss att förstå som bott i fred så pass länge, känns det som.

Så här låter det i arabernas egen tv-kanal. Bagdad-Bob ligger i lä.

https://youtu.be/nWqPkgvstyw?si=Yzq3un4IXWdNFRgb
Citera
2023-12-07, 05:35
Medlem
Citat:

Antalet svarande är OK. Men hur har man valt svarande? Sen frågar man ju inte om man stödjer Hamas. Det kan ju faktiskt vara så att man stödjer Palestina mot Israel. Hur skulle du svara om Sverige var i krig mot Ryssland och svenska trupper begick hemska handlingar men samtidigt slogs för svensk frihet? De frågade inte om sexbrotten.

De flesta palestinier förklarar säkert de flesta övergreppen med att det är en israelisk konspiration. Eller att det var israeliska soldater på permission och det var strider. De flesta människor kommer alltid med bortförklaringar. Om du ställer frågan neutralt så får du säkert svaret att sexuella övergrepp är fel och ska straffas.

Jag ska lägga till att det finns säkert ett hat hos palestinierna efter ha varit förtryckta i cirka 75år. Se bara hur israeler reagerade efter 7:e okt - med hat. Man kan förstå båda sidor. Det blir inte fred förrän båda sidor lär sig leva med varandra på ett godtagbart sätt. Tyvärr har tokstolarna styrt på båda sidor. Om jag ska välja sida, så väljer jag den israeliska 1 Mer demokratisk 2 Givit godtagbara förslag två gånger till Palestinierna. Men dagens israeliska ledning har under de senaste 15åren förstört möjligheten för fred. Men det har funnits glimtar. Men hos palestinierna mindre och mindre så.
Citera
2023-12-07, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hamas bossar är extremt upprörda nu. Har sett ett gäng video där de skriker och skäller för att arabvärlden inte kommit till deras undsättning.

Låter märkligt. De är allierade med Iran. De är stora delar av arabvärldens fiende.
Citera
2023-12-07, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hamas och majoriteten av palestinierna är Sunni.
Målet om kaos i regionen är uppnått och det gråts inga tårar i Teheran över att de nyttiga idioterna i Palestina offras.

De skulle lika gärna kunna offra shia muslimer. Det spelar mindre roll. Det viktiga är att Iran uppnår sina mål.
Citera
2023-12-07, 07:54
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Antalet svarande är OK. Men hur har man valt svarande? Sen frågar man ju inte om man stödjer Hamas. Det kan ju faktiskt vara så att man stödjer Palestina mot Israel. Hur skulle du svara om Sverige var i krig mot Ryssland och svenska trupper begick hemska handlingar men samtidigt slogs för svensk frihet? De frågade inte om sexbrotten.

De flesta palestinier förklarar säkert de flesta övergreppen med att det är en israelisk konspiration. Eller att det var israeliska soldater på permission och det var strider. De flesta människor kommer alltid med bortförklaringar. Om du ställer frågan neutralt så får du säkert svaret att sexuella övergrepp är fel och ska straffas.

Jag ska lägga till att det finns säkert ett hat hos palestinierna efter ha varit förtryckta i cirka 75år. Se bara hur israeler reagerade efter 7:e okt - med hat. Man kan förstå båda sidor. Det blir inte fred förrän båda sidor lär sig leva med varandra på ett godtagbart sätt. Tyvärr har tokstolarna styrt på båda sidor. Om jag ska välja sida, så väljer jag den israeliska 1 Mer demokratisk 2 Givit godtagbara förslag två gånger till Palestinierna. Men dagens israeliska ledning har under de senaste 15åren förstört möjligheten för fred. Men det har funnits glimtar. Men hos palestinierna mindre och mindre så.

Generellt sett har det som många svenskar kallar extrema islamistiska idéer ganska starkt stöd hos muslimer. Det gäller även dom som länge bott i västvärlden, särskilt palestinier.
Citera
2023-12-07, 08:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
De skulle lika gärna kunna offra shia muslimer. Det spelar mindre roll. Det viktiga är att Iran uppnår sina mål.

Shia anser att Sunni är lägre stående varelser och att dessa skall utrotas när det inte längre finns någon användning av dem.
Citera
2023-12-07, 09:59
Avstängd
Citat:
75 procent av palestinierna gillar attacken 7 oktober, enligt denna arabiska undersökning. Och de tror att Palestina ska segra över Israel. Käkar de droger på heltid?

Hela undersökningen på denna länk. Vet inte hur trovärdig den är egentligen.

https://www.awrad.org/files/server/polls/polls2023/Public%20Opinion%20Poll%20-%20Gaza%20War%202023%20-%20Tables%20of%20Results.pdf

Snart är Palestina bara ett minne blott.

IDF kör över hela Gaza och utropar marken som Israelisk snart.
Citera
2023-12-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Snart är Palestina bara ett minne blott.

IDF kör över hela Gaza och utropar marken som Israelisk snart.
Det blir världskrig då. Vi är redan på gränsen på världskrig.
Citera
2023-12-07, 10:20
Medlem
Citat:
75 procent av palestinierna gillar attacken 7 oktober, enligt denna arabiska undersökning. Och de tror att Palestina ska segra över Israel. Käkar de droger på heltid?

Hela undersökningen på denna länk. Vet inte hur trovärdig den är egentligen.

https://www.awrad.org/files/server/polls/polls2023/Public%20Opinion%20Poll%20-%20Gaza%20War%202023%20-%20Tables%20of%20Results.pdf

Undersökningen är ganska liten, men ändå intressant. Robert A. Papa, Professor of Political Science and Director of the University of Chicago, drar en annan slutsats än du gör;

"Indeed, survey evidence shows the extent to which Israel’s military operations are now producing more terrorists than they are killing. In a November 14 poll of Palestinians in Gaza and the West Bank conducted by the Arab World for Research and Development, 76 percent of respondents said they viewed Hamas positively. Compare that with the 27 percent of respondents in both territories who told different pollsters in September that Hamas was “the most deserving of representing the Palestinian people.” The implication is sobering: a vast portion of the more than 500,000 Palestinian men between the ages of 18 and 34 are now ripe recruits for Hamas or other Palestinian groups seeking to target Israel and its civilians."

Källa: https://www.foreignaffairs.com/israel/israels-failed-bombing-campaign-gaza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in