2023-12-06, 19:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Luton gjorde mål på två hörnor och 1 anfall. Arsenal behövde 20ggr mer försök och gjorde enbart spelmål.

Att målvakten sparkar ut bollen till inkast har ju ingenting att göra med Jesus, Sakas och Martinellis närvaro och samspel vid 1-0 t.ex.?

Vad är felet på Jesus mål förutom ett jättefint förarbete av White? Eller arbetet Jesus gör för att få fram bollen till Havertz? Tycker du ska kolla på målen igen och verkligen fundera på vilket lag som fick billigare mål..
Har sett målen några gånger, mot bättre lag får ni inte 4 mål på det sättet. Därför jag skriver juniornivå på Luton’s uppträdande innan målen kommer. Hade ett topplag gjort Barkley’s mål hade alla hurrat och hyllat prestationen.

Målis ska givetvis kunna nå den utan göra inkast och gör man inkast ser man till att bollen hamnar på läktaren och inte i reklamskyltar så bollen studsar in och Arsenal snabbt kan sätta igång spelet. Försvararen säljer sig billigt, står han kvar finns inte utan bakom och troligen blir det inget mål av det anfallet.
Citera
2023-12-06, 19:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja vi alla minns ju hur effektiva WH var i början av säsongen
hahah! Jag klev in i den! Horunge

Påstår du att West Ham nu är ett storlag som enbart har otur?
Senast redigerad av Free12 2023-12-06 kl. 19:27.
Citera
2023-12-06, 19:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Har sett målen några gånger, mot bättre lag får ni inte 4 mål på det sättet. Därför jag skriver juniornivå på Luton’s uppträdande innan målen kommer. Hade ett topplag gjort Barkley’s mål hade alla hurrat och hyllat prestationen.

Målis ska givetvis kunna nå den utan göra inkast och gör man inkast ser man till att bollen hamnar på läktaren och inte i reklamskyltar så bollen studsar in och Arsenal snabbt kan sätta igång spelet. Försvararen säljer sig billigt, står han kvar finns inte utan bakom och troligen blir det inget mål av det anfallet.
Det där ska 10åringar kunna, men varför så anti Luton?
Citera
2023-12-06, 19:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Beef med "Dybban"?
Citera
2023-12-06, 19:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Beef med "Dybban"?
Aldrig, bara undrar varför han är så hård emot Luton!?!?
Citera
2023-12-06, 19:43
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Säljer sig försvararen eller är det Saka som gör något bra? Allt beror på hur man vill se saker antar jag. Att Raya gör bort sig på två mål och det tredje(första) målet tappar Arsenal helt markeringen på antar jag helt är Lutons förtjänst dock? 🧐😘
Citera
2023-12-06, 19:44
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
hahah! Jag klev in i den! Horunge

Påstår du att West Ham nu är ett storlag som enbart har otur?

Haha 😘

Ja WH låg etta ett tag och det satte sig i deras huvuden antar jag. Nu är dom lika oeffektiva som andra storlag.
Citera
2023-12-06, 19:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Allt bottnar i att jag tycker Arsenal fick billigare mål än Luton. Och mot bättre utbildade spelare får man inte fyra såna mål i samma match.

Sen hade varit trevligt se motstånd hylla Barkleys mål för om Arsenal gjort sånt mål hade vi sett rad efter rad hur briljant det var.

Dribbla av två
Driva boll över lång sträcka
Passa medspelare
Göra sig spelbar och få tillbaka bollen av den man passade
Ta sig in i straffområdet och finta bort White rejält
Skjuter där det är svårt för målvakt hinna agera

Såna mål ska hyllas
Citera
2023-12-06, 19:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Haha 😘

Ja WH låg etta ett tag och det satte sig i deras huvuden antar jag. Nu är dom lika oeffektiva som andra storlag.
Det är så jäkla tråkigt att man ska räkna poäng och hålla på! Vi hade fortsatt rada upp vinster annars
Citera
2023-12-06, 19:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Allt bottnar i att jag tycker Arsenal fick billigare mål än Luton. Och mot bättre utbildade spelare får man inte fyra såna mål i samma match.

Sen hade varit trevligt se motstånd hylla Barkleys mål för om Arsenal gjort sånt mål hade vi sett rad efter rad hur briljant det var.

Dribbla av två
Driva boll över lång sträcka
Passa medspelare
Göra sig spelbar och få tillbaka bollen av den man passade
Ta sig in i straffområdet och finta bort White rejält
Skjuter där det är svårt för målvakt hinna agera

Såna mål ska hyllas
Jag köper din analys rakt igenom, men håller inte med om att enbart Arsenal gjorde mål emot ett lag som gör juniormisstag
Citera
2023-12-06, 19:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Säljer sig försvararen eller är det Saka som gör något bra? Allt beror på hur man vill se saker antar jag. Att Raya gör bort sig på två mål och det tredje(första) målet tappar Arsenal helt markeringen på antar jag helt är Lutons förtjänst dock? 🧐😘
Som försvarare kliver du inte framför motstånd och chansbryter som har ansiktet mot långsidan nära långlinjen och öppnar jätteyta bakom dig utan understöd.
Sen är Saka skicklig och utnyttjar grova misstaget.
Citera
2023-12-06, 20:02
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Som försvarare kliver du inte framför motstånd och chansbryter som har ansiktet mot långsidan nära långlinjen och öppnar jätteyta bakom dig utan understöd.
Sen är Saka skicklig och utnyttjar grova misstaget.

Och misstagen Arsenal gör vid sina insläppta mål då? 🧐

Jag kommer inte förstå din hållning att Luton förtjänade sina mål mer men nu äre stopp för mig här några dagar, behöver en paus. Vi hörs till helgen, hoppas ni får en enklare resa idag än vad vi fick igår. 🥰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in