2023-12-06, 16:21
Medlem
Free12s avatar
Jäklar vad alla blev ovänner här inne nu och drygar sig! kan vi inte gå tillbaka till att hata på Arsenal istället?! Är jobbigt när ni är elaka gällande West Ham ju!
Citera
2023-12-06, 16:35
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jäklar vad alla blev ovänner här inne nu och drygar sig! kan vi inte gå tillbaka till att hata på Arsenal istället?! Är jobbigt när ni är elaka gällande West Ham ju!
Vad hette dom sa du? I vilken korpliga spelar de i?
Senast redigerad av Drickback 2023-12-06 kl. 16:39.
Citera
2023-12-06, 16:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vad hette dom sa du? I vilken korpligan spelar de i?
Arsenal?
Citera
2023-12-06, 16:38
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Påstod ju inte heller att det enbart var tur, sa att det var för att klass finns, men det är ju också tur att göra mål i sista sekunden. Bra lag brukar ha tur med sig, men hur långt räcker turen tror du?

Okej sorry, jag uppfattade det på fel sätt.

Visst, jag förnekar inte att vi har vunnit med tur vid tidigare tillfällen. Tycker ändå det var mycket mer skicklighet och vinnarskalle än tur som avgjorde matchen igår.

Vi har generellt sätt varit väldigt bra i defensiven innan denna matchen. Hur vi spelade i Luton såg mer ut som vi spelade förra året, med flytande anfallsspel och dumma misstag bakåt.

Sen måste man ju ha tur med skador också, och det där kan ju gå hur som helst för vilket lag. Vi har la relativt tur med skador hittills, men nu är ju Tomi borta ett tag också
Citera
2023-12-06, 16:39
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Arsenal?
Jag ser bara smaljgubben, om du undra vilka jag menar så är det rena pesten att skriva. Min skärm kan gå sönder då
Citera
2023-12-06, 16:40
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag ser bara smaljgubben, om du undra vilka jag menar så är det rena pesten att skriva. Min skärm kan gå sönder då
Detta trams om dom regerande Europamästare är bara ren avundsjuka på all succé!
Citera
2023-12-06, 18:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Okej sorry, jag uppfattade det på fel sätt.

Visst, jag förnekar inte att vi har vunnit med tur vid tidigare tillfällen. Tycker ändå det var mycket mer skicklighet och vinnarskalle än tur som avgjorde matchen igår.

Vi har generellt sätt varit väldigt bra i defensiven innan denna matchen. Hur vi spelade i Luton såg mer ut som vi spelade förra året, med flytande anfallsspel och dumma misstag bakåt.

Sen måste man ju ha tur med skador också, och det där kan ju gå hur som helst för vilket lag. Vi har la relativt tur med skador hittills, men nu är ju Tomi borta ett tag också
Det är lugnt

Jo, Arsenal visar upp lite vinnarskalle denna säsong och i slutändan så är det sådant som kan göra en till mästare. Dock jäkla onödiga situationer man sätter sig i och behöver "turen" i slutet av matcher. Även mot Wolves så släpper man in onödigt reduceringsmål och får stå slå tillbaka sista minuterna efter att haft allt under kontroll. Förr eller senare så kommer sådant kosta om man inte fixar till det.

Visst, men bara lag som inte har truppen skyller på skador/avstängningar i slutet av säsongen, tror inte City och Pep kommer göra det om dom inte vinner.
Citera
2023-12-06, 19:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag hävdar att Arsenal fick billigare mål än Luton.

Skillnad på juniormisstag och seniormisstag, ett mer erfaret lag hade gjort mindre misstag i samband med målen.

Luton gjorde mål på två hörnor och 1 anfall. Arsenal behövde 20ggr mer försök och gjorde enbart spelmål.

Att målvakten sparkar ut bollen till inkast har ju ingenting att göra med Jesus, Sakas och Martinellis närvaro och samspel vid 1-0 t.ex.?

Vad är felet på Jesus mål förutom ett jättefint förarbete av White? Eller arbetet Jesus gör för att få fram bollen till Havertz? Tycker du ska kolla på målen igen och verkligen fundera på vilket lag som fick billigare mål..
Citera
2023-12-06, 19:13
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Det är lugnt

Jo, Arsenal visar upp lite vinnarskalle denna säsong och i slutändan så är det sådant som kan göra en till mästare. Dock jäkla onödiga situationer man sätter sig i och behöver "turen" i slutet av matcher. Även mot Wolves så släpper man in onödigt reduceringsmål och får stå slå tillbaka sista minuterna efter att haft allt under kontroll. Förr eller senare så kommer sådant kosta om man inte fixar till det.

Visst, men bara lag som inte har truppen skyller på skador/avstängningar i slutet av säsongen, tror inte City och Pep kommer göra det om dom inte vinner.

Jo det är sant förr eller senare så kommer det straffa sig om vi fortsätter så.
Citera
2023-12-06, 19:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Luton gjorde mål på två hörnor och 1 anfall. Arsenal behövde 20ggr mer försök och gjorde enbart spelmål.

Att målvakten sparkar ut bollen till inkast har ju ingenting att göra med Jesus, Sakas och Martinellis närvaro och samspel vid 1-0 t.ex.?

Vad är felet på Jesus mål förutom ett jättefint förarbete av White? Eller arbetet Jesus gör för att få fram bollen till Havertz? Tycker du ska kolla på målen igen och verkligen fundera på vilket lag som fick billigare mål..
Det där har vi ju snackat om.. Effektiviteten hos "mindre" lag mot "större" lag är sjuk.
Citera
2023-12-06, 19:15
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jo det är sant förr eller senare så kommer det straffa sig om vi fortsätter så.
Exakt, det var inget att hugga på! Enbart fakta och att det är ändå klass att göra målen
Citera
2023-12-06, 19:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det där har vi ju snackat om.. Effektiviteten hos "mindre" lag mot "större" lag är sjuk.

Ja vi alla minns ju hur effektiva WH var i början av säsongen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in