2023-12-06, 10:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop
Huvudkaraktärerna är en vit man och en latinokvinna. Hur tänker du att svarta ”lyfts fram”?

För övrigt en väldigt bra trailer, jag tror detta blir kanon vid släppet 2025! 🥳

Ja genom att det är överdrivet många svarta människor i trailern.

Men det kan vara att det är så i trailern just för att tillgodose deras svarta målgrupp eftersom huvudkaraktärerna verkar vara en någorlunda vit man och en latinamerikansk kvinna.

För har sett en del klagomål på Twitter från svarta människor att de inte vill spela som en vit huvudkaraktär.
Citera
2023-12-06, 10:37
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Fast när den ena halvan av paret är vit och den andra är latinx brun så vet man att woke-Juden varit framme och "regisserat". Sådana saker händer inte av en slump, om och om igen.
Du har fel och drar allting till sin spets. Vi känner inte ens till storyn och du drar fram wokekortet så fort du ser en kvinna.

Dessutom ägs Take Two av judar, som är mycket intresserade av att tjäna sjuka pengar på detta spel. De skulle inte riskera att förlora pengar på att göra GTA woke. Det är inte rimligt och kommer inte hända.

Samtidigt förstår jag din aversion mot woke, jag är själv allergisk mot sådant trams. Men att vi får se en woke-version av GTA är helt osannolikt och trailern bevisar mitt påstående med all önskvärd tydlighet. Den driver med könsstereotyper, hudfärg, sexism, psykisk ohälsa och homosexuella.

Chilla lite?
Citera
2023-12-06, 11:00
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Du har fel och drar allting till sin spets. Vi känner inte ens till storyn och du drar fram wokekortet så fort du ser en kvinna.

Dessutom ägs Take Two av judar, som är mycket intresserade av att tjäna sjuka pengar på detta spel. De skulle inte riskera att förlora pengar på att göra GTA woke. Det är inte rimligt och kommer inte hända.

Samtidigt förstår jag din aversion mot woke, jag är själv allergisk mot sådant trams. Men att vi får se en woke-version av GTA är helt osannolikt och trailern bevisar mitt påstående med all önskvärd tydlighet. Den driver med könsstereotyper, hudfärg, sexism, psykisk ohälsa och homosexuella.

Chilla lite?

Vi får se, men verkar som att Rockstar förändrats lite:
https://www.huffpost.com/entry/grand-theft-auto-playable-female-character_n_62e15af4e4b06e213fc64b43

Citat:
The inclusion of a playable female protagonist is part of an attempted culture overhaul at Rockstar Games, according to the report, as the company aims to become a more “progressive and compassionate workplace.”

Developers are also being “cautious” not to “punch down” jokes about marginalized groups, a source told Bloomberg, in contrast to previous games, which heavily trafficked in racist, homophobic, and sexist storylines.

In addition to removing “transphobic jokes” from the most recent game release, a game mode called “Cops ‘n’ Crooks” was also abandoned in the summer of 2020, following the police killing of George Floyd in Minneapolis.
Citera
2023-12-06, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Flashback är helt värdelöst. Man vill diskutera spelet och peppen kring trailern.

Så kommer dom här incelfjantarna och ska diskutera det som ALLTID diskuteras på Flashback.
Såna klyschor.

Håller med, som ett gäng jävla 12-åringar hela bunten.

Jag ser framemot spelat iallafall, hoppas innerligt på en release tidigt -24 så man slipper vänta mer.
Citera
2023-12-06, 11:16
Medlem
Hur i helvete konsumerar ni exempelvis film och dylikt när ni hela tiden är på krigsstigen mot allt som inte går i linje med era värderingar? Rockstar driver med samtiden och framförallt den kulturella biten på alla sätt och vis. GTA VI ser ut att göra det på det mest extrema vis någonsin. Kan folk inte försöka vara tacksamma för hur långt spelutvecklingen kommit? Vill man diskutera politik, världsådskådning eller annat finns det trots allt mycket bättre alternativ på forumet att vända sig till.
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-12-06 kl. 11:19.
Citera
2023-12-06, 11:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
https://www.huffpost.com/entry/grand-theft-auto-playable-female-character_n_62e15af4e4b06e213fc64b43
Ja precis jag hade rätt. Som vanligt.
Citera
2023-12-06, 11:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:

Chilla lite?
Att sprida woke är överordnat penninglusten för många judar, för pengar kan de få i överflöd av deras stamfränder på BlackRock och Federal Reserve. Nu handlar det mest om att behålla den kontrollen och söva massorna.
Citera
2023-12-06, 11:35
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Hur i helvete konsumerar ni exempelvis film och dylikt när ni hela tiden är på krigsstigen mot allt som inte går i linje med era värderingar? Rockstar driver med samtiden och framförallt den kulturella biten på alla sätt och vis. GTA VI ser ut att göra det på det mest extrema vis någonsin. Kan folk inte försöka vara tacksamma för hur långt spelutvecklingen kommit? Vill man diskutera politik, världsådskådning eller annat finns det trots allt mycket bättre alternativ på forumet att vända sig till.

Konsumerar inga nya filmer då alla suger, men det är jag knappast ensam om. Rätt få som är intresserade av modern film. Go woke go broke o.s.v.

Jag ser inte hur de "driver" överhuvudtaget.

Men ja ganska fint vatten i trailern, och bra fysik på hennes twerkande röv. Fast det är förmodligen inte in-game.
Citera
2023-12-06, 11:41
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Har du ens sett trailern?
Har du läst mitt inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja precis jag hade rätt. Som vanligt.
Huffington är en amerikansk vänstertidning som minst sagt är woke.

Fan snart är väl Donald Trump woke bara för att han är gift med en kvinna enligt ditt resonemang. Det håller helt enkelt inte.

GTA 6 kommer inte bli woke. Tvärtom.
Citera
2023-12-06, 11:49
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Har du ens sett trailern?
Har du läst mitt inlägg?

Huffington är en amerikansk vänstertidning som minst sagt är woke.

Fan snart är väl Donald Trump woke bara för att han är gift med en kvinna enligt ditt resonemang. Det håller helt enkelt inte.

GTA 6 kommer inte bli woke. Tvärtom.

Ja, jag har sett trailern. Ja, jag har läst ditt inlägg.

Huffpost-artikeln refererar egentligen bara till en artikel i Bloomberg men den var bakom en betalvägg så länkade Huffpost istället.
Citera
2023-12-06, 11:49
Medlem
TarzansFarsas avatar
Men palla att spela som kvinna…. Zzzz.
Citera
2023-12-06, 11:51
Medlem
bananjuices avatar
Grafiken ser fan helt vedervärdig ut. Hoppas att den blir bättre till release.

Fick intrycket att de gestaltar vissa delar av Miamis och Floridas befolkning snarare än försöker att ge ett tvärsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in