2023-12-06, 07:55
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hur menar du att Rey Skywalker är en Mary Sue? Jag tror inte du har en aning om vad du pratar om, och nästa gång du skriver något liknande föreslår jag att du utbildar dig själv först så du slipper skämma ut dig själv.

Tack för tipset, Flashback vill man ju verkligen inte skämma ut sig själv på

Jo, skulle säga att Rey är en Mary Sue. Sedan om du är ett Star Wars-fan som inte gillar när andra kritiserar något som har med filmerna att göra får ju stå för dig såklart.

Att Rey är så sjukt bra på allt som har med lasersvärd och kraften att göra är helt taget ur luften och är endast dåligt manusförfattande. Anakin behövde öva i åratal för att komma någon vart, och till slut kunde han vinna över Count Dooku. Rey övar under en väsentligt mycket kortare tidsperiod, och vinner mot folk som hon egentligen borde bli krossad mot (att ”kraften är stark inom henne” , är bara en täckmantel för att hon är en Mary Sue). Hon är bättre på att köra Millenium Falcon än Han Solo fast hon aldrig hade flygit den innan (hur löjligt får det bli ).

Pallar inte gå in på mer off-topic, gissar på att du gillar Star Wars väldigt mycket. Samtidigt så ogillar jag de senaste filmerna väldigt mycket, så vi båda har nog tendenser.
Citera
2023-12-06, 08:03
Medlem
kukflashs avatar
Har analyserat trailern lite mer nu, känns som det kommer vara mer NPC-interaktioner i spelet och mer händelser. Typ att folk blir jagade av polisen, twerkar på bilar, möten osv. Spelet kommer bli mer socialt.

Kanske man kan se händelser/event i mobiltelefonen och kunna anmäla sig till? Tänker på crossgänget som har möte i en korsning. Tror det kan bli grymt iallafall

Hoppas bara att alla händelser/interaktioner inte blir så frekventa att man tröttnar på det och istället känns inprogrammerat.
Citera
2023-12-06, 08:14
Bannlyst
Var också orolig över att detta skulle bli otroligt woke men jag är ändå försiktigt positiv! Jag gillar bonnie och clyde scenariot så att spela som man och kvinna är bara logiskt och knappast woke.

Jason som är en vit man är alltså den andra protagonisten i spelet. Det enda som gjorde mig orolig var en läcka där rockstar skulle dra ner på de grova skämten av vissa grupper, vilket hade förstört mycket av spelet som ändå är känt för att skämta om och med alla!

Tycker att många här inne gnäller lite väl mycket om att spelet kommer att bli woke alt missat innebörden av ordet totalt! Att kunna spela som en kvinna är inte woke, att det är många svarta(svarta latinos) i Miami är ingen överraskning då dessa är från Haiti. Det är inte woke.

Om dom tagit bort alternativet att köpa prostituerade eller undviker att skämta om vissa grupper i stället för att skämta om alla så kan jag hålla med om att spelet blivit woke, men vi får väl se när det släpps. Jag tror ändå att man inte kan göra GTA woke då hela GTA är så anti-woke det kan bli.
Citera
2023-12-06, 08:19
Medlem
Blademasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Latinos har dock alltid hamnat lite utanför när det gäller woke. De är en stor del av USAs befolkning men ändå ska svarta (som väl är färre?) vara med överallt för det är en del av woke, är väl för svarta var slavar medan latinos inte var det i samma utsträckning. Tycker dock det är för tidigt att säga om detta spel kommer vara woke eller inte. Jag gillade trailern i det stora hela. Woke handlar långt ifrån enbart om hudfärg. Vi får se om de fixar det utan massa woke. Min gissning är att det kommer vara lite grann men inget som kommer störa om man inte är extremt känslig.

Vafan mumlar du om, din meningsuppbyggnad är helt obegriplig eftersom vartannat ord är ”woke”. Du bor inte i Miami, du är bara ytterligare en svensk incel som ska spela viktig men istället låter som att du är 12 år. Latinoslavar? Alltså på riktigt. Spela spelet eller skit i det, ingen bryr sig om din tuggummipolitik, rikstönt.
Citera
2023-12-06, 09:43
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Var också orolig över att detta skulle bli otroligt woke men jag är ändå försiktigt positiv! Jag gillar bonnie och clyde scenariot så att spela som man och kvinna är bara logiskt och knappast woke.

Jason som är en vit man är alltså den andra protagonisten i spelet. Det enda som gjorde mig orolig var en läcka där rockstar skulle dra ner på de grova skämten av vissa grupper, vilket hade förstört mycket av spelet som ändå är känt för att skämta om och med alla!

Tycker att många här inne gnäller lite väl mycket om att spelet kommer att bli woke alt missat innebörden av ordet totalt! Att kunna spela som en kvinna är inte woke, att det är många svarta(svarta latinos) i Miami är ingen överraskning då dessa är från Haiti. Det är inte woke.

Om dom tagit bort alternativet att köpa prostituerade eller undviker att skämta om vissa grupper i stället för att skämta om alla så kan jag hålla med om att spelet blivit woke, men vi får väl se när det släpps. Jag tror ändå att man inte kan göra GTA woke då hela GTA är så anti-woke det kan bli.
Bra inlägg!

Att det är en kvinnlig karaktär i en Bonnie and Clyde story är som sagt inte woke. Hade det däremot varit två bögar eller två flator DÅ hade det varit woke.
Citera
2023-12-06, 09:47
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Hört på ryktesvägen att förväntad release date är den första april, 2025. Tiden får utvisa om det stämmer.

För övrigt ser det riktigt bra ut! Mycket snack om woke här inne, men själv har jag svårt att se det. Twerkande kvinnor, strippklubbar och uppenbar segregering bland människor med olika hudfärg (tydligt att svarta umgås med svarta, vita umgås med vita. Finns såklart många undantag, precis som i verkligheten). Whitetrash-kulturen är såklart närvarande (som den borde vara) men det är också stereotypen om svarta gangsters och svarta tatuerade bbl-kvinnor.

Om någon är orolig för att grafiken inte kommer vara lika bra som i trailern - ni kan lugna er själva med att Rockstar alltid använder sig utav scener som finns i själva spelet (gjord av samma engine). Ni som spelade GTAV kan gå tillbaka och kolla in trailern till det - samma sak kan ni som spelade RDR2 göra. I RDR2:s fall så blev till och med slutprodukten bättre än trailern.

Det stora orosmolnet inför släppet blir helt klart vad handlingen kommer att vara. Bonnie and Clyde är helt ärligt inget som tilltalar mig (kräkreflexerna kommer att arbeta på högvarv om det blir något i stil med: ”det är vi två mot världen”). MEN R* gör det alltid bra annars, så gissar på att även denna story ska bli underhållande.

Edit: sedan att ena huvudpersonen är en kvinna. Är det verkligen så farligt? Finns många spel som gjort detta bra. Självklart så vet jag vad man oroar sig för (Mary Sue á la Rey Skywalker), men går ju inte att säga om så blir fallet utifrån den väldigt korta teasern. Endast tiden kan utvisa.
Finns tydligen merch att köpa där datumet 1 april nämns. Samtidigt så kanske Rockstar trollar, det skulle kunna vara ett aprilskämt.
Citera
2023-12-06, 09:52
Medlem
Flashbackatmes avatar
Nu har både GTA VI samt GTA V första trailer spräckt 100 miljoner visningar!
Citera
2023-12-06, 09:53
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Bra inlägg!

Att det är en kvinnlig karaktär i en Bonnie and Clyde story är som sagt inte woke. Hade det däremot varit två bögar eller två flator DÅ hade det varit woke.
Fast när den ena halvan av paret är vit och den andra är latinx brun så vet man att woke-Juden varit framme och "regisserat". Sådana saker händer inte av en slump, om och om igen.
Senast redigerad av PK-befriad 2023-12-06 kl. 09:55.
Citera
2023-12-06, 10:04
Medlem
frantiks avatar
Flashback är helt värdelöst. Man vill diskutera spelet och peppen kring trailern.

Så kommer dom här incelfjantarna och ska diskutera det som ALLTID diskuteras på Flashback.
Såna klyschor.
Citera
2023-12-06, 10:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Vafan mumlar du om, din meningsuppbyggnad är helt obegriplig eftersom vartannat ord är ”woke”. Du bor inte i Miami, du är bara ytterligare en svensk incel som ska spela viktig men istället låter som att du är 12 år. Latinoslavar? Alltså på riktigt. Spela spelet eller skit i det, ingen bryr sig om din tuggummipolitik, rikstönt.

Låter som att du har 90 i IQ, kanske därför det är svårt för dig att förstå.

Svarta har länge setts som den minoritet som det är mest synd om, den som står längst ner, därför lyfter man gärna fram dem mest vilket har gjort dem överrepresenterade i många medium.
Citera
2023-12-06, 10:12
Medlem
Filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Låter som att du har 90 i IQ, kanske därför det är svårt för dig att förstå.

Svarta har länge setts som den minoritet som det är mest synd om, den som står längst ner, därför lyfter man gärna fram dem mest vilket har gjort dem överrepresenterade i många medium.

Huvudkaraktärerna är en vit man och en latinokvinna. Hur tänker du att svarta ”lyfts fram”?

För övrigt en väldigt bra trailer, jag tror detta blir kanon vid släppet 2025! 🥳
Citera
2023-12-06, 10:18
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Finns tydligen merch att köpa där datumet 1 april nämns. Samtidigt så kanske Rockstar trollar, det skulle kunna vara ett aprilskämt.

Tanken slog mig också, men tror inte det. Någon som spelar GTA online här inne får gärna bekräfta om det här är sant, men tydligen så släpptes även merch där datumet för trailersläppet teasades (femte december alltså).

Tror att det är på riktigt, men sedan får man ju räkna med eventuella förseningar. Men tror man kan vara tämligen säker på att släppet sker under den första halvan på året!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in