2023-12-06, 00:55
  #1129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Hört på ryktesvägen att förväntad release date är den första april, 2025. Tiden får utvisa om det stämmer.

För övrigt ser det riktigt bra ut! Mycket snack om woke här inne, men själv har jag svårt att se det. Twerkande kvinnor, strippklubbar och uppenbar segregering bland människor med olika hudfärg (tydligt att svarta umgås med svarta, vita umgås med vita. Finns såklart många undantag, precis som i verkligheten). Whitetrash-kulturen är såklart närvarande (som den borde vara) men det är också stereotypen om svarta gangsters och svarta tatuerade bbl-kvinnor.

Om någon är orolig för att grafiken inte kommer vara lika bra som i trailern - ni kan lugna er själva med att Rockstar alltid använder sig utav scener som finns i själva spelet (gjord av samma engine). Ni som spelade GTAV kan gå tillbaka och kolla in trailern till det - samma sak kan ni som spelade RDR2 göra. I RDR2:s fall så blev till och med slutprodukten bättre än trailern.

Det stora orosmolnet inför släppet blir helt klart vad handlingen kommer att vara. Bonnie and Clyde är helt ärligt inget som tilltalar mig (kräkreflexerna kommer att arbeta på högvarv om det blir något i stil med: ”det är vi två mot världen”). MEN R* gör det alltid bra annars, så gissar på att även denna story ska bli underhållande.

Edit: sedan att ena huvudpersonen är en kvinna. Är det verkligen så farligt? Finns många spel som gjort detta bra. Självklart så vet jag vad man oroar sig för (Mary Sue á la Rey Skywalker), men går ju inte att säga om så blir fallet utifrån den väldigt korta teasern. Endast tiden kan utvisa.
Precis! Vem i helvete bryr sig om att spela som antingen kvinna eller man i ett spel? Det kommer bara bli roligt! Har nog aldrig spelat som kvinna i varken GTA eller något annat spel med tyngd på singleplayer.
Blir lite variation trots att man förmodans kommer kunna välja mellan man och kvinna i spelet sedan. Släpp kuken och sluta gråt grabbar! Det är ett spel
Citera
2023-12-06, 01:18
  #1130
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
GTA går Woke ingenting är heligt längre.

Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Om neger är gränsen för woke så har gta alltid varit woke

Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
En kvinna
GTA 1 hade fyra spelbara kvinnliga protagonister, så jag kan ju glädja dig med att spelserien blivit mindre woke med tiden. Alternativt att spelserien aldrig varit helig men då förstår jag inte varför du gnäller först nu.
Citera
2023-12-06, 01:25
  #1131
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Edit: sedan att ena huvudpersonen är en kvinna. Är det verkligen så farligt? Finns många spel som gjort detta bra. Självklart så vet jag vad man oroar sig för (Mary Sue á la Rey Skywalker), men går ju inte att säga om så blir fallet utifrån den väldigt korta teasern. Endast tiden kan utvisa.

Hur menar du att Rey Skywalker är en Mary Sue? Jag tror inte du har en aning om vad du pratar om, och nästa gång du skriver något liknande föreslår jag att du utbildar dig själv först så du slipper skämma ut dig själv.
Citera
2023-12-06, 01:44
  #1132
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Ännu en gång visar flashback-kommentarerna att de som skriver här är ett gäng icke-beresta incels som aldrig gått utanför dörren. Miami är tp 70% latinos, samt en näve svarta, strösslat med några rikare vita pensionärer. Det är så det ser ut, varför i hela helvete skulle det inte se ut så i GTA 6 då? Något annat rikspucko tyckte kvinnan fick för mycket utrymme. Ja! Det kan bero på att det är del 1 av 2, gissa vad den andra delen kommer handla om? Vill du du sem mera kuk får du vänta till del 2, bögjävel. Folk är fan dummare än tåget

För övrigt jävligt vacker trailer, kommer lätt plöja mig igenom spelet stora delar av 2025, no doubt!

Om det är 70% latinos varför är typ hälften av personerna i trailern svarta?
I Miami är 12% svarta.
Citera
2023-12-06, 02:28
  #1133
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Om det är 70% latinos varför är typ hälften av personerna i trailern svarta?
I Miami är 12% svarta.
Du måste ha någon ny och unik variant av autism hos dig. Det är ett TV-SPEL!!!!!

Allt måste inte vara helt jävla autentiskt.
Citera
2023-12-06, 02:36
  #1134
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Du måste ha någon ny och unik variant av autism hos dig. Det är ett TV-SPEL!!!!!

Allt måste inte vara helt jävla autentiskt.

Fast det var det diskussionen handlade om.

Personen skrev "Miami är tp 70% latinos, samt en näve svarta, strösslat med några rikare vita pensionärer. Det är så det ser ut, varför i hela helvete skulle det inte se ut så i GTA 6 då?"

Jag menar då att det inte alls är den bilden man får av trailern då det är asmånga svarta i den.

Om de gjorde 100% av karaktärerna till mongoler, det skulle vara lite konstigt eller hur? Det är ett TV-SPEL!!!! Vem bryr sig om alla karaktärer är mongoler.

Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hur menar du att Rey Skywalker är en Mary Sue? Jag tror inte du har en aning om vad du pratar om, och nästa gång du skriver något liknande föreslår jag att du utbildar dig själv först så du slipper skämma ut dig själv.

Mary Sue är en som är bäst på allt för att man vill visa att kvinnor är så bra.
Rey kan slåss med ljussabel minst lika bra som Kylo Ren utan att någonsin ha rört en, hon kan motstå jedi mind trick utan att ens veta vad the force är, hon kan flyga millenium falcon bättre än Han Solo första gången hon sitter i den.
Rey är urtypen av en Mary Sue.
__________________
Senast redigerad av mendokse 2023-12-06 kl. 02:40.
Citera
2023-12-06, 02:45
  #1135
Medlem
4608s avatar
[quote=mendokse|86612524]Fast det var det diskussionen handlade om.

Personen skrev "Miami är tp 70% latinos, samt en näve svarta, strösslat med några rikare vita pensionärer. Det är så det ser ut, varför i hela helvete skulle det inte se ut så i GTA 6 då?"

Jag menar då att det inte alls är den bilden man får av trailern då det är asmånga svarta i den.

Om de gjorde 100% av karaktärerna till mongoler, det skulle vara lite konstigt eller hur? Det är ett TV-SPEL!!!! Vem bryr sig om alla karaktärer är mongoler./QUOTE]
Om precis alla i spelet skulle vara mongoler så hade det varit väldigt konstigt då spelet utspelar sig i Miami och inte i Ulaanbaatar.
Citera
2023-12-06, 02:50
  #1136
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Om precis alla i spelet skulle vara mongoler så hade det varit väldigt konstigt då spelet utspelar sig i Miami och inte i Ulaanbaatar.

Precis som att det är konstigt att det är så många svarta i trailern när 70% av invånarna är latinos.
Verklighetens Miami Beach verkar betydligt ljusare: https://www.youtube.com/watch?v=HPJzQpwqZ4s
Citera
2023-12-06, 04:37
  #1137
Medlem
AndroidMannens avatar
Om det är som någon skrev här i tråden att 70% är latinos och en handfull afrikansk. Varför då så många afrikaner i trailern?

GTA: The Lost and Damned som handlade om ett ökänt motorcykelgäng i Liberty City (inspirerat av verklighetens Hells Angels mfl) hade merparten vita karaktärer med någon som var afrikansk. Den reprensattionen av the Lost MC var nog inte bara tagen ur luften. Huvudpersonen Johnny Klebitz var dessutom av judisk börd.
Citera
2023-12-06, 04:55
  #1138
Medlem
Neroxxs avatar
Känns som ett klassiskt GTA, och det är brukar vara något som blir bra. Ser gärna att man har ett gäng (helst fler än två) spelbara karaktärer. Sålänge storyn är bra så lär jag bli nöjd, samt att karaktärerna är rätt olika varandra, det tyckte jag var bra i GTA 5.
Citera
2023-12-06, 05:56
  #1139
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Du får lägga till minst ett år till på båda.

Coming 2025 står det ju i trailern och det är förmodligen endast till konsol då. Så 2026 för pc som tidigast.

Sorry, ser nu att jag skrivit ett år fel hela vägen men hoppas fortfarande att om nu det släpps tidigt -25 till konsol så kan vi ha spelet sent -25 till PC med lite tur. Skillnaden på konsol och PC är mindre nu för tiden så borde inte krävas lika mycket jobb som tidigare.
Sen det som Rockstar gör är säkerligen ett sätt att få högre försäljning, många som köper först till konsol och sen igen till PC bara för att få uppleva spelet med bättre grafik.
Själv äger jag endast en PS3 och finns nu bara till för att spela DVD.
Citera
2023-12-06, 06:18
  #1140
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Ännu en gång visar flashback-kommentarerna att de som skriver här är ett gäng icke-beresta incels som aldrig gått utanför dörren. Miami är tp 70% latinos, samt en näve svarta, strösslat med några rikare vita pensionärer. Det är så det ser ut, varför i hela helvete skulle det inte se ut så i GTA 6 då? Något annat rikspucko tyckte kvinnan fick för mycket utrymme. Ja! Det kan bero på att det är del 1 av 2, gissa vad den andra delen kommer handla om? Vill du du sem mera kuk får du vänta till del 2, bögjävel. Folk är fan dummare än tåget

För övrigt jävligt vacker trailer, kommer lätt plöja mig igenom spelet stora delar av 2025, no doubt!
Latinos har dock alltid hamnat lite utanför när det gäller woke. De är en stor del av USAs befolkning men ändå ska svarta (som väl är färre?) vara med överallt för det är en del av woke, är väl för svarta var slavar medan latinos inte var det i samma utsträckning. Tycker dock det är för tidigt att säga om detta spel kommer vara woke eller inte. Jag gillade trailern i det stora hela. Woke handlar långt ifrån enbart om hudfärg. Vi får se om de fixar det utan massa woke. Min gissning är att det kommer vara lite grann men inget som kommer störa om man inte är extremt känslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in