2023-12-04, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a3h5wwx2ad20
Fick du någon FUP idag kanske ?

Nej, inte än.
Citera
2023-12-04, 16:44
Avslutad
Häktningsframställan Fredrik: https://docdro.id/ccPRuS1
Häktningsframställan Hampus: https://docdro.id/n6mwMjF

Noterbart är att Fredrik hade ett annat efternamn i häktningsframställan (än i dagboksbladet), och adressen finns i Stockholm. Kollar jag upp adressen mot MrKoll/Ratsit så finns det ingen skriven på adressen. Antingen har Fredrik gift sig, eller bytt namn för att han ska bli svårare att hitta?
Citera
2023-12-04, 17:16
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Varför skulle en eventuell lista på mottagaradresser vara någonting att ha?

Det är en lista på adresser till folk, och kanske deras namn.

Om man vill sätta dit någon, eller bara pranka dem, så gör man en liten beställning och anger deras hemadress. Hur enkelt som helst!

Varför skulle denna lista över namn och adresser vara något alls att hetsa upp sig på? Alla som handlat där kommer ju bara att säga att de inte vet varför de är på listan bara.
Citera
2023-12-04, 17:22
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Häktningsframställan Fredrik: https://docdro.id/ccPRuS1
Häktningsframställan Hampus: https://docdro.id/n6mwMjF

Noterbart är att Fredrik hade ett annat efternamn i häktningsframställan (än i dagboksbladet), och adressen finns i Stockholm. Kollar jag upp adressen mot MrKoll/Ratsit så finns det ingen skriven på adressen. Antingen har Fredrik gift sig, eller bytt namn för att han ska bli svårare att hitta?
Googlar man namnet i häktningsframställan så får man upp en träff från bolagsfakta gällande ett företag med org nr "556152-3142" men när man går in på sidan så står han som "skyddad person".

Citat:
Bolaget skall bedriva konsultverksamhet inom data, drift, utveckling och programmering av datorsystem, kryptografiska analystjänster samt äga, förvalta och sälja fast egendom, handel med värdepapper och idka därmed förenlig verksamhet.

Söker man på org nr på allabolag så hittat man en person som iår avgått som styreselesupelant.

Letar man upp denna personen på Facebook (ett ovanligt namn) så kan man söka på Fr*drik Kr#nberg bland hans vänner så ligger han där.

Sammanträffande?
Senast redigerad av Halte Harald 2023-12-04 kl. 17:26.
Citera
2023-12-04, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Googlar man namnet i häktningsframställan så får man upp en träff från bolagsfakta gällande ett företag med org nr "556152-3142" men när man går in på sidan så står han som "skyddad person".

Söker man på org nr på allabolag så hittat man en person som iår avgått som styreselesupelant.

Letar man upp denna personen på Facebook (ett ovanligt namn) så kan man söka på Fr*drik Kr#nberg bland hans vänner så ligger han där.

Sammanträffande?

Det är samma person jag lyckades hitta på Facebook, men jag gick en helt annan väg för att hitta hans profil. Det måste vara rätt person. Lite oväntat att han skulle driva Sveriges största handelsplats för droger, ändå gått igenom hans vänner en stund.
Citera
2023-12-04, 17:53
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Det är samma person jag lyckades hitta på Facebook, men jag gick en helt annan väg för att hitta hans profil. Det måste vara rätt person. Lite oväntat att han skulle driva Sveriges största handelsplats för droger, ändå gått igenom hans vänner en stund.
Ja måste vara rätt, hittar endast 9st med namnet i Sverige. Ingen träff i sthml.
Medelålder på styrelsen 40år.(trots att man inte ser Fr*driks namn, =åldern stämmer).

Kollar man firman på allabolag (https://www.allabolag.se/5561523142/verksamhet) så ser man även under Bifirma:

Citat:
Bitlytics
För den del av verksamheten som avser kryptografiska analystjänster.

Kan det vara så att han fått skyddad identitet pga av hotbild?

Söker vidare och ser vad man hittar
Senast redigerad av Halte Harald 2023-12-04 kl. 17:56.
Citera
2023-12-04, 18:11
Avslutad
Citat:
Kan det vara så att han fått skyddad identitet pga av hotbild?

Jag har en till häktningsframställan på Fredrik från slutet av 2022, och då hade han efternamnet på K. Skulle hans hotbild blivit så mycket högre under 2023? Oavsett vad tycker jag detta faller på tingsrätten som inte valde att dölja den, om han nu har skyddade personuppgifter.
Citera
2023-12-04, 18:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Jag har en till häktningsframställan på Fredrik från slutet av 2022, och då hade han efternamnet på K. Skulle hans hotbild blivit så mycket högre under 2023? Oavsett vad tycker jag detta faller på tingsrätten som inte valde att dölja den, om han nu har skyddade personuppgifter.
Jag vet inte varför allabolag, ratsit etc väljer att dölja hans uppgifter. Antingen har man bett om det själv(?) Eller så har man skyddad identitet.

Kanske han bett/sökt om skyddad identitet själv under häktningstiden?
Citera
2023-12-04, 18:45
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:

Sammanträffande?

Det var inget sammanträffande.
Nu har denna person som avgått i styrelsen valt att dölja sina vänner. Alltså läser han förmodligen även i denna tråd.
Rätt bolag alltså, återstår att se hur bolaget varit kopplat till FS.
Ska man spekulera så har man väll tvättat BTC genom företaget på något sätt.
Citera
2023-12-04, 19:00
Medlem
Citat:
Det var inget sammanträffande.
Nu har denna person som avgått i styrelsen valt att dölja sina vänner. Alltså läser han förmodligen även i denna tråd.
Rätt bolag alltså, återstår att se hur bolaget varit kopplat till FS.
Ska man spekulera så har man väll tvättat BTC genom företaget på något sätt.

Ja, bolagets varierande omsättning verkar ju nästan sammanfalla med FS3.0 utveckling: ökar massor 2019 och 2020 men tvärstannar 2022.

Kod:
Resultaträkning (KSEK)   2022	   2021	   2020	   2019	   2018
Rörelsens omsättning      47       3232   4708     456    527
Senast redigerad av banal 2023-12-04 kl. 19:10.
Citera
2023-12-04, 19:05
Medlem
Citat:
Sammanträffande?

Du kan kolla upp företagets årsredovisningar på Krafman och ta-da en herr kronberg står på signaturen. så väl fungerade skyddad identitet i bolag

https://www.docdroid.net/hH89spQ/arsbokslut-5561523142-20231204190223-pdf
Citera
2023-12-04, 19:21
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y6545y445tt341
Du kan kolla upp företagets årsredovisningar på Krafman och ta-da en herr kronberg står på signaturen. så väl fungerade skyddad identitet i bolag

https://www.docdroid.net/hH89spQ/arsbokslut-5561523142-20231204190223-pdf
Ja men se där.
Läser man dagboksbladet så var han ju fortfarande häktad i Maj.
Släpptes han sedan? Tänker hur man kan skriva på årsbokslut ifrån häktet men det kanske är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in