Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas86
Älskling? Haha nä fråga dig själv det eller Barf som brukar skriva i kommentarsfältet där han också gör bort sig. Exklusive räntor var det ja 🤣. Men lille vän, vi är i recession. Tror du på din heder att priserna står högre för December?
Var det -7% för November eller? Så December borde ju minst vara +5% om det nu bara var lite brus på marknaden runt den lokala flygplatsen
Självklart tror jag inte priserna står högre i december än i November. det gör de nästan aldrig säsongsmässigt vilket jag också förklarade för dig och de andra tragiska figurer i tråden som hoppas på undergång i fjol. Sen satt ni som fågelholkar när priserna steg i januari vilket jag berättade att de skulle göra.
Du hävdade att RB skulle stå kvar vid senaste höjningen och lovade 0,25p i både november och i början av 2024 och idiotförklarade de som sade emot. Kommer det 0,5p i början av 2024 eller har du reviderat din prognos nu?
Tar du bort ränteeffekterna har reallönerna nu stigit tre månader i rad. Stockholms innerstad ligger och taktar runt 3.5%-4% upp månad för månad nu mot fg år. Fortsätter den trenden och trenden för inflationen ökar bostadspriserna realt igen inom ett par månader.
Sen har det funnits en större korrektion för villor som steg ofantligt under covid. Den korrektionen hade sannolikt kommit oaktat räntenivå. Skrev flera gånger om det här. Men en månads brus på skakiga husmask ger jag inte mycket för. Där kan du och dina polare hetsa upp er.
Människor är flockdjur och gör ibland lite märkliga val. Många trodde corona skulle vara för evigt och gjorde livsval därefter. Många köpte villa utan att tänka, skaffade hund etc. Är ju bara att läsa alla dårar härinne i covidtrådarna
Du kunde sälja en 10 år gammal båt för nypris när folk inte kunde resa. Det var 3 års väntetid på en utombordare som värst. Den korrektionen har nu kommit precis som villor gör det. Varven står nu med osålda motorer igen.