2023-12-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Det är lögner. Men tyvärr tror jag det finns lite sanning i det som då att dom experimenterat med henne och tvingat henne att dricka och äta allt möjligt. Det kanske inte är så men jag får den känslan.
Droppe diskmedel på fingret Z tänkte smaka på har vuxit till att hon försökte dricka diskmedel och parfym , sunt förnuft säger att OM skulle ha ett barn som dricker och äter vad som helst skulle man knappast ha glas med ättikssprit stående i hemmet
Citera
2023-12-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Tycker det framgår ganska tydligt att händelsen 24/12 inte var första gången om man läser i sms-konversation mellan J och D, utan att händelsen 24/12 var då det helt gick överstyr.

Läser man sms skickade från J till D, när han befinner sig på sjukhuset med flickan, så skriver J flertalet gånger bland annat: ”aldrig mer ättika”, ”hädanefter är ättika helt förbjudet”, osv.

Kollar man också Js inköpslistor till D så är det väldigt ofta det ombeds att köpa med ättika, såpass att det framstår som orimliga mängder.

Vad jag dock vågar påstå, så är det att flickan omöjligt frivilligt hällt i sig ättikan.

Jag har själv bevittnat när en vuxen man på 45 bast, svept en shot på 4cl ren ättika (Perstorp 24% som även gäller i detta fall) med en påföljd av extrema andningssvårigheter, hostattacker samt kräkningar, inte en, utan två gånger, och vid två olika tillfällen

Nej det är väll näst intill omöjligt att detta skulle skett självmant.
Det är fö samma slutsats som sjukvårdspersonal drar när de hittar märke/sår i hals och svalg som av en tratt/slang. Rättsläkarn gör även bedömningen vid analysen av vad som finns kvar av den bortopererade magsäcken, att det skett flera gånger då det fanns spår i magsäcksvävnad av gamla läkningar i samma typ av frätsår som de nya.

Hur exakt de lurat i henne ättikan med tratt och slang kan man bara spekulera i. Om det var ”nödvändig medicinering” eller om hon var drogad med sömnmedel alternativt om hon var genomfrusen vid mycket låg medvetandegrad utan motstånd etc.

Att det skett med tratt/slang är nästa helt säkert då inga frätsår fanns på matstrupe/luftstrupe.
Citera
2023-12-01, 18:01
Medlem
Citat:
Tycker det framgår ganska tydligt att händelsen 24/12 inte var första gången om man läser i sms-konversation mellan J och D, utan att händelsen 24/12 var då det helt gick överstyr.

Läser man sms skickade från J till D, när han befinner sig på sjukhuset med flickan, så skriver J flertalet gånger bland annat: ”aldrig mer ättika”, ”hädanefter är ättika helt förbjudet”, osv.

Kollar man också Js inköpslistor till D så är det väldigt ofta det ombeds att köpa med ättika, såpass att det framstår som orimliga mängder.

Vad jag dock vågar påstå, så är det att flickan omöjligt frivilligt hällt i sig ättikan.

Jag har själv bevittnat när en vuxen man på 45 bast, svept en shot på 4cl ren ättika (Perstorp 24% som även gäller i detta fall) med en påföljd av extrema andningssvårigheter, hostattacker samt kräkningar, inte en, utan två gånger, och vid två olika tillfällen
Vad de haft all ättika är väldigt oklart ,med tanke på att det hittades väldigt mycket kläder både i vuxen- och barnstorlek med blodfläckar så lär att tvätta inte vara prioriterat
Citera
2023-12-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon hade en gång tagit en droppe diskmedel på fingret och tänkt slicka på detta , om hon var liten år så var det alls inte knepigt eftersom som små barn slickar och smakar på allt möjligt de kommer åt, med vissa barn har man fullt sjå ute eftersom de försöker stoppa sten, löv ,fimpar i munnen
Små barn smakar o stoppar farligheter i munnen, det stämmer.
Därför är det viktigt att föräldrar förstår små nyfikna barn, och låser in farliga ämnen.

Synd att inte dessa föräldrar fick smaka på sin egen ättika bara.
Tror som åklagaren stackars Z har fått många ättiks-drinkar förut.
Citera
2023-12-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Det är lögner. Men tyvärr tror jag det finns lite sanning i det som då att dom experimenterat med henne och tvingat henne att dricka och äta allt möjligt. Det kanske inte är så men jag får den känslan.

Ja det kan absolut vara rätt. Lögner brukar ofta vara varianter av sanning särskilt när de är många och mycket som i detta fallet.

Hade samma känsla när de prata om att hon haft vattendiarré och diarré strax innan jul. De verkar diagnostiserar allt för hitta förklaringar som passar deras narrativ. Tror detta enbart berodde på kroppsliga reaktioner på ättikan och den dåliga restmaten hon fick som sipprade ut ur den trasiga magsäcken.
Citera
2023-12-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej det är väll näst intill omöjligt att detta skulle skett självmant.
Det är fö samma slutsats som sjukvårdspersonal drar när de hittar märke/sår i hals och svalg som av en tratt/slang. Rättsläkarn gör även bedömningen vid analysen av vad som finns kvar av den bortopererade magsäcken, att det skett flera gånger då det fanns spår i magsäcksvävnad av gamla läkningar i samma typ av frätsår som de nya.

Hur exakt de lurat i henne ättikan med tratt och slang kan man bara spekulera i. Om det var ”nödvändig medicinering” eller om hon var drogad med sömnmedel alternativt om hon var genomfrusen vid mycket låg medvetandegrad utan motstånd etc.

Att det skett med tratt/slang är nästa helt säkert då inga frätsår fanns på matstrupe/luftstrupe.

Precis.

Ja, det framgår ju också tydligt att barnen ”medicinerats” med melatonin för sömnen, och att dessa mediciner ibland utdelades redan vid 16 på eftermiddagen.

Kan ju mycket möjligt ha varit en kombination av melatonin och nedkylning.

Tydligt är ju också att flickan suttit en längre tid med tanke på den låga kroppstemperaturen i förhållande till de 15 grader som var i huset/tvättstugan.
Citera
2023-12-01, 18:12
Medlem
Citat:
Vad de haft all ättika är väldigt oklart ,med tanke på att det hittades väldigt mycket kläder både i vuxen- och barnstorlek med blodfläckar så lär att tvätta inte vara prioriterat

Exakt!

Jag använder ättika både till rengöring och till viss matlagning, men jag klarar mig lätt på en flaska Perstorp på ett år.
Citera
2023-12-01, 18:18
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Droppe diskmedel på fingret Z tänkte smaka på har vuxit till att hon försökte dricka diskmedel och parfym , sunt förnuft säger att OM skulle ha ett barn som dricker och äter vad som helst skulle man knappast ha glas med ättikssprit stående i hemmet

Det reagerad jag också på. OM nu Z åt allt möjligt, då LÅSER man in eller ställer farliga ämnen högt och oåtkomligt?
Citera
2023-12-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men det påståendet gäller väl inte enbart Z, utan samtliga barn?
De enda vårdbesök som tas upp i förundersökningen är väl däremot Z:as eftersom åtalet inte gäller övriga barn.
När det gäller Z kan det väl inte ha varit så många vårdbesök med hänsyn till vilka skador hon hade - vården borde ju ha upptäckt brutna armar och brännsår t ex.

(Jag har inte läst hela fup - så jag kan var ute och cykla.)

Eller hur, också det en sak att beakta. Det måste vara för alla barnen..
Men skaffa inte så jävla mkt barn då.
Senast redigerad av Ericcca 2023-12-01 kl. 18:34.
Citera
2023-12-01, 18:31
Medlem
Citat:
Precis.

Ja, det framgår ju också tydligt att barnen ”medicinerats” med melatonin för sömnen, och att dessa mediciner ibland utdelades redan vid 16 på eftermiddagen.

Kan ju mycket möjligt ha varit en kombination av melatonin och nedkylning.

Tydligt är ju också att flickan suttit en längre tid med tanke på den låga kroppstemperaturen i förhållande till de 15 grader som var i huset/tvättstugan.
Melatonin år inte farligt för barn. Men det är sorgligt och svårt att förstå varför dessa föräldrar utsatt ett av sina barn för sådant grovt misshandel. Vad är de för människor? Om jag var SD anhängare så skulle jag på sedvanligt sätt också fråga vad de röstat på. Men eftersom ingen frågat om det så antar jag att föräldrarna är white trash som röstar på SD. Förhoppningsvis får flickan fosterföräldrar som ger henne kärlek.
Citera
2023-12-01, 18:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej, det finns fler barnamördare i fängelserna, så både mamman o pappan har stor chans hitta bundsförvanter .
Ryskan/ryssen som slängde tallrik på Bobbys mamma
avtjänar numera sista tiden i manligt fängelse.
Hen hade inte själv mördat barn, utan sin fästman.
Mamman kommer att få det jobbigt eftersom ganska snabbt kommer att hamna på normalavdelning. På kvinnosidan finns inga direkta specialavdelningar.
Han kommer att hamna med andra som skadat barn och kommer att klara sig bättre. För män finns ett utbud av specialavdelningar för att förhindra att de utsätts för brott från andra.
Citera
2023-12-01, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Melatonin år inte farligt för barn. Men det är sorgligt och svårt att förstå varför dessa föräldrar utsatt ett av sina barn för sådant grovt misshandel. Vad är de för människor? Om jag var SD anhängare så skulle jag på sedvanligt sätt också fråga vad de röstat på. Men eftersom ingen frågat om det så antar jag att föräldrarna är white trash som röstar på SD. Förhoppningsvis får flickan fosterföräldrar som ger henne kärlek.
Det tror jag inte ett dugg på.
Att meckla med de naturliga kemiska processerna i hjärnan är självklart skadligt.
Tillräckligt många och stora skador har inte dokumenterats kanske. Men alla är medvetna om att man inte kan fibbla med sådant hos barn utan att det blir skador i någon form.

Hur lyckas du få in SD i detta? Är du inte intresserad av fallet utan bara att få sprida din skitpropaganda?
Det är inte friskt nantale. Det är nog genom åren något av det sjukaste jag läst från din sida - och du har skrivit mycket sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in