Samhällsnytt, som är ett globalistkontrollerat konfliktskapande alternativmedia(vilket märkts tydligt på rapportering om Ryssland, den judiska ockupationen i Palestina och hetsandet mot Ungern/Polen) för att lyfta fram globalist-kontrollerade SD till maktposition, har skrivit en ovanligt skarp artikel om strejken:
https://samnytt.nu/teslas-anstallda-starkt-kritiska-till-fackliga-attackerna
Lite talande är meningen om hur en anställd som var på plats upplevde något respektive hur en person som inte var på plats men ändå har "en bild" av vad som skedde tror sig veta bättre än den som faktiskt var där:
Citat:
Ingen från IF Metall har frågat de anställda på Tesla vad de vill eller vad de tycker om företaget och sina anställningar där. Man har bara kommenderat ut personalen i strejk, vilket dock inte fick avsedd effekt då väldigt få vill vara med i ett fackförbund som man upplever mer fungerar som propagandaorgan och råbarkade muskler åt Socialdemokraterna.
– De frågade inte oss hur vi mår. Jag tycker att om man drar i gång en så här stor konflikt så borde man ha fått den frågan. Facket har varit hos oss flera gånger men aldrig ställt några frågor om hur vi har det. De har bara bett oss skriva under och vänder på klacken när de får ett nej. Jag kände mig sviken, säger teknikern till SR Ekot.
IF Metall håller inte med
Veli-Pekka Säikkälä, som är avtalssekreterare på IF Metall antyder i en kommentar till SR att de anställda far med osanning om fackets agerande vid sina värvningsförsök på Teslas anläggningar. Någon envägskommunikation och brist på vilja till dialog från fackets sidan innan man kommenderade ut de anställda i strejk anser han inte att det har varit.
– Vi har värvat medlemmar och i den värvningen ingår också pratet om kollektivavtal. Vi har haft medlemsmöten, men min bild är att det har vart breda möten där man pratat om att syftet är att få ett kollektivavtal, säger han till statsradion.
Angående alla tankeförmågshämmade fackförespråkande nollor i tråden som använder begreppet
strejkbryteri om dom Tesla-anställda som sköter jobbet, ni är för dumma för att förstå det men ni använder ordet
strejkbryteri som om det vore något bra.
Om ett framgångsrikt företag som bryr sig om och tar så bra hand som sina anställda, erbjuder dom så bra löner och avtal så dom inte vill ha med nån S-kopplad maffialiknande utpressar-organisation att göra utan frivilligt väljer att jobba för Tesla istället för någon fackansluten konkurrent, och dom redan anställda ser det som en rolig självklarhet att ställa upp för företaget och arbeta tillfälligt på annan ort om det finns personalbrist där, pga nån svagsinthet hos enskilda anställda som hjärntvättats till att tro att man kan strunta i jobbet bara för att nån utpressarorganisation sagt det, så är ju det något jättebra. Ni beskriver något jättebra och självklart som
strekbryteri.
Om ni tror att ni kan framställa något jättebra som något dåligt genom att bara stämpla ett ord på det så ni inte ett dugg smartare än dom som kallar folk för
rasister,
nazister,
antisemiter och andra meningslösa skällsord till höger och vänster. Men man får kontinuerligt intrycket av att samtliga eller absoluta merparten av alla fack-förespråkare som hetsar och gör bort sig i den här tråden med sina svavelosande idiotinlägg egentligen är fackmotståndare som medvetet försöker framställa alla fackförespråkare som så korkade som det bara går.
Som jag skrev i mitt förra inlägg i tråden, det är fullständigt ointressant vad fackanslutna, fackförespråkare eller facket tror dom tillför för något bra till ett företag, eftersom det är frivilligt, Tesla har sett igenom skräpet som erbjuds och tackat nej till detta frivilliga, det enda rätta då är att acceptera nej'et och gå därifrån för lång framtid tills man har något mer attraktivt att erbjuda.
Vilka är det som inte accepterar ett nej gällande något frivilligt utan försöker tvinga sig på en motpart som inte vill ha med första parten att göra? Våldtäktsmän, mördare och kriminella organisationer comes to mind, och tydligen då även svenska facket. Således blir det en självklar principsak för varje normalt funtad människa vem det är om felar i detta fallet. Det är inte den parten som vänligt tackat nej till något frivilligt, utan den parten som försöker tvinga sig på en part genom att förstöra för företaget(plus andra företag som inte har med utpressningsförsöket att göra överhuvudtaget) och anställda så mycket dom kan.
Dom nollor i tråden som tror eller hoppas Tesla kommer lämna Sverige, likt Felix tar ni inte tillräckligt djupa andetag, ni måste andas djupare för att hjärnan ska få tillräckligt med syre så den fungerar på en önskvärd nivå. Musk skapade världens bästa och säkraste bil(vilket är varför intelligenta människor köper Teslor, då dom värderar familjens liv högre än något annat) på första försöket, han har skapat rymdraketer som kan landa och återanvändas, han har skapat världens snabbaste satellitkommunikationssystem, han är på väg till Mars, han köpte Twitter och drog ner byxorna på den psyksjuka vänstern och globalisterna när han avslöjade hur djupt insyltade dom var i censur av vettiga människor och politiker, han stod emot globalisternas försök att krossa Tesla-aktien tidigare i år när han köpte Twitter, vilket dom satsade biljoner på.
Musk är inte ett dugg rädd för att kritisera vidriga samhällsskadliga parasiter och ockrare som tror dom är vattenavvisande gäss, och därmed inte får kritiseras(med anti-intellektuell hänvisning till ett uttryck som alltid varit en bluff), och nu ska han förinta den samhällsskadliga
svenska modellen som totalförstört reallöneutvecklingen hos fåren under flera årtionden. Människan har gett mig njutning i 15år och han fortsätter leverera dag in och dag ut. Snubblade över nån korkad artikel i nån MSM-blaska igår om hur man skrapar bilrutan. Vissa som gjort intelligenta bilköp har inte skrapat bilrutor på över 10år tack vare Musk.
Lämna Sverige? Han kommer tvärtom sätta både facket och alla ynkliga vänstervridna får på plats en gång för alla, vilket behövs, för man märker hur djupt den kognitiva dissonansen sitter i fårens hjärnor. Jag tror inte ens det räcker att andas djupare.