2023-11-30, 18:01
Medlem
Mullrets avatar
Musk förklarar lite vad han tycker om facket.

https://youtu.be/sctgA2qa-rA?si=F1Th6X4G3U3tx7GR
Citera
2023-11-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu var det den intervjuade personen själv som sade att han blivit tvungen att täcka upp för strejkande kollegor, men det var ju bara roligt. Visar man framfötterna och jobbar hårt så kanske det blir löneförhöjning nästa år.

Du blir inte mer trovärdig bara för att du ljuger. Han har inte sagt att han blivit tvungen att byta arbetsplats. Han säger att han vill ställa upp för företaget när andra personer vill förstöra för han och även företaget.
Citera
2023-11-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast transportstyrelsen är en myndighet, man förlorade i domstol 2019 mot ett Polskt företag som lämna lägre bud, SMC lämna 49 milj och Eurotab la 28 milj, dvs 20 miljoner billigare än SMC.

Domstolen öppna upp för att fler företag skulle kunna gör plåtar, men transportstyrelsen ville ha kvar sin gamla leverantör SMC, man hänvisa Polska firman inte hade lokal klart och en massa små ursäkter, samtidigt ska man veta att lokalen SMC har är en lite lokal 250 kvm i Danderyd, dvs hitta en lokal på dessa fjuttiga kvm ska inte utgöra ett problem.

Men transportstyrelsen vägrar möta upp domen, man vill ha SMC.

Varav det är bra att rätten nu kör över transportstyrelsen och ger Tesla rätt att hämta plåtarna själv.
Såg det som jag skrev i ett inlägg nyss.
Tydligen vann transportstyrelsen i en högre rätt. Annars hade de inte kunnat fortsätta oavsett vad. Men visst, deras argument kan ju varit fula. Personkontakter ska inte undervärderas. En del säger korruption, vem vet.

Har jobbat mot bla FMV och de har finansierat utveckling och verktyg som de då har fysiska ägorätten och ip-rättigheterna till. Så även myndigheter kan stå för maskiner även om det blir ovanligare över tid.

I morgon är sista dag för att lämna in nästa upphandling. Vi får se vad som händer.
Citera
2023-11-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Såg det som jag skrev i ett inlägg nyss.
Tydligen vann transportstyrelsen i en högre rätt. Annars hade de inte kunnat fortsätta oavsett vad. Men visst, deras argument kan ju varit fula. Personkontakter ska inte undervärderas. En del säger korruption, vem vet.

Har jobbat mot bla FMV och de har finansierat utveckling och verktyg som de då har fysiska ägorätten och ip-rättigheterna till. Så även myndigheter kan stå för maskiner även om det blir ovanligare över tid.

I morgon är sista dag för att lämna in nästa upphandling. Vi får se vad som händer.
Har du länk till den högre rätten?

Domen tvingar Transportstyrelsen att backa och göra om anbudsutvärderingen. Det underkända anbudet ska då anses uppfylla vissa i upphandlingsdokumentet särskilt angivna krav.

Transportstyrelsen tog ärendet vidare till kammarrätten som dock inte meddelar prövningstillstånd. Förvaltningsrättens dom står därmed fast. Återstår att se om ärendet rullar vidare till Högsta förvaltningsdomstolen.
Citera
2023-11-30, 18:14
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Du blir inte mer trovärdig bara för att du ljuger. Han har inte sagt att han blivit tvungen att byta arbetsplats. Han säger att han vill ställa upp för företaget när andra personer vill förstöra för han och även företaget.
Jag ljuger inte.
Här är intervjun i sin helhet:

https://sverigesradio.se/avsnitt/darfor-valjer-tesla-teknikern-att-inte-strejka-studio-ett

Redan i de första sekunderna av inslaget berättar reportern att det rör sig om strejkbryteri.
Senast redigerad av Mr.Woods 2023-11-30 kl. 18:20.
Citera
2023-11-30, 18:16
Medlem
Citat:
Jag ljuger inte.
Här är intervjun i sin helhet:

https://sverigesradio.se/artikel/tesla-teknikern-jobbar-trots-strejken-besviken-pa-facket

Redan i de första sekunderna av inslaget berättar reportern att det rör sig om strejkbryteri.

Jag har lyssnat på det och han säger aldrig att han är tvungen att täcka upp för andra. Så du ljuger.
Citera
2023-11-30, 18:17
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Här är intervjun.

https://sverigesradio.se/artikel/tesla-teknikern-jobbar-trots-strejken-besviken-pa-facket

En sådan djävla råsop mot IF Metall. De som lyssnat måste ju begripa fackrörelse är körd.
Citera
2023-11-30, 18:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag har lyssnat på det och han säger aldrig att han är tvungen att täcka upp för andra. Så du ljuger.
Det är det första som sägs i inslaget, och sedan svarar han på följdfrågor om det, din slingerbult.
Citera
2023-11-30, 18:19
Medlem
Citat:
Det är det första som sägs i inslaget, och sedan svarar han på följdfrågor om det, din slingerbult.

Ange tidsangivelse när han säger att han är tvungen att täcka upp för andra.
Citera
2023-11-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En sådan djävla råsop mot IF Metall. De som lyssnat måste ju begripa fackrörelse är körd.

Ingen bra reklam för ett maffiafack. Flykten från metall har bara börjat. Reformera eller gå under.
Citera
2023-11-30, 18:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ange tidsangivelse när han säger att han är tvungen att täcka upp för andra.
https://sverigesradio.se/avsnitt/darfor-valjer-tesla-teknikern-att-inte-strejka-studio-ett

04:14

- Du är just nu på annan ort för att täcka upp för personer som strejkar?

- Aa.

- Hur känns det att täcka upp på det sättet?

- Yes jag hjälper till, det är jättekul, det är bara kallt.
Senast redigerad av Mr.Woods 2023-11-30 kl. 18:27.
Citera
2023-11-30, 18:28
Medlem
Citat:
- Du är just nu på annan ort för att täcka upp för personer som strejkar?

- Aa.

- Hur känns det att täcka upp på det sättet?

- Yes jag hjälper till, det är jättekul, det är bara kallt.
Såg några tappra utanför tesla i snöstormen i dag. Vid Segeltorp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in