2023-11-28, 11:54
Medlem
MortalDiseases avatar
https://farm4.staticflickr.com/3721/9355565220_3f6cb7bc3e_o.jpg
Så här trodde dom att GTA V mappen skulle se ut efter att dom sett klipp från trailers, ganska nära ändå.. det blir spännande att se hur dom kommer att spekulera, klippa och klistra hur GTA VI's map kommer se ut baserat på trailern som snart släpps.
Citera
2023-11-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, det kan mycket väl vara så då det i femman går att köra tre olika, så känns mest troligt att de gör samma typ igen.
Tror faktisk också att det är en enorm skillnad på att styra 2 karaktärer istället för 3. Har man 2 huvudpersoner är det lättare att skapa en bra story som hänger ihop.

Det var lite det jag tyckte problemet var med 3 karaktärer i femman att det kändes som att det blev väldig många olika storylines att man inte kände sig lika investerad som man kunde ha vart. Om ryktena stämmer så ska storyn vara Bonnie o clyde inspirerat så jag har goda förväntningar
Citera
2023-11-28, 14:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.elvis
Tror faktisk också att det är en enorm skillnad på att styra 2 karaktärer istället för 3. Har man 2 huvudpersoner är det lättare att skapa en bra story som hänger ihop.

Det var lite det jag tyckte problemet var med 3 karaktärer i femman att det kändes som att det blev väldig många olika storylines att man inte kände sig lika investerad som man kunde ha vart. Om ryktena stämmer så ska storyn vara Bonnie o clyde inspirerat så jag har goda förväntningar

Håller med det, tycker storyn känns bra också plus att det borde finnas en rätt bra möjlighet att kunna fortsätta spelet efter att själva huvudstoryn är slut. Att råna en bank, en juvelerarbutik eller annat kan absolut vara kul att göra en gång till beroende på hur de lyckas variera uppdragen. Att råna samma bank 10 gånger kommer bli tråkigt.
Citera
2023-11-29, 00:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
https://farm4.staticflickr.com/3721/9355565220_3f6cb7bc3e_o.jpg
Så här trodde dom att GTA V mappen skulle se ut efter att dom sett klipp från trailers, ganska nära ändå.. det blir spännande att se hur dom kommer att spekulera, klippa och klistra hur GTA VI's map kommer se ut baserat på trailern som snart släpps.

Ja rätt bra gissat ändå, kartan i sexan lär väl bli minst dubbelt så stor som i RDR2 om inte större.
Citera
2023-11-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Klart värt ett köp, vet inte exakt vad skillnaden mellan de två versionerna är så googla vad du behöver.

I femman kan man ta den supersänkta racerbilen rakt ut i spenaten utan problem, är som att köra på asfalt men lite mer halkigt. Ingen skillnad om man kör suv eller sportbil heller.
Lösningen på alla polisjakter i femman är att åka ut i spenaten och ingen polis i världen hittar var du är.
Hoppas vi får se en utveckling där men tror inte hästar kommer bli något man satsar på.

Man snor förvånansvärt lite mellan spel kan man tycka. Enkelt annars hade väl varit att sno hela kartan från RDR2 och byggt städer och vägar på den som de ville ha. Givetvis måste vegetationen ändras också men man har kartan, berg och miljöer färdigt.
Kastade man ihop det tillsammans med femmans karta och gjorde lite grafiska förändringar även där så kan man återanvända mycket.

Ingen aning om hur mycket jobb som krävs för att göra det jag skriver men en viss vinst måste det vara.

Moln och vädersystem från RDR2 borde gå att plocka över helt och hållet. Ingen skulle märka någon skillnad.

Jag hoppas verkligen du aldrig får en position där du ska bestämma hur ett spel ska göras. Ingen passion alls, det låter som att du beskriver Ubisofts sätt att arbeta på. Ingen kreativitet öht.

Det är därför Rockstar är där dem är och har kvalité på sina spel. De tar sin tid och nyskapar allt. Inget jävla latande och återvinnande av gammalt skit.
Citera
2023-12-01, 07:22
Avslutad
Happ, nu var vi inne i December månad. Väntar med spänning på trailern
Citera
2023-12-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak

Tänkte exakt samma sak så fort klockan slog 00:00 😂
Citera
2023-12-01, 10:27
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:

Haha precis, vi får se om det blir på söndag eller den 7e? Vi har mycket att se framemot här i dagarna!
Citera
2023-12-01, 12:19
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Lär komma i Game Awards. Skulle inte förvåna mig i alla fall.
Citera
2023-12-01, 13:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Jag hoppas verkligen du aldrig får en position där du ska bestämma hur ett spel ska göras. Ingen passion alls, det låter som att du beskriver Ubisofts sätt att arbeta på. Ingen kreativitet öht.

Det är därför Rockstar är där dem är och har kvalité på sina spel. De tar sin tid och nyskapar allt. Inget jävla latande och återvinnande av gammalt skit.

Du kan vara lugn, är inte i den branschen och har inga planer på att ta mig dit heller😂

Skål ta mig fan🥳
Det är fredag🍺🎅
Citera
2023-12-01, 13:56
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.elvis

Hade ju vart riktigt intressant med ett riktigt Bonnie and Clyde slut också, huvudkaraktärerna blir nermejade på någon väg med en solnedgång i bakgrunden. Dock så blir det ju svårt att fortsätta spelet efter slutet då men de löste ju Rockstar i RDR serien på ett bra sätt.
Citera
2023-12-01, 15:07
Medlem
MortalDiseases avatar
December 5! Det är nu officiellt!

"Trailer 1, tuesday, december 5, 9am et"

Rockstar games via Facebook

https://www.rockstargames.com/?fbclid=IwAR1XGyxF8XRmUOC9wmfm53UmsthANERsOI5ssyaP mioJcOQ0GMo8rF4Zy34
Senast redigerad av MortalDisease 2023-12-01 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in