Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-11-30, 16:24
Avstängd
Hej,

swishar en vän pengar för att spela på hans spelkonto. Vid vinst swishar han dem till mig. Detta har pågått några månader. De kanske antyder på pengatvätt men då kan jag styrka till varenda liten krona att pengarna jag swishar åker in på hans spelkonto omgående. Även pengarhan han swishar mig, till varje krona styrka att det är pengar från vinsterna på spelkontot.
Citera
2023-11-30, 16:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

swishar en vän pengar för att spela på hans spelkonto. Vid vinst swishar han dem till mig. Detta har pågått några månader. De kanske antyder på pengatvätt men då kan jag styrka till varenda liten krona att pengarna jag swishar åker in på hans spelkonto omgående. Även pengarhan han swishar mig, till varje krona styrka att det är pengar från vinsterna på spelkontot.

Fråga banken, då slipper du risken att dom "kommer på dig". Alltid bättre att förekomma än att förekommas.
Citera
2023-11-30, 16:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Fråga banken, då slipper du risken att dom "kommer på dig". Alltid bättre att förekomma än att förekommas.

Vet att jag gjorde detta för några år sedan och det pågick i ett par år. Aldrig någon som som hörde av sig.

Det är inte tillåtet enligt spelsidorna att spela på någon annans konto men det har ju inget med banken att göra. Så vitt jag ser det så är det enda problemet att de skulle antyda på pengatvätt, men då kan jag ju styrka att så inte är fallet. Att få tillbaka pengar som jag vunnit ser jag inte skulle innebära något problem..
Citera
2023-11-30, 17:06
Medlem
Balonzos avatar
Varför måste du spela på din väns spelkonto, kan du inte ha ett eget?
Citera
2023-11-30, 17:06
Medlem
Citat:
Hej,

Enklare är att öppn nytt konto i en annan bank och använda det för insättningar/uttag från spelsajter, så kan du swisha till/från sitt eget konto enbart.

Blir det strul med nya banken så öppnar du ett nytt konto i en ny bank. Så håller du sitt vanliga konto till räkningar, Swish till dig själv och att handla med.
Citera
2023-11-30, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Enklare är att öppn nytt konto i en annan bank och använda det för insättningar/uttag från spelsajter, så kan du swisha till/från sitt eget konto enbart.

Blir det strul med nya banken så öppnar du ett nytt konto i en ny bank. Så håller du sitt vanliga konto till räkningar, Swish till dig själv och att handla med.

Tack, men "skadan" är redan skedd tänker jag.
Citera
2023-11-30, 17:34
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Varför måste du spela på din väns spelkonto, kan du inte ha ett eget?
Jag tror att det är väldigt vanligt att man brukar använda sina kompisar om man vinner Det väldigt vanligt . Alla spelbolag är fusk mer eller mindre när man vinner mycket. Om du förlorar är man alltid välkommen. Om man vill vinner väldigt mycket så blir man limiterad. Jag tror att detta är vad som har hänt med trådskaparen.
Citera
2023-11-30, 18:56
Medlem
Citat:
Va? Du får nog utveckla.
Du tänker att det helt normalt att agera mellanhand till någons spel?

Man måste såklart inte ha full koll på det skumma, det räcker med att man inser att det är konstigt.
Citera
2023-11-30, 19:00
Nej, det vore däremot olagligt om banken INTE ifrågasatte det.
Citera
2023-11-30, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du tänker att det helt normalt att agera mellanhand till någons spel?

Man måste såklart inte ha full koll på det skumma, det räcker med att man inser att det är konstigt.

Det är extremt många som gör det. Det är varken normalt eller onormalt. Det är inte jag som agerar som en mellanhand dessutom. Du får nog läsa om tråden.
Citera
2023-11-30, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej, det vore däremot olagligt om banken INTE ifrågasatte det.

Vadå då?
Citera
2023-11-30, 19:15
Citat:
Vadå då?

Banken måste ifrågasätta misstänkt penningtvätt enligt svenska terrorlagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in