Citat:
Ursprungligen postat av
Zersetzung
Jag har haft magkatarr ver ett r, fick tipset av en sjukskterska att brja varje dag med en halv citron i sex dl vatten. Enligt henne blir det basiskt i magen.
Kan detta stmma? Allt jag lst hittills sger att man ska undvika (bl a) citron. Jag testade i morse och blev magsur men detta ska allts vara en lngsiktig lsning. Hon hade blivit av med sin mngriga magkatarr p detta vis.
r detta ngot som r alls vetenskapligt belagt eller grundar det sig i alternativmedicin? Den enda hemsidan jag kunde hitta som skrev att det fungerade skrev ven om leaky gut och frskte slja naturmedicin, s jag blir ju lite skeptisk.
ven anekdotiska berttelser mottages tacksamt.
Uppblst mage efter varje mltid fick mig att brja med Omeprazol, men slutade nr jag tog till mig en annan teori - Uppblst mage r detsamma som katarr som i sin tur vldigt ofta beror p
lg saltsyreproduktion i magen.
Testa ! En tablett i samband med mltid. Det fungerade omedelbart fr mig. Och har kunnat sluta med dom efter ca. 2 mnader d magen tycks ha kommit igng med saltsyreproduktionen , den behvde bara lite starthjlp
Det r allts saltsyretabletter med pepsin
https://www.pureness.se/products/bet...ekt-60-kapslar
Finns i en uppsj av mrken och styrkor ,
Om det inte funkar s kan du vara drabbat av Helicobacter pylori som orsakar katarren, de bekrftas med avfringsanalys och behandlas med bautastora penicillinpiller i tv veckor (Ngon fick nobelpriset fr helicobacterupptckten ocks)