2023-11-29, 21:57
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Jag tror att de spelar med. Att de ser ser hon är sjuk. Men vill stötta henne i hennes verklighet.

Hennes mamma måste ju se till så hon vaknar upp ur sin "Harry psykos" Hur länge ska detta få fortsätta? Hon blir ju sämre, oansvarigt av hennes sambo och familj och spela med sådär.. Går det att göra orosanmälan för en vuxen? Hon kommer ju snart bli den nya Gräddrumpan..
Citera
2023-11-29, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Hennes mamma måste ju se till så hon vaknar upp ur sin "Harry psykos" Hur länge ska detta få fortsätta? Hon blir ju sämre, oansvarigt av hennes sambo och familj och spela med sådär.. Går det att göra orosanmälan för en vuxen? Hon kommer ju snart bli den nya Gräddrumpan..
Jag är inte helt hundra, men jag tror man kan göra en orosanmälan till Socialtjänsten.
Tror att hennes anhöriga har haft problem med henne under många år. Dom har säkert försökt att få henne att söka hjälp många ggr. Sen tror jag att hon blir förbannad så fort dom har försökt. Det verkar också som att vännerna vänt henne ryggen. Hon umgås ju knappt med någon verkar det som.
Detta kommer nog att fortsätta tills hon brakar samman rejält.
Citera
2023-11-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian

Ja det går att göra orosanmälan på vuxna.
Citera
2023-11-30, 00:09
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Ja det går att göra orosanmälan på vuxna.

Får väl hoppas att nån i hennes omgivning tar sitt förnuft till fånga och ser till att F får den hjälp hon behöver inte hon blir gravid och förälder.
Citera
2023-11-30, 00:12
Medlem
Varför har Hanna kvar en girlang från babyshowern i somras antar jag i vardagsrummet?? ”Oh baby” syns i bakgrunden i reelen hon lagt upp när dom sitter med L på golvet och sjunger.
Citera
2023-11-30, 00:50
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraply0980
Varför har Hanna kvar en girlang från babyshowern i somras antar jag i vardagsrummet?? ”Oh baby” syns i bakgrunden i reelen hon lagt upp när dom sitter med L på golvet och sjunger.

Åh herregud, och jag som brukar skämmas för att allt julpynt inte är nerplockat innan mars liksom 😅
Citera
2023-11-30, 00:58
Medlem
FruKrokodils avatar
Hur gammal är Hts dotter nu? Är det sex-sju veckor?
Ser inga direkta framsteg i utvecklingen utan barnet väger lika mycket som mina barn brukar väga vid födseln och ungen stirrar fortfarande rätt ut med tom blick.

Kan inte bara vara jag som tänkt på detta, kanske därför de bytte BVC?!

Med tanke på att HT inte orkat lägga ut sin förlossningshistoria än så vet man ju inte om barnet vägde ett eller fyra kilo liksom.

Är det bara dåliga gener eller misskötsel (kanske Larisen matas med chicken nuggets hon med)?
Citera
2023-11-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ser inga direkta framsteg i utvecklingen utan barnet väger lika mycket som mina barn brukar väga vid födseln och ungen stirrar fortfarande rätt ut med tom blick.

Med tanke på att HT inte orkat lägga ut sin förlossningshistoria än så vet man ju inte om barnet vägde ett eller fyra kilo liksom.

Är det bara dåliga gener eller misskötsel (kanske Larisen matas med chicken nuggets hon med)?

Tror hon blir 8v nu på fredag , tycker också hon ser väldigt liten ut, hade likaväl kunnat varit 4v gammal
Citera
2023-11-30, 01:45
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussi14
Tror hon blir 8v nu på fredag , tycker också hon ser väldigt liten ut, hade likaväl kunnat varit 4v gammal

Okej så gammal, då är hon efter i utvecklingen då hon bara väger 4,3 kilo och inte visar några som helst tecken på att hänga med vad som händer runtomkring.
Bebisens tomma ögon påminner lite om baby Hailey (hon som misshandlades till döds för ett par år sedan av sina föräldrar som också lade ut ungen på IG från att hon tog sitt första andetag).

Nu säger jag absolut inte att någon av HT eller KrejsiKeboff misshandlar barnet sitt, de kanske helt enkelt inte vet hur ofta en baby ska ha mat och vad som är normalt (naturliga urvalet dvs).

Disneyfilmer kanske går före att mata och stimulera babyn..
Citera
2023-11-30, 02:14
Medlem
Citat:

Hon vågade 2800g när hon föddes, så hon verkar väl följa sin kurva om hon väger uppåt fyra kilo nu. Jag tycker de verkar träna nacken bra i alla fall.
Citera
2023-11-30, 02:20
Medlem
Citat:
Okej så gammal, då är hon efter i utvecklingen då hon bara väger 4,3 kilo och inte visar några som helst tecken på att hänga med vad som händer runtomkring.
Bebisens tomma ögon påminner lite om baby Hailey (hon som misshandlades till döds för ett par år sedan av sina föräldrar som också lade ut ungen på IG från att hon tog sitt första andetag).

Nu säger jag absolut inte att någon av HT eller KrejsiKeboff misshandlar barnet sitt, de kanske helt enkelt inte vet hur ofta en baby ska ha mat och vad som är normalt (naturliga urvalet dvs).

Disneyfilmer kanske går före att mata och stimulera babyn..

Vad baserar du att hon är efter i utvecklingen på? Tycker inte det finns något som tyder pp att Hanna och Kevin inte tar hand om Lara eller att Lara inte mår bra
Citera
2023-11-30, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Hannas story:

"Det är ändå lite lite positivt ibland att ha en
kräkis för det blir en drös ombyten per dag =
behövs mer kläder för att slippa tvätta flera gånger per dag = får handla mer gulliga kläder."

Såhär omogen var jag ungefär när jag var 20 och hade flyttat hemifrån. "Kläder smutsiga? Jag köper nya". Tänk att hon ena dagen kan sitta och prata om att de ska köpa hus, de ska spara pengar till det, men hon verkar ju inte ha någon hand med pengar alls? Magsäcksoperation på avbetalning och halvfabrikat till alla måltider? Man baxnar.

Något positivt att hon köper begagnat men ja. Hon ville väl ha barn för att köpa massor 😃 av gulliga kläder och lägga ut töntiga bilder på Instagram med klyschiga texter om hur lycklig och tacksam hon är 🥺

Magsäcksoperation på avbetalning är ju definitionen hur lat Hanna är. Hon fick de garanterat inte beviljat av landstiget för då är man ju tvungen att gå ner 10kg på egen hand först..!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in