2023-11-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
BP stämmer ju faktiskt bättre in på gms signalement än SE. Och han kan väl inte heller bekräftas på plats, det är ju nara hans egna ord som gör det. Och det kan man inte lita på.

Men nu var det ju inte det det handlade om. Det handlade om att delen i misstanken mot SE som handlar om att jan inte syns på brottsplatsen stämmer även för andra vittnen och därför i sig inte är något mistänkt.

Fast nu har han ju trots allt stämplat ut 23:19 och är tillbaka ca 23:35..

BP har väl inget som binder honom till brottsplatsen förutom hans egna ord..
Citera
2023-11-29, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Enligt väktarna (som är de enda som vittnet om ankomsten) är det väl ca 23:40 som gäller? Rent av närmare 23:45? Eller vad har jag missat?
Citera
2023-11-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Enligt väktarna (som är de enda som vittnet om ankomsten) är det väl ca 23:40 som gäller? Rent av närmare 23:45? Eller vad har jag missat?

Oavsett så är Engström bunden till Sveavägen I 20min...
Citera
2023-11-29, 22:03
Bannlyst
Citat:
Oavsett så är Engström bunden till Sveavägen I 20min...

Ja, eller nej? Är han gärningsman är det 20 minuter han är borta från just Sveavägen (förutom om han återvänder till brottsplatsen som gärningsman)?
Citera
2023-11-29, 22:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Fascinerande hur man kan använda BP som vittnet Engström "borde ha varit" när han i princip är en Stig-kopia utan megalomana drag. Är senare framme på mordplatsen än vad han själv inser. Är helt bortglömd trots att han varit framme vid kroppen och pratat med en rad igenkännbara vittnen. Ingen vet vad han sen tar sig för.

En kopia? Så BP gick precis bakom LOP, men stannade för att kolla klockan. Han la märke till ett ljud, som han senare förstod var ett skott. Han pratade med LP, som var "behärskat chockad", och fick reda på att GM sprungit in i gränden. Därinne såg BP en ung man med blå täckjacka. Eftersom BP hört LP säga blå täckjacka, sprang han därför efter poliserna, som han strax dessförinnan dirigerat åt rätt håll.

På grund av sin språngmarsch blev BP dessvärre förväxlad med GM, och hans signalement gick ut till polisen.

De två närmaste vittnena beskriver dessutom en man liknande BP, som flyr från platsen.

BP blir förhörd sex gånger på 10 dagar, men anser att polisen inte var intresserad.

Den där snubben BP verkar allt lite misstänkt. Men visst ja, det var ju SE!

BP gör ingenting av det där. På vilket sätt skulle han vara en SE-klon?

Hans berättelse går ihop. Skandiamannens story går inte ihop.
Citera
2023-11-29, 22:43
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Det har inte SE heller.
Stämpelklockan är inte belägen på brottsplatsen.

Och du missade hela det stora argumentet. Tycker du att inte vara noterad på brottsplatsen som vittne i sig är konstigt?
Citera
2023-11-29, 23:11
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
En kopia? Så BP gick precis bakom LOP, men stannade för att kolla klockan. Han la märke till ett ljud, som han senare förstod var ett skott. Han pratade med LP, som var "behärskat chockad", och fick reda på att GM sprungit in i gränden. Därinne såg BP en ung man med blå täckjacka. Eftersom BP hört LP säga blå täckjacka, sprang han därför efter poliserna, som han strax dessförinnan dirigerat åt rätt håll.

På grund av sin språngmarsch blev BP dessvärre förväxlad med GM, och hans signalement gick ut till polisen.

De två närmaste vittnena beskriver dessutom en man liknande BP, som flyr från platsen.

BP blir förhörd sex gånger på 10 dagar, men anser att polisen inte var intresserad.

Den där snubben BP verkar allt lite misstänkt. Men visst ja, det var ju SE!

BP gör ingenting av det där. På vilket sätt skulle han vara en SE-klon?

Hans berättelse går ihop. Skandiamannens story går inte ihop.

Haha, ja jävlar. Snart är väl BPs historia mindre trovärdig än SEs. En kopia, ja jösses.
Citera
2023-11-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det har inte SE heller.
Stämpelklockan är inte belägen på brottsplatsen.

Och du missade hela det stora argumentet. Tycker du att inte vara noterad på brottsplatsen som vittne i sig är konstigt?

Jag skulle påstå att 90% av vittnena är bekräftade av andra..

Är man dessutom ett vittne som tar stor plats och springer efter poliser så är det nog 98% troligt att man blir bekräftad..

Men det är ju inte enbart på detta som Engström är misstänkt utan såklart av övriga faktorer..
Citera
2023-11-30, 01:39
Medlem
Tabeller för SE ev busstider.

Vidarebefordrar från podden och Facebook.

https://imgur.com/a/7QZum10

Intressant som nån skrev.

Det verkar vara samma buss som går från Odenplan som man ändå måste åka med om man tar tunnelbanan.

SE kommer hem till sin fru samma tid oavsett om han går höger eller vänster när han kliver ut från S44.

Detta är bara en första spaning som jag vidarebefordrar.

Tyckte infon kunde få hamna här också
Citera
2023-11-30, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Tabeller för SE ev busstider.

Vidarebefordrar från podden och Facebook.

https://imgur.com/a/7QZum10

Intressant som nån skrev.

Det verkar vara samma buss som går från Odenplan som man ändå måste åka med om man tar tunnelbanan.

SE kommer hem till sin fru samma tid oavsett om han går höger eller vänster när han kliver ut från S44.

Detta är bara en första spaning som jag vidarebefordrar.

Tyckte infon kunde få hamna här också

Men det är ändå 50 min tills nattbussen går från Odenplan 00.10 om SE går ut 23.20 så att gå ut höger är mer orimligt än att gå vänster.
Citera
2023-11-30, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Men det är ändå 50 min tills nattbussen går från Odenplan 00.10 om SE går ut 23.20 så att gå ut höger är mer orimligt än att gå vänster.
Men då hinner man ta en öl på vägen eller nått att äta.

Han kommer hem samma tid ändå.

Är man inne i en begynnande alkolism så känns det mer rimligt att gå höger.
Citera
2023-11-30, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Men då hinner man ta en öl på vägen eller nått att äta.

Han kommer hem samma tid ändå.

Är man inne i en begynnande alkolism så känns det mer rimligt att gå höger.

Alkoholism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in