2023-11-28, 23:38
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Z berättar att mamma och pappa försökt döda henne flera ggr. Z säger att mamma och pappa försökt strypa henne och samtidigt som Z berättar detta så lägger hon sina händer mot sin hals och visar hur de höll sina händer mot hennes hals när de försökte strypa henne. Hon visar genom att hålla händerna upp och ner med tummarna mot struphuvudet/halsens framsida, hennes högra hand på högra sidan och hennes vänstra hand på sin vänstra sida och med båda händernas insidor och fingrar omsluter halsens sidor riktning bakåt så fingertopparna möts bak i nacken

Ur aktbil socialtjänsten. Alltså, denna FUP är fruktansvärd läsning. I varje förhör eller notering framkommer något nytt obehagligt.
Citera
2023-11-28, 23:48
Medlem
Sen tror jag inte att en djupt störd människa som J lyckas vara en bra mamma i 8 år innan Z kom till världen..
sätt er då in i de andra barnens verklighet, att kanske ha varit utsatta för allt möjligt men senare så fokuserade all ilska och hat mot Z. Dom valde att tro på lögnerna om henne och att hon förtjänade det mer än dom.. och på att själva överleva dagen.
Och nu tar det emot att inse vad dom själva varit utsatta för och då tänker jag framförallt på S som var ensambarn länge. Otroligt lojal troligtvis pga att hon levt så länge med rädslan.
Om några år när det när dom har hunnit bearbeta mer och när dom gjort upp med sitt deltagande i det hela - kommer vi få veta mycket mer. Tror på många fler rättegångar mot detta vidriga as till par. Och därför tror jag inte som dom flesta av er att föräldrarna är ute om några år.
Citera
2023-11-29, 00:53
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmsch
Sen tror jag inte att en djupt störd människa som J lyckas vara en bra mamma i 8 år innan Z kom till världen..
sätt er då in i de andra barnens verklighet, att kanske ha varit utsatta för allt möjligt men senare så fokuserade all ilska och hat mot Z. Dom valde att tro på lögnerna om henne och att hon förtjänade det mer än dom.. och på att själva överleva dagen.
Och nu tar det emot att inse vad dom själva varit utsatta för och då tänker jag framförallt på S som var ensambarn länge. Otroligt lojal troligtvis pga att hon levt så länge med rädslan.
Om några år när det när dom har hunnit bearbeta mer och när dom gjort upp med sitt deltagande i det hela - kommer vi få veta mycket mer. Tror på många fler rättegångar mot detta vidriga as till par. Och därför tror jag inte som dom flesta av er att föräldrarna är ute om några år.

Du kan vara något på spåren där. Det verkar vara en obehaglig miljö att växa upp i även för övriga syskonen.
Senast redigerad av larkascending 2023-11-29 kl. 00:56.
Citera
2023-11-29, 04:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vilka jävla äckliga tanter på vårdguiden, sjukvårdsrådgivningen menar du, finns inget sånt,du måste mena rfsu?

Nej, 1177. Här är de:

https://www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/sexuell-halsa/sexlust-och-kathet/

Citat:
Ursprungligen postat av lilpeepp
Har försökt söka i tråden efter det anonyma tipset men hittar inget, så sorry för upprepning.

Men tänkte på det här med det anonyma tipset som kom in till soc 11/1 - 2023.

Är det inte märkligt att ingen har gjort än orosanmälan förrän den 11 januari? Detta dom diskuterar handlar ju om något som hände i det förra boendet.

Det är alltid så. EFTER att förövare hamnat tryggt bakom lås och bom, så kommer folk fram och berättar vad de sett och hört och funderat över. Men så länge som förövarna är ute, så är det ingen som vågar. De är kanske rädda för att även om de lämnar ett anonymt tips, så kommer polisen att spåra upp avsändaren på teknologisk väg, eller alternativt att förövarna måste förstå vem det är som har "tjallat" (som dom ser det). I detta fall måste det ju vara någon som hade anledning att gå in i det förra huset. Ägaren eller den nya hyresgästen, kanske någon hantverkare. D.v.s. föräldrarna skulle ha kunnat spåra upp denna person och hämnats på den. Folk är rädda.
Senast redigerad av Merwinna 2023-11-29 kl. 05:38.
Citera
2023-11-29, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Tror du är nära sanningen här..

I SMS på julaftonens förmiddag frågar D om han får ge J's telefonnummer till sjukhuset. J svarar nej.
Citera
2023-11-29, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Detta reagerade jag också på. Dessutom säger Jasmine i minst ett av smsen till Daniel att hon borde ringa upp läkaren och prata då hon inte var nöjd med hur Daniel verkade hantera situationen.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att Daniel verkligen inte ville att Jasmine skulle ha kontakt med vården. Varför kan man bara spekulera i. Troligen för att han ville ha kontroll över informationsutbytet, eller för att han visste att det fanns stor risk att J skulle bete sig på ett sådant sätt att det drog misstankar till sig.

I SMS på julaftonens förmiddag frågar D om han får ge J's telefonnummer till sjukhuset. J svarar nej.
Citera
2023-11-29, 05:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emmsch
Läst hela den här tråden tror jag, kan ha missat något. Och delar av fup ...
Angående underlivs skadorna så tror jag absolut att det är båda föräldrarna som är skyldiga. Min teori är att J hatade Z så mycket att hon hejade på D i de allt grovare övergreppen.
Sms från J till D, där hon refererar till Z som din älskade höna. Varför älskade höna ? Är det lite avundsjuka inblandat också ? Hon låter som en svartsjuk tonårstjej.. jag vet inte om jag är ute på djupt vatten, höna är kanske ett vanligt nedsättande namn folk använder? men hönor värper ju ut stora ägg i förhållande till deras kroppstorlek och Z uttänjda stackars underliv..
Dessutom det här sms från J till D , som jag får citera fritt från minnet tyvärr. där hon skäller på honom för att han ska fixa stanken och att "måste jag snart sätta kyskhetsbälte på blöjan?"

Klara antydningar om att pappan regelbundet våldtar Z. Säkert deltog båda föräldrarna emellanåt.

Spelade de kanske också in detta, och sålde via nätet?
Citera
2023-11-29, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpeepp
Har försökt söka i tråden efter det anonyma tipset men hittar inget, så sorry för upprepning.

Men tänkte på det här med det anonyma tipset som kom in till soc 11/1 - 2023.

Är det inte märkligt att ingen har gjort än orosanmälan förrän den 11 januari? Detta dom diskuterar handlar ju om något som hände i det förra boendet.

Jag har hittat något som sammanfaller med den 11 januari 2023 som man kan forska vidare i.

Nya ägare till äldre hus i Kungshult, Eslöv – 1 225 000 kronor blev priset

11 januari 2023 07:43

https://www.skd.se/2023-01-11/nya-agare-till-aldre-hus-i-kungshult-eslov--1225000-kronor-blev-priset
Citera
2023-11-29, 05:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Allt under fem år kommer man ju bli skogstokig av. Har blivit negativt förvånad förr så ribban är låg.

Lilla hjärtat ; 18 månader i tingsrätten. Man skäms.

Allt under livstid på hårdast möjliga anstalt är oacceptabelt. Liksom det var oacceptabelt apropå Lilla hjärtat.

Prepare for disappointment.
Citera
2023-11-29, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag har hittat något som sammanfaller med den 11 januari 2023 som man kan forska vidare i.

Nya ägare till äldre hus i Kungshult, Eslöv – 1 225 000 kronor blev priset

11 januari 2023 07:43

https://www.skd.se/2023-01-11/nya-agare-till-aldre-hus-i-kungshult-eslov--1225000-kronor-blev-priset

De hyrde en del av huset av ägaren D@niel Olss@n som var ett ex till J syster.
Han förhörs i FUP - Aktbilaga 196 Släkt.
Senast redigerad av Riley.B 2023-11-29 kl. 05:39.
Citera
2023-11-29, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
De hyrde en del av huset av ägaren D@niel Olss@n som var ett ex till J syster.

Enligt Mrkoll flyttade J syster från denna adressen 2021-02-12.

Till en början kan det ha varit så, men efter det att J syster flyttade så har de nog hyrt hela huset själv.

Så det har nog varit omständigheter med deras boende.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-11-29 kl. 05:46.
Citera
2023-11-29, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeUtanAffe
Jag kan förtydliga att ingen av MGM har stått skrivna på denna adressen vad jag vet, men de har bott där ca 2020-2022. Den som ägt huset till jan 2023 har barn med Jasm*ne Inkv*sts syster.

Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Hela huset ligger visst ute till försäljning nu.

https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-330m2-loberod-eslovs-kommun-storgatan-14-19011515

Familjen bodde i 14C.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Enligt Mrkoll flyttade J syster från denna adressen 2021-02-12.

Till en början kan det ha varit så, men efter det att J syster flyttade så har de nog hyrt hela huset själv.

Det stod i ett inlägg tidigare att det var uppdelat i lägenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in