2023-11-28, 22:03
Medlem
Läst hela den här tråden tror jag, kan ha missat något. Och delar av fup ...
Angående underlivs skadorna så tror jag absolut att det är båda föräldrarna som är skyldiga. Min teori är att J hatade Z så mycket att hon hejade på D i de allt grovare övergreppen.
Sms från J till D, där hon refererar till Z som din älskade höna. Varför älskade höna ? Är det lite avundsjuka inblandat också ? Hon låter som en svartsjuk tonårstjej.. jag vet inte om jag är ute på djupt vatten, höna är kanske ett vanligt nedsättande namn folk använder? men hönor värper ju ut stora ägg i förhållande till deras kroppstorlek och Z uttänjda stackars underliv..
Dessutom det här sms från J till D , som jag får citera fritt från minnet tyvärr. där hon skäller på honom för att han ska fixa stanken och att "måste jag snart sätta kyskhetsbälte på blöjan?"
Citera
2023-11-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Såklart mamman är gravt psykiskt störd som har gjort något så här, om inte annat mot en av dom människor som borde betyda mest för henne...hennes egen dotter.....men varför räddades hon inte själv som barn och verkligen fick det rätta stöd hon behövde för att bli hel som vuxen, det kan hon inte ha fått, inte ha bearbetat sitt eget trauma! Även om alla sensationslystna i den här tråden skiter i det, så gör inte jag det. Jag följer INTE med drev bara för att....men varför inte lägga till orden "Ingen som tycker annorlunda än majoriteten i denna tråd får skriva!"?? Skulle passa då va!?
Det måste förresten ha funnits många i hennes omgivning som långt tillbaka i tiden visste om att hon hade sadistiska drag!!
Att läsa FUP är inte min grej, speciellt inte när det gäller familjetragedier!

Jättesynd att J:s uppväxt var kass, men hon är vuxen och det är hennes ansvar att söka vård om hon inte kan sköta sig själv eller sina barn. Hon borde ha sökt hjälp långt innan hon utförde något av dessa övergrepp, faktiskt direkt när hon började tänka tankarna om att vilja skada ett av sina barn.
Citera
2023-11-28, 22:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hade du läst mer än mitt sista svar till rubin22 hade du (förhoppningsvis) insett att jag tidigare försökt få denne att förstå just det!
Och att mitt sista svar var ironiskt.
Varför var du tvungen att vara ironiskt bara för att jag frågade, då jag inte läst det om systern?
Jävligt dåligt beteende av dig, vem tror du att du är?

Hur fan kan vissa tro allt denna skitsläkt till sadist Jasmine säger?
Äpplen faller inte långt från träden och systern har träffat barnen och inte sett hur plågad Z var!
Vidrigt är bara förnamnet!
De såg men gjorde inte ett skit!
Hädanefter blir du ignorerad som det troll du är!
Citera
2023-11-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Pga sekretess kan han inte kommentera. Så bekväm ursäkt ändå.

Tyvärr är det sant..
Han FÅR inte. Det finns fall där tjänstemän dömts till fängelse för att ha brutit mot sekretessen.

Det sägs alltid att det är väl bekvämt för soc att gömma sig bakom sekretessen..men det är en ganska slapp inställning av folk som inte riktigt förstår. Det är ingen lek där tjänstemän försöker gömma sig i ngt slags strategiskt spel.

Det är uppenbart att journalisten syftar på bristerna kring rutiner med hänsyn till detta fall..
Han kanske kunde ha sagt att ha det gör vi men han måste uttrycka sig generellt..
Sekretessen funkar så att vara man kan identifiera den man pratar om rent hypotetiskt så kan det generera straff.
Det handlar alltså att om andra förstår att det är pappan du pratar om eller mamman, eller Z, så är det grund för straff.

Det är också en förtroendefråga. Ingen skulle våga vända sig till soc om de vitt och brett började tala ut om ärenden i pressen och hänga ut folk. Hur jäkla mkt man än önskar det.

Det är inte så jäkla enkelt som folk tror att tjänstemännen bara ska sätta igång och prata.
Det är jättekänsligt.

Så även om nu soc gjort fel i visst avseende.
Så får folk ta och lugna ner sig med att de ska tala ut i media hela tiden ned avstamp kring fallet.

Mamma J hade anmält soc för sekretessbrott om den minsta detaljerna kmr ut som kan härledas till henne eller Z. På nolltid.
Det spelar ingen roll att det är ute.
Vad gäller soc är det alltid damn if you do and damn if you don't
Citera
2023-11-28, 22:16
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Ja, för att någon gjort henne illa i snippan, med betoning på just I?

Precis, det jag skrev.
Citera
2023-11-28, 22:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmsch
Läst hela den här tråden tror jag, kan ha missat något. Och delar av fup ...
Angående underlivs skadorna så tror jag absolut att det är båda föräldrarna som är skyldiga. Min teori är att J hatade Z så mycket att hon hejade på D i de allt grovare övergreppen.
Sms från J till D, där hon refererar till Z som din älskade höna. Varför älskade höna ? Är det lite avundsjuka inblandat också ? Hon låter som en svartsjuk tonårstjej.. jag vet inte om jag är ute på djupt vatten, höna är kanske ett vanligt nedsättande namn folk använder? men hönor värper ju ut stora ägg i förhållande till deras kroppstorlek och Z uttänjda stackars underliv..
Dessutom det här sms från J till D , som jag får citera fritt från minnet tyvärr. där hon skäller på honom för att han ska fixa stanken och att "måste jag snart sätta kyskhetsbälte på blöjan?"
Jag misstänker att pappan penetrerat henne medans mamman såg på, med sin penis eller annat föremål.
Mamman deltog helt säkert med, både med fingrar händer och föremål!
De är parasiter, som bör utrotas från världen.
Citera
2023-11-28, 22:18
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulligannanas
Nej, när jag läste återigen så har ingen av grannarna uppgett rök/eldlukt. Däremot en granne som var rökare. Då ättikan är så central i utredningen och anledningen till dess förekomst i tvättstugan så hade man ju önskat fler frågor om detta. I synnerhet om ingen annan granne noterat lukten. Det borde då heller inte varit centrerat till enkom tvättstugan ( om det nu var en rökande granne) utan sipprat in lukt lite varstans oavsett om grannen rökte inne eller ute.

Mm de frågade väl ock någon av grannarna om de eldade också, har för mig de inte gjorde det.
Citera
2023-11-28, 22:21
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Vissa klarar helt enkelt inte av att vara en fungerande förälder av olika orsaker...

Det är en enorm skillnad mellan att inte greja föräldraansvar och att systematiskt tortera sitt barn i flera år.
Senast redigerad av larkascending 2023-11-28 kl. 22:30.
Citera
2023-11-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Mm de frågade väl ock någon av grannarna om de eldade också, har för mig de inte gjorde det.
Ingen av grannarna sa att de eldade så vad de egentligen använt all ättika de köpte är väldigt oklart , förutom till inläggningar och städ vet jag inte vad man kan ha det till Särskilt välstädat hade de inte och eftersom J inte kunde röra sig så mycket lär hon inte skrubbat med ättika och bikarbonat hon lär heller inte sysslat med inläggning av grönsaker
Citera
2023-11-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandychoc
Jättesynd att J:s uppväxt var kass, men hon är vuxen och det är hennes ansvar att söka vård om hon inte kan sköta sig själv eller sina barn. Hon borde ha sökt hjälp långt innan hon utförde något av dessa övergrepp, faktiskt direkt när hon började tänka tankarna om att vilja skada ett av sina barn.
I alla fall jag koncentrerar min ilska till den friska omgivningen som svek, men det är ju alltid enklare att gå på dom sjuka och svaga, som inte klarar av bete friskt....Utsätter man sina barn för något sådant här, då är det något som gått fel....då är det samhällets plikt att hjälpa till, snarast möjligt!!
Citera
2023-11-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det är en enorm skillnad mellan att inte greja föräldraansvar och att systematiskt tortera sitt barn i flera år.
..och det är det som är förödande...att samhället inte griper in i tid, utan att det får hålla på så länge!
Citera
2023-11-28, 22:50
Medlem
lilpeepps avatar
Har försökt söka i tråden efter det anonyma tipset men hittar inget, så sorry för upprepning.

Men tänkte på det här med det anonyma tipset som kom in till soc 11/1 - 2023.

Citat:
En anonym person ringer och vill anmäla en oro för D barn. Hon berättar att familjen i sitt förra boende hade ett rum som var väldigt ofräscht då det fanns urin och avföring på golvet../../ anmälaren har fått info genom att ha hört andra prata om att flickan fått i sig något frätande. Personerna som pratade hade sagt " det var väl inte så konstigt, hon behandlades inte som ett barn. Hon behandlades inte så som barn ska behandlas

Är det inte märkligt att ingen har gjort än orosanmälan förrän den 11 januari? Detta dom diskuterar handlar ju om något som hände i det förra boendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in