Citat:
Vad roligt att du står på socialtjänstens sida och anser att de gjorde alldeles rätt att inte omhänderta flickan i Eslöv! Och alla andra barn som far illa i sina hem! Fantastiskt!Vart har jag sagt att jag tyckte flickan i Eslöv befann sig på rätt plats?
I Ivos rapport framkommer det flera gånger att socialen tar för lång tid innan dem påbörjar utredningar efter orosanmälningar, att dem är för dåliga på att följa upp efter orosanmälningar, och att dem inte reagerar tillräckligt vid anmälningar om våld. Men detta vet ju du eftersom du läst rapporten från Ivo
Hade inte Ivo haft dessa brister kanske dem hade agerat tidigare på flickan i Eslöv.
Du och andra som dig är dock dem som propsar på att socialen tar barn utan anledning, det var ju du som skrev
om familjen i Älvsbyn, där du verkade tro på föräldrarnas historia.
Kanske dem kan vara ett varnande exempel att man inte okritiskt ska tro på allt föräldrarna säger?
Kanske dem kan vara ett varnande exempel att dem externa utredningarna du, Fia, och fler som er skriker efter kanske inte är så rättssäkra som ni verkar tro?
I Ivos rapport framkommer det flera gånger att socialen tar för lång tid innan dem påbörjar utredningar efter orosanmälningar, att dem är för dåliga på att följa upp efter orosanmälningar, och att dem inte reagerar tillräckligt vid anmälningar om våld. Men detta vet ju du eftersom du läst rapporten från Ivo
Hade inte Ivo haft dessa brister kanske dem hade agerat tidigare på flickan i Eslöv.
Du och andra som dig är dock dem som propsar på att socialen tar barn utan anledning, det var ju du som skrev
om familjen i Älvsbyn, där du verkade tro på föräldrarnas historia.
Kanske dem kan vara ett varnande exempel att man inte okritiskt ska tro på allt föräldrarna säger?
Kanske dem kan vara ett varnande exempel att dem externa utredningarna du, Fia, och fler som er skriker efter kanske inte är så rättssäkra som ni verkar tro?
Du är nog väldigt kränkt av att folk anser att socialen gör ett dåligt jobb, därför anser du att barnen inte ska få rättssäkra utredningar och riskera befinna sig på fel plats.
Du är riktigt sjuk. Du gör exakt så som socialsekreterare anklagas för att göra, rycker meningar från sitt sammanhang och påstår saker om människor som är osanna.
Varför förstår du inte? Det handlar inte om att tro på föräldrarnas historia, det handlar om att soc ska göra rättssäkra utredningar, sedan ska nämnd eller domstol granska den sakliga och objektiva utredningen och döma utifrån det.
Min kommentar har du copypastat från långt tillbaks i tråden när en extern utredning hade gjorts och de ansåg att barnen skulle komma tillbaks, att det hade varit felaktigt sas det då i media.
Men som den socialsekreterare du tycks vara, så struntade du i vad jag skrev om Älvsbyn alldeles nyligen, samt när det hade kommit fram att barnen inte alls borde befinna sig hos dessa föräldrar. Du copypastar från långt tillbaks, allt för att dina motståndare ska komma i dålig dager. Skäms på dig!
Din läsförståelse verkar inte vara så bra va? Det var exakt det jag skrev i går eller i förrgår, att vissa externa utredningar inte varit bra. Jag skrev om den externa utredningen i Marks kommun där de landade i samma beslut som den första utredningen, att barnen skulle vara fortsatt omhändertagna. Men när B Edvardsson gick igenom den framförde han kritik mot den externa utredningen. Den artikel som Nariou eller vad hen heter, länkade till för några veckor sedan.
De såg över ärendet igen och fann att barnen hade felaktigt omhändertagits. Jag tog då också upp fallet i Älvsbyn där det också hade varit brister i den externa utredningen. Tydligen hade de inte intervjuat barnen igen. Håll inte på att förvränga det jag skriver! Troll.
Jag har aldrig aldrig påstått att alla barn felaktigt fråntagits från sina föräldrar. Var får du allt ifrån? Du gör enbart bort ditt soc-kramargäng på detta sätt.
Du är totalt emot att det ska göras en grundlig, saklig och objektiv utredning angående de två barnen, som både skilts från varandra och från sin mamma Fia. Istället obstruerar du här, skriver elakheter om deras mamma och hoppar på alla som menar på att det bör göras rättssäkra utredningar för barnens skull. Så att rätt barn är på rätt plats. Men det passar inte din agenda, du vill inte att rätt barn ska vara på rätt plats. Du vill inte barns bästa.
Exakt varför vill du inte barns bästa? Exakt varför vill du inte att utredningar ska göras om grundligt, sakligt och objektivt? Så att rätt barn hamnar på rätt plats. Exakt så som docent B Edvardsson anser. Exakt så som det faktiskt står i lagen, att utredningar ska vara sakliga och objektiva.
Senast redigerad av Chillwill 2023-11-28 kl. 04:46.
Senast redigerad av Chillwill 2023-11-28 kl. 04:46.