2023-11-28, 06:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Varför loggade du ut ?

M*j* - jag vet vad du gått i genom.
Borås undre värld - jag är ju golare till Polisen när det gäller knarket i Borås med omnejd.
Jag såg dig - jag såg dessa killar - jag såg Johanna Leshem Jansson (och hon var påtänd den dagen i Juli - Augusti - 2021) skulle tro amfetamin ..

Sådan tur du har M*j* - att just jag gick förbi .. då fick du inte be om min hjälp - men jag glömmer dig inte.
Sköt om dig - och var rädd om dig.

Du är fantastisk.

Citat:
Varför loggade du ut ?

? Vad angår det dig?

Citat:
Sådan tur du har M*j* - att just jag gick förbi .

På vilket sätt är det tur? Gjorde du något för att hjälpa henne?

Vad som hände i Borås har inte med mordet på TT att göra. MH hade gott om tid att bryta med JJ om hon inte ville leva det livet men det gjorde hon inte.
Citera
2023-11-28, 07:39
Avslutad
[quote=JokerMannen|86537478]
Citat:

➡ Öppnar M*j* upp sig vilka killarna i Borås är - så hittas det säkert mer droger t .ex.

Du har tidigare i ett av dina postade inlägg påpekat beträffande "Borås undre värld" ... det vill säga ... Inom den värld var de kriminella människorna vistas och förekommer, de människor, vilka roar sig genom att begå kriminella handlingar samt även därtill använder alkoholhaltiga drycker och droger i olika former vilka de antingen själva använder eller också, säljer till andra missbrukare.

Du har också även framfört, att du berättar för polisen om vilka personer som du anser eller vet, sysslar med narkotika.

Du har vidare sagt deklarerat, att du någon gång under Juli-Augusti året 2021 såg Fröken Hellm*n och då, tillsammans med Fröken Janss*n samt då även tillsammans med två stycken mans-personer som enligt dig sysslade med narkotika.

Du har även till det ovan skrivna berättat, att du vid det aktuella tillfället (Juli-Augusti 2021) bevittnat hur de två mans-personerna höll fast Fröken Hellm*n om hennes armar och mot hennes egen vilja samt för att sålunda då kunna hålla kvar Fröken Hellm*n på plats.

Enligt det ovan skrivna ... Du ansåg dig ha upplevt Fröken Hellm*n:s skräck och rädsla i hennes ansikte samt att hon då, (enligt dig) ville avlägsna sig från platsen där hon då befann sig.

Till det ovan skrivna och som avslutning på detta inlägget så följer frågan enligt nedan sett.

Frågan: När du då såg och upplevde Fröken Hellm*n i en sådan svår situation samt då också ansåg vid det aktuella tillfället, att du ingenting kunde göra eller agera till Fröken Hellm*n:s fördel för att sålunda ha hjälpt henne ifrån platsen ... varför tillkallade du då inte polisen till platsen när du visste att du själv inte kunde agera vid det aktuella tillfället ?

Mvh/
@JokerMannen/
JA - det skulle jag ju ha gjort (ringt polisen då) med den vetskapen jag har idag. Då såg jag M*j* och dessa som tidigare nämts - fast då - såg jag vad som hände - visste inte då vilka dessa personer var , men såg hur illa de behandlade M*j*.
Tänkte - usch så han den ena killen drar i flickan (M*j*'s vänstra arm) ... därefter tänkte jag inte så mycket på detta - tills jag såg M*j*'s ansikte igen (nu på bild i tidningarna) - ja det är hon .. jag såg då Juli/Augusti 2021 i Borås.

Jag känner igen M*j* - och Johanna Leshem Jansson .. Sedan då Juli/Augusti 2021 i Borås.

Vad vill du JokerMannen att jag mer ska göra ?
Citera
2023-11-28, 07:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
JA - det skulle jag ju ha gjort (ringt polisen då) med den vetskapen jag har idag. Då såg jag M*j* och dessa som tidigare nämts - fast då - såg jag vad som hände - visste inte då vilka dessa personer var , men såg hur illa de behandlade M*j*.
Tänkte - usch så han den ena killen drar i flickan (M*j*'s vänstra arm) ... därefter tänkte jag inte så mycket på detta - tills jag såg M*j*'s ansikte igen (nu på bild i tidningarna) - ja det är hon .. jag såg då Juli/Augusti 2021 i Borås.

Jag känner igen M*j* - och Johanna Leshem Jansson .. Sedan då Juli/Augusti 2021 i Borås.

Vi har fattat att du har sett dem en gång. Och?
Citera
2023-11-28, 08:15
Medlem
ziggarillens avatar
[quote=Massonite|86537803]
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Var du full eller påtänd själv den där dagen? Det verkar lite förvirrat allting och så är du överdrivet fixerad av Maja. Att du kan minnas en person du sett en gång 2 år senare är häpnadsväckande. Skulle nog kalla dig besatt.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-28 kl. 08:18.
Citera
2023-11-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja har inte mördat någon.
Hon har tvingats hjälpa till att bära Toves kropp, det har hon erkänt.
Hon har ljugit om sin vetskap inledningsvis, för att hon tvingats till det av Johanna.

Du har inga bevis på Majas oskuld ang mord.
Du har inga bevis på att Maja har tvingats hjälpa till att bära Toves kropp.
Du har inga bevis på att Maja har tvingats till att ljuga, av Johanna.

Vad vi alla kan konstatera är att Maja har för vana att ljuga.

Efter det väljer vi alla att ha vår egen tro, eftersom inga bevis finns för varken oskuld eller skuld.

Varför väljer du att tro på Johannas berättelse från badrummet, varför väljer du att i samma sammanhang så ljuger plötsligt Johanna ang Majas fasthållande av Toves händer?

På vilket vis tvingade Johanna Maja att ljuga i ett antal förhör? Försvann det tvånget efter 47 dagar när hon öppnade upp vad gäller likbärandet?
Citera
2023-11-28, 11:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du har inga bevis på Majas oskuld ang mord.
Du har inga bevis på att Maja har tvingats hjälpa till att bära Toves kropp.
Du har inga bevis på att Maja har tvingats till att ljuga, av Johanna.

Vad vi alla kan konstatera är att Maja har för vana att ljuga.

Efter det väljer vi alla att ha vår egen tro, eftersom inga bevis finns för varken oskuld eller skuld.

Varför väljer du att tro på Johannas berättelse från badrummet, varför väljer du att i samma sammanhang så ljuger plötsligt Johanna ang Majas fasthållande av Toves händer?

På vilket vis tvingade Johanna Maja att ljuga i ett antal förhör? Försvann det tvånget efter 47 dagar när hon öppnade upp vad gäller likbärandet?

Du är tröttsamt trög. Johanna ljuger om det mesta. Det hon inte ljuger om är sådant som hon redan är överbevisad i, där hon inte har något för att ljuga men allt att vinna på att erkänna. Förstår du verkligen inte något så trivialt?

Det handlar inte om att välja att tro på Johanna i vissa delar. Det handlar om förstånd. Att förstå att Johanna talar sanning i de delar där hon redan var motbevisad.

Alla förstår att Johanna talar sanning om att hon ströp Tove. Precis som alla förstår att hon ljuger om att Maja var med.

Johanna är skyldig till att ha mördat Tove, Maja är oskyldig. Konstigare än så är det inte. Du kommer väl förmodligen att spendera resten av ditt liv med att hata Maja och bli begraven med stridsyxan i högsta hugg. Vi andra har sedan länge kommit till sans med hur det hela gick till och accepterat att Johanna är skyldig och Maja är oskyldig. C'est la vie.
Citera
2023-11-28, 11:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Maja har stått för vad hon gjort och hon har medverkat till att Toves mördare åkt fast.
Det är verkligen inte skämmigt.

Det här är dagens sanning. Om det är någon som medverkat och bidragit till att Toves mördare kunde fällas för mordet, så är det Maja. Det var Maja som avslöjade hur allting gick till och att det var Johanna som med berått mod och uppsåt dödade Tove. Det är som du säger verkligen inte skämmigt.

Ena stunden anklagar Majahatarna Maja för att hon inte berättade sanningen från början, i nästa sekund anklagar de Maja för att ha golat på Johanna. De vet verkligen inte var de ska ha foten, annat än att de hittar på precis vilka ursäkter och lögner som helst för att smutskasta, förtala och ljuga om Maja.

Johanna är den som är skyldig till Toves död, och det var Maja som avslöjade henne så hon kunde fällas för mordet.
Citera
2023-11-28, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi har fattat att du har sett dem en gång. Och?
Det jag vill framföra är just detta - att M*j* blivit indragen mot sin vilja - möjligtvis mer hotad (och ägd) av dessa personer.
Det i sin tur kan ha skrämt M*j* till en tystnad och en - ja rent teoretiskt öppnat upp för - olika diagnoser.
Jag är ingen läkare - men fattar vad riktig rädsla och skräck - kan göra på sikt om man är tvingad in i detta elände.
Ja - jag har säkert många ögon riktade till det jag skriver - det är också sanning.
För att idag kunna hjälpa M*j* med en ångest som är djup hos henne ..
Citera
2023-11-28, 11:30
Avslutad
[quote=ziggarillen
Var du full eller påtänd själv den där dagen? Det verkar lite förvirrat allting och så är du överdrivet fixerad av Maja. Att du kan minnas en person du sett en gång 2 år senare är häpnadsväckande. Skulle nog kalla dig besatt.[/QUOTE]

Nej jag var inte full den dagen för ca 2 år sedan i Juli/Augusti - 2021 - jag dricker inte alkohol - jag tar heller inga droger .
.
Senast redigerad av Massonite 2023-11-28 kl. 12:05.
Citera
2023-11-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du är tröttsamt trög. Johanna ljuger om det mesta. Det hon inte ljuger om är sådant som hon redan är överbevisad i, där hon inte har något för att ljuga men allt att vinna på att erkänna. Förstår du verkligen inte något så trivialt?

Det handlar inte om att välja att tro på Johanna i vissa delar. Det handlar om förstånd. Att förstå att Johanna talar sanning i de delar där hon redan var motbevisad.

Alla förstår att Johanna talar sanning om att hon ströp Tove. Precis som alla förstår att hon ljuger om att Maja var med.

Johanna är skyldig till att ha mördat Tove, Maja är oskyldig. Konstigare än så är det inte. Du kommer väl förmodligen att spendera resten av ditt liv med att hata Maja och bli begraven med stridsyxan i högsta hugg. Vi andra har sedan länge kommit till sans med hur det hela gick till och accepterat att Johanna är skyldig och Maja är oskyldig. C'est la vie.

Jag kostar inte på mig att hata varken Maja eller Johanna.

Vi andra... ja, ni är några i tråden som tror er veta att Maja är oskyldig.

Vilka är bevisen som du påstår, som visar att Maja är oskyldig till medverkande i mordet?

Anser du att Johanna har på sitt samvete flera lögner än vad Maja har?
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-11-28 kl. 11:49.
Citera
2023-11-28, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det här är dagens sanning. Om det är någon som medverkat och bidragit till att Toves mördare kunde fällas för mordet, så är det Maja. Det var Maja som avslöjade hur allting gick till och att det var Johanna som med berått mod och uppsåt dödade Tove. Det är som du säger verkligen inte skämmigt.

Ena stunden anklagar Majahatarna Maja för att hon inte berättade sanningen från början, i nästa sekund anklagar de Maja för att ha golat på Johanna. De vet verkligen inte var de ska ha foten, annat än att de hittar på precis vilka ursäkter och lögner som helst för att smutskasta, förtala och ljuga om Maja.

Johanna är den som är skyldig till Toves död, och det var Maja som avslöjade henne så hon kunde fällas för mordet.
Det är ganska tragikomiskt hur somliga vrider och vänder på det faktum, att Maja gjorde det enda rätta, nämligen att berätta om det vidriga hemska som hon ställdes inför den där natten och följande timmar, när hon befann sig ensam tillsammans med någon hon trodde var en hennes vän.
En vän som nu hade dödat Tove, beordrat att hon skulle hjälpa till, handgripligen med att bära, kasta bort prylar, lysa och framförallt hålla käften och hålla sig till en story som Johanna diktat upp, annars skulle båda två åka dit för mord och det i sin tur skulle göra att Johanna tog sitt liv.
Då skulle det i praktiken innebära att Maja skulle ses som skyldig till mordet på Tove och dessutom skulle hon veta att hon gjort sig skyldig till Johannas självmord.
Jag förstår att Maja våndades och hon ska absolut inte skämmas.
Hon borde däremot få en offentlig ursäkt från tindsrätten och hovrätten, samt Rullman, som åtalade henne på bristande grunder.
Det blev inde direkt bättre av hovrättens domares uttalande, fruktansvärt vidrigt.
Tove vila i frid
Maja du är en hjälte
Citera
2023-11-28, 12:12
Medlem
Citat:
Det är ganska tragikomiskt hur somliga vrider och vänder på det faktum, att Maja gjorde det enda rätta, nämligen att berätta om det vidriga hemska som hon ställdes inför den där natten och följande timmar, när hon befann sig ensam tillsammans med någon hon trodde var en hennes vän.
En vän som nu hade dödat Tove, beordrat att hon skulle hjälpa till, handgripligen med att bära, kasta bort prylar, lysa och framförallt hålla käften och hålla sig till en story som Johanna diktat upp, annars skulle båda två åka dit för mord och det i sin tur skulle göra att Johanna tog sitt liv.
Då skulle det i praktiken innebära att Maja skulle ses som skyldig till mordet på Tove och dessutom skulle hon veta att hon gjort sig skyldig till Johannas självmord.
Jag förstår att Maja våndades och hon ska absolut inte skämmas.
Hon borde däremot få en offentlig ursäkt från tindsrätten och hovrätten, samt Rullman, som åtalade henne på bristande grunder.
Det blev inde direkt bättre av hovrättens domares uttalande, fruktansvärt vidrigt.
Tove vila i frid
Maja du är en hjälte

Att du bara kan upphöja Maja till en hjälte..., och meningen innan skriva "Tove vila i frid", det är som att svära på bibeln!

Har du missat att hon inte på något vis försökt att hjälpa de personer som riskerade att bli innebrända?

Har du missat att hon inte hjälpte till att hitta Tove trots att hon visste att hon var död?

Har du missat alla hennes lögner vad gäller spyende, sparkande runt i badrummet, skönhetssömn mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in