2023-11-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Pedofili är ingen läggning.Det är en parafili.
Varifrån har du fått idén att incestuösa pedofiler våldtar alla sina barn?
Det är tvärtom så att det ofta handla om ett eller två utvalda men att resten av syskonskaran är orörd.

Vad skadorna i Z underliv haft för syfte vet vi inte - så hur kan du tvärsäkert säga att det inte handlar om våldtäkt och sexuellt syfte?
Asså det är våldtäkt oavsett ”syfte”. Något som flera i tråden inte verkar fatta. Annars hade ju inte sex som bestraffning ens kunnat vara våldtäkt. Plus motivet spelar ingen roll i lagens mening. Så Z har blivit våldtagen även om Wallabe inte kan slå fast orsak. Dock håller jag med om att Wallabe inte kan veta syftet. Skulle inte ens förvåna mig om mamman tände på det. I alla fall så är detta trauma för BO oavsett om J/D blev våt/hård eller inte.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-28 kl. 00:52.
Citera
2023-11-28, 00:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Asså det är våldtäkt oavsett ”syfte”. Något som flera i tråden inte verkar fatta. Annars hade ju inte sex som bestraffning ens kunnat vara våldtäkt. Plus motivet spelar ingen roll i lagens mening. Så Z har blivit våldtagen även om Wallabe inte kan slå fast orsak. Dock håller jag med om att Wallabe tror sig veta mer än han vet, syftet bland annat. Skulle inte förvåna mig om mamman tände på det också. Oavsett så är detta trauma för BO oavsett om J/D blev våt/hård eller inte.
Nej, dessvärre så är det inte det juridiskt. Jo motiv och vad som hänt spelar roll i lagens ögon.
Sex som bestraffning är såvitt jag vet en form av just sex - och klassas därför som våldtäkt om den part som är mottagare inte är med på det.
I detta fall behöver skadorna inte handla om sex alls - det vet vi ju inte.
Citera
2023-11-28, 00:56
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast hallå, vad påstår du nu, jag syftar på att jag tror inte det funnits någon pedofilring runt Z.

Och nej jag har inte våldtagit som barn och även om jag hade det hade jag inte projecerat mina egna känslor in på ngn annan.
Jag kommenterade endast att man snackar om filmer och skit. Gör inte detta mål till ett pedofilmål för det är det inte.

De har skadat Z. Medvetet skadat hennes kropp där underlivet ingår.

Hon har blivit våldtagen ja. Har aldrig sagt annat.
Men det sexuella våldet har inte varit primärt.

Pedofiler har det som det primära. Och de skulle aldrig bara utövat det på ett barn om det var en sexuellt läggning att de tände på sina barn.

Blir så trött när det blir så off topic.

Z har vanvårdat och utsatt för psykisk och fysisk misshandel under flera år. Varit instängd.

Men hon är inte ett sexuall offer i den bemärkelsen att hennes föräldrar haft sexuell åtrå til henne.

Jag tycker det är synd om man försöker vinkla det till en enda grej.

När perspektivet är så mycket större och har så många fler bottnar.

Sjukhuset/åklagaren säger att flickans underliv ser ut som att hon nyss fått barn. Så uttänjt och skadat är det. Tror hon fått nåt instoppat i sig, men övergreppetbehöverinte vara av direkt sexuell art. Kan vara annat som stoppats in.
Vi får väl se vart detta leder.
Citera
2023-11-28, 01:13
Medlem
larkascendings avatar
Har börjat läsa igenom FUP:en de senaste kvällarna och inte följt tråden så noga (så ber om ursäkt om någon tagit upp det) men i förhör med Hanna P (aktbil 198, socialtjänsten) nämns det att

Citat:
Vid ett tillfälle efter den sista operationen så fick hon ha blöja och Hannah fick tvätta henne i
samband med blöjbyte. Vid ett tillfälle när hon skulle tvätta kring snippan så sa Z att du
får inte tvätta i Snippan, med betoning på "i".

Vid ett annat tillfälle när hon duschade så sa hon att mamma och pappa hade tagit hårt i
henne mellan benen så att det hade gjort ont. Då använde hon just uttrycket "mellan benen".

Alltså, båda föräldrarna och inte bara mamman som vissa vill göra gällande?

Har inte läst förhören med Z än, sparar det värsta till sist känner jag.
Citera
2023-11-28, 01:14
Medlem
Finns det inget foto på wt föräldrarna?Är de utvecklingsstörda? Då tydligen många orosanmälningar kommit till socialen och som i vanlig ordning inte agerat. Då borde väl poletten trilla ner på de korkade soc kärringarna 🤔 Hoppas nu att alla barnen får nya bättre hem...
Citera
2023-11-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Har börjat läsa igenom FUP:en de senaste kvällarna och inte följt tråden så noga (så ber om ursäkt om någon tagit upp det) men i förhör med Hanna P (aktbil 198, socialtjänsten) nämns det att

Har inte läst förhören med Z än, sparar det värsta till sist känner jag.
Missade just den detaljen, men bra uppmärksammat. Hela tiden misstänkt att pappan varit inblandad i det där. Men givetvis svårt för Z att prata om våldtäkterna. Fy fan för de här vidriga föräldrarna
Citera
2023-11-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag hoppas att paret utvisas också med första bästa flyg. Alternativ gummibåt. Sånt här skit ska vi försörja bara för att zossarna ville visa hur godhjärtade dom är.

Tyvärr inte då det är svenska föräldrar.
Citera
2023-11-28, 03:59
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Alltså föräldrarna bor med sina 6 barn och mer eller mindre bor i samma rum typ. Ingen bor själv förutom Z i tvättstugan föräldrarna har inte haft ngt sexuellt syfte med någon av sina barn. De har skadat z i underlivet för att skada, förnedra och kränka henne. De har våldfört sig på grnne. Jag tror dock inte det är av egen sexuell njutning utan bara för makt och skada.

Citat:
Ursprungligen postat av larkascending

Citat:
Vid ett tillfälle efter den sista operationen så fick hon ha blöja och Hannah fick tvätta henne i samband med blöjbyte. Vid ett tillfälle när hon skulle tvätta kring snippan så sa Z att du får inte tvätta i Snippan, med betoning på "i".

Vid ett annat tillfälle när hon duschade så sa hon att mamma och pappa hade tagit hårt i henne mellan benen så att det hade gjort ont. Då använde hon just uttrycket "mellan benen".

En ytterligare ledtråd får vi i aktbilaga 198 s.212-213 (polisens samtal med C och JS på socialtjänsten). Med tanke på att flera av de andra formerna av misshandel som Z utsattes för speglar mammans egna upplevelser så tror jag att våldet mot underlivet var ägnat som en ”bestraffning” för den svåra förlossningen. J och D har visat handgripligen på Z hur ont det gjorde och hur illa tilltygad J blev då hon föddes. Det är som att våldet haft något slags bisarrt självterapeutiskt syfte för mamman.
C berättar att de haft ett långt samtal med båda föräldrarna på ca 4 timmar. De har pratar kring förlossning och graviditet. J berättar att hon inte förstod att hon var gravid förrän hon var halvvägs in i graviditeten och att Z inte var planerad. Tvärtom anser föräldrarna att Z har förstört för familjen. J hade tänkt att N skulle få en perfekt småbarnstid med två närvarande och aktiva föräldrar, men istället blev hon gravid med Z. N var bar 10 månader när J blev gravid och det blev en jobbig graviditet. Förlossningen blev också svår då Z föddes i säte. Z blev född förtidigt och hamnade på Neonatal och J berättar att hon inte fick komma dit av personalen. C har läst igenom Zs jouarnal där sjuksköterskorna tvärtom uppmuntrar föräldrarna att vara mer med Z. J säger att hon inte kände någon anknytning till Z förrän efter några månader och att hon än i dag inte har samma relation till Z som till de andra barnen. Det är pappa som har huvudansvar för Z.
Citera
2023-11-28, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
För övrigt så håller inte jag med om att man ska strunta i att ta hänsyn till hennes egen barndom och genetiska arv, du kan vara lycklig som inte har den farsan hon hade!! Man tycker olika helt enkelt, så är det!

J:s barndom har troligtvis speglat sig i vad hon utsatte Z för. Det betyder inte att hon har rätt till att göra det som hon utsatte Z för. Det är helt hänsynslöst att behandla sitt barn på detta sätt som J gjorde. Och har man barn har man också föräldraansvar och då behandlar man inte Z som J gjorde än om J har haft en fruktansvärd barndom.
Citera
2023-11-28, 06:21
Medlem
En läsvärd artikel.

MARIA RYDHAGEN
Plötsligt förstår jag vad flickan har gått igenom

Flickan som drack ättika levde i någon typ av helvete.

För oss vuxna är det enkelt.

Vi har en enda uppgift.

Att inte blunda.

https://www.expressen.se/kronikorer/maria-rydhagen/plotsligt-forstar-jag-vad-flickan-har-gatt-igenom/
Citera
2023-11-28, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
...och det här har kunnat fortgå...omgivet bland helt friska människor här i Sverige...hur i hela friden har det gått till????

Men godnatt. Det har kunnat fortgå föratt mamman gömt Z, tvingat barnen att hålla tyst, för att hon gömt undan Z, för att hon medelst argument som "hjärnskada" och sin egen tillvaro i rullstol låtsas som om det var svårt att få iväg Z till läkare, BVC,skola. För att de inte tagit sitt ansvar inom vården.
Hade hon varit psykotisk som du föreslår men sedan glider över i "gravt psykiskt sjuk" som om de vore samma sak, hade hon ju rusat omkring och gjort konstiga saker och då hade situationen avslöjats.

Du byter ämne hela tiden så fort du blir konfronterad.
Det är också uppenbart att du inte läst FUP..
Det är oerhört frustrerande att diskutera med människor som gissar o h inte har koll på fallet men som ändå tar gigantisk plats i tråden med missvisande frågor och utropstecken och påstår saker med bestämdhet som inte alls stämmer.
Så har du inget matnyttigt du vill säga, så avrundar jag här.
Citera
2023-11-28, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
En ytterligare ledtråd får vi i aktbilaga 198 s.212-213 (polisens samtal med C och JS på socialtjänsten). Med tanke på att flera av de andra formerna av misshandel som Z utsattes för speglar mammans egna upplevelser så tror jag att våldet mot underlivet var ägnat som en ”bestraffning” för den svåra förlossningen. J och D har visat handgripligen på Z hur ont det gjorde och hur illa tilltygad J blev då hon föddes. Det är som att våldet haft något slags bisarrt självterapeutiskt syfte för mamman.
C berättar att de haft ett långt samtal med båda föräldrarna på ca 4 timmar. De har pratar kring förlossning och graviditet. J berättar att hon inte förstod att hon var gravid förrän hon var halvvägs in i graviditeten och att Z inte var planerad. Tvärtom anser föräldrarna att Z har förstört för familjen. J hade tänkt att N skulle få en perfekt småbarnstid med två närvarande och aktiva föräldrar, men istället blev hon gravid med Z. N var bar 10 månader när J blev gravid och det blev en jobbig graviditet. Förlossningen blev också svår då Z föddes i säte. Z blev född förtidigt och hamnade på Neonatal och J berättar att hon inte fick komma dit av personalen. C har läst igenom Zs jouarnal där sjuksköterskorna tvärtom uppmuntrar föräldrarna att vara mer med Z. J säger att hon inte kände någon anknytning till Z förrän efter några månader och att hon än i dag inte har samma relation till Z som till de andra barnen. Det är pappa som har huvudansvar för Z.

Fy fan så vidrigt. "förstört för familjen" (!) Men jag tänker att det ju var D som oftast gick ner och bytte på Z. Hans sjuka beteende på boendet där han ställde sig och juckade mot en annan anställd visar att han kan ha kört in saker där, eller sin egen penis? Kan ha varit därför han gladeligen fick ner och bytte och "tvättade" Z..
Men å andra sidan så hade säkert detta kommit fram i samtal med Z om hon inte drogats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in