2023-11-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Vad hon varit med om som barn spelar ingen roll, hon är vuxen nu och får stå tillsvars för sina handlingar, dessutom så har J varit relativt förskonad mot sin fars misshandel iaf enl hennes systrar, J förnekar jue till viss del även vad han gjort mot Js systrar och hon har även haft svårt att förstå varför hennes systrar inte ville ha kontakt med honom innan han dog.
Det är ändå lättare att säga "vad hon varit med om som barn spelar ingen roll, hon är vuxen nu..." för någon som själv inte haft en mardröm som barndom och dysfunktionella, sadistiska föräldrar ...fy tusan vad hemskt med sadistiska, elaka föräldrar!
Citera
2023-11-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag skriver ned mina misstankar precis så mycket jag vill gosse lille.

Det finns hur mycket som helst som Z inte velat prata om. Och varför vill äldsta barnet inte öppna sin mobil?
Det är dessutom bara att läsa på om barn och om trauma för att förstå varför Z inte vill/kan/vågar prata om vissa saker och traumatiska händelser.
Citera
2023-11-27, 23:44
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hon blev ju torterad av sin pappa och sviken av samhället, precis som att inte den vistelsen hos en så närstående sadist har koppling till hennes förödande utveckling som vuxen nu...det finns ju stark misstanke om mentalsjukdom för hennes del.....till skillnad från dig håller jag mig för god att hata på en människa som är så psykiskt sjuk som den mamman är! Det skulle väl sitta fint för dig om alla som ser det från en annan vinkel än vad du gör håller sig undan från detta forum...stoppa upp dig nånstans va!!!

Fast hon blev inte torterad av sin pappa, från hon föddes och framåt xboxes inte pappan med dom. Det var först runt börja på tonåren hon var där ibland på helgen. Så hade hon redan börjat ta droger.
Hon hamnade på hem som ganska ung. I mitten på tonåren.
Polisen menar på runt 11 års ålder men hon säger senare.

Hon utsattes för övergrepp av sin far ja; men hon torterades inte. Hennes syster gjorde det. Men jag anser att det hon utsatt Z är så mkt värre. Dels för att hon vet vad hon själv upplevde och dels att alla människor gör ett aktivt val. Det finns många människor som varit utsatta för hemska saker i sin barndom som inte försöker mörda sitt barn.

Finns ingen ursäkt i hela världen som skulle få mig att ändra uppfattning.
Man skyddar sina barn, man älskar dem xoh ger dem kärlek och trygghet.
Eftersom on har gett det till de andra är hon fullt kapabel att välja vilka hon vill och inte vil ge.
Då är man ”frisk” nog att dumpas i fängelse.

Kommer inte svara tillbaks med något personligt påhopp på dig.
Märks bara att argumenten börjar tryta. Jag sa alla får skriva i forumet men säg inte till folk att att vara tysta och vara otrevlig. Får en bara att ta dina inlägg som oseriöst skit.
Citera
2023-11-27, 23:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Jag tycker det är fruktansvärt synd om det barnet som blivit torterat nu men även fruktansvärt synd om det barnet som visserligen är vuxen nu, men som blev torterat som barn!!

Hon blev inte torterad. Förstår inte var du fått det ifrån. Något eget hittepå.
Citera
2023-11-27, 23:46
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrscool
Någon som kan länka fup? Innan ni säger att det finns i sammanfattningtråden så funkar ej den länken för mig.

Sök i tråden så kommer det flera länkar uppe den länkas hela tiden. Sök i förstoringsglaset
Citera
2023-11-27, 23:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Mamman var också ett offer som barn,...det finns ingen anledning att glömma bort hur utsatt och misshandlad hon en gång var som barn själv! Hon har blivit så skadad så hon upprepat det med sin egen dotter...det viktigaste hon har!!

Det var inte det viktigaste hon har, hennes andra barn var det och dem tog hon hand om. Hon sket i Z. För att hon är en idiot. Inte för att det är synd om henne över huvudtaget.
Citera
2023-11-27, 23:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Vad fattar ni då?? Ni struntar ju i både Z och J....huvudsaken ni får skriva skit om en gravt störd människa här i tråden...och outa henne...precis som att det skulle göra Z något gott...äh!!

Z vill aldrig mer ha med dina föräldrar att göra och och tror faktiskt aldrig den känslan kommer ändras.

Tur mamman är steriliserad. Hon kommer aldrig få träffa sina barn igen hoppas jag. Någon av dem.
Citera
Medlem
Citat:
Du har rätt, man borde väl ha läst FUP, jag har bara läst kvällstidningarna. Men när det gäller det sista du skriver, "hon behandlades dåligt ända från hon låg i magen" , så är det rörande när man läser om vilka kloka uttalanden den här lilla flickan har gjort...hoppas hon klarar sig bra genom livet!!
Förstår. FUP ger en betydligt större bild. Efter den inser man att J sannolikt njuter av det hon utsätter sin dotter för. Inte bara ”upprepar sin barndom”. Håller för övrigt med dig om att samhället svikit Z, och säkert generationer före henne.

Visst är det Z utsatts för i kontrast med Z nu rörande, och gissar bland annat att det varit möjligt genom att hon spenderade mycket tid hos sin mormor som älskade henne samt styvmorfar innan mormodern dog. Sedan hoppas jag verkligen samma som du för denna fina flicka.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-27 kl. 23:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Det är dessutom bara att läsa på om barn och om trauma för att förstå varför Z inte vill/kan/vågar prata om vissa saker och traumatiska händelser.

Här kan jag bara instämma. Det tar dit och hoppas hon blir trygg att kunna prata om sina trauma.
Citera
2023-11-27, 23:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Äsch, du struntar uppenbarligen i barnet Z också egentligen, du tänkte väl jippiii, nu kan jag passa på att ösa ur mig en massa skit .... du tycker alltså att det är helt ovidkommande att denna mamma själv blivit utsatt av en sadistisk förälder, och att hon nu är mentalsjuk...på'n bara tycker du, så känner du dig så mycket bättre... DET ÄR INTE ovidkommande att mamman själv blivit utsatt och torterad som barn...men det är det förstås för mycket begärt att få en sån som du att fatta, det fattar jag!! OCH inbilla dig inte för fem öre att jag på något sätt tycker mindre synd om barnet Z än vad du och dina kompisar gör, det finns ingen motsättning mellan att tycka synd om barnet Z som tycka synd om hennes mamma som barn heller!

Föräldrar, blandar du in hennes mamma nu för det finns noll vittnesmål att hon var elak. De enda som tog hand om Z var hennes mormor när hon levde. Fattar att du trollar men mest tröttsamt. Ingen kommer hålla med dig.
Citera
2023-11-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast hon blev inte torterad av sin pappa, från hon föddes och framåt xboxes inte pappan med dom. Det var först runt börja på tonåren hon var där ibland på helgen. Så hade hon redan börjat ta droger.
Hon hamnade på hem som ganska ung. I mitten på tonåren.
Polisen menar på runt 11 års ålder men hon säger senare.

Hon utsattes för övergrepp av sin far ja; men hon torterades inte. Hennes syster gjorde det. Men jag anser att det hon utsatt Z är så mkt värre. Dels för att hon vet vad hon själv upplevde och dels att alla människor gör ett aktivt val. Det finns många människor som varit utsatta för hemska saker i sin barndom som inte försöker mörda sitt barn.

Finns ingen ursäkt i hela världen som skulle få mig att ändra uppfattning.
Man skyddar sina barn, man älskar dem xoh ger dem kärlek och trygghet.
Eftersom on har gett det till de andra är hon fullt kapabel att välja vilka hon vill och inte vil ge.
Då är man ”frisk” nog att dumpas i fängelse.

Kommer inte svara tillbaks med något personligt påhopp på dig.
Märks bara att argumenten börjar tryta. Jag sa alla får skriva i forumet men säg inte till folk att att vara tysta och vara otrevlig. Får en bara att ta dina inlägg som oseriöst skit.

Du kom med förolämpningar till mig innan jag drog dom till dig, kan du se att jag varit den som svarat taskigt från första början? Nä det kan du knappast, men jag svarar med samma mynt! För övrigt så håller inte jag med om att man ska strunta i att ta hänsyn till hennes egen barndom och genetiska arv, du kan vara lycklig som inte har den farsan hon hade!! Man tycker olika helt enkelt, så är det!
Citera
2023-11-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Hon blev inte torterad. Förstår inte var du fått det ifrån. Något eget hittepå.
Från tidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in