2023-11-27, 23:55
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Att säga att psykotiska människor "alltid har ett val"...det stämmer ju inte!

Hon är inte psykotisk.

Hon kan lita av en allvarlig psykisk störning. Det är it e samma som att vara psykotiskt. Hon är långt inifrån psykotisk i förhör.
Hon t.o.m. tror hon kan manipulera polisen och när de motbevisar hon är hon en feg jävel Som håller tyst.
Citera
2023-11-27, 23:59
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det finns ingenting som tyder på att hon inte är psykotisk heller...

Ja det finns det, ganska mkt pekar på att hon inte är det
Citera
2023-11-28, 00:04
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
Min teori är att Skånes Änglar antingen har varit med och utnyttjat Z sexuellt, eller varit så upptagna med att chilla med narkomanerna till föräldrarna att de blivit blinda ock gått på rappakaljan. Varför skulle de annars spendera timmar m just dessa föräldrar om det inte var för ett gemensamt intresse för droger, sex ELLER att J totalt förfört dem? Enligt S Ä själva finns det flertalet familjer i deras närområde som fått deras hjälp.Länk nedan.
Om udda människor helt plötsligt umgås gör de droger ihop. Nu vill inte S Ä bli avslöjade…

https://www.dn.se/sverige/mc-klubben-delar-ut-mat-for-att-ge-utsatta-familjer-en-god-jul/

Alltså föräldrarna bor med sina 6 barn och mer eller mindre bor i samma rum typ. Ingen bor själv förutom Z i tvättstugan föräldrarna har inte haft ngt sexuellt syfte med någon av sina barn. De har skadat z i underlivet för att skada, förnedra och kränka henne. De har våldfört sig på grnne. Jag tror dock inte det är av egen sexuell njutning utan bara för makt och skada.
Citera
2023-11-28, 00:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag skriver ned mina misstankar precis så mycket jag vill gosse lille.

Det finns hur mycket som helst som Z inte velat prata om. Och varför vill äldsta barnet inte öppna sin mobil?

För att hon skyddar sina föräldrar för de våld de utsatt Z för.

Som hon bevittnat.

Gosse? Du är rolig du, du har ingen aning om jag är man eller kvinna. Än mindre min ålder.
Citera
2023-11-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Förstår. FUP ger en betydligt större bild. Efter den inser man att J sannolikt njuter av det hon utsätter sin dotter för. Inte bara ”upprepar sin barndom”. Håller för övrigt med dig om att samhället svikit Z, och säkert generationer före henne.

Visst är det Z utsatts för i kontrast med Z nu rörande, och gissar bland annat att det varit möjligt genom att hon spenderade mycket tid hos sin mormor som älskade henne samt styvmorfar innan mormodern dog. Sedan hoppas jag verkligen samma som du för denna fina flicka.
Absolut!!
Citera
2023-11-28, 00:08
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Detta är en av dom få gångerna jag inte läser FUP, detta är bara rent jävulskap. Får väl se vad straffet blir, men det lutar nog tyvärr åt rättspsykiatrisk vård.

Det kan du glömma. Tror ej att någon av föräldrarna faller under det juridiska begreppet allvarlig psykisk störning. Säkert har de båda någon personlighetsstörning, annars beter man sig ju inte så här.

De får fängelse 6-8 år. Minst.

allvarlig psykisk störning skulle innebära typ psykos och det är inte tillämpbart här eftersom vanskötsel och misshandel har pågått under ett par år.

Det handlar om ren elakhet. Eller ondskefullt beteende.
Citera
2023-11-28, 00:12
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Kom inte med osanningar. Det finns många bevis för att flickan blivit våldtagen. Starka bevis. Man märker att du inte råkat ut för en våldtäkt som barn. Vilket är tur det. Men det kan vara extremt svårt att tala om det. Det är mycket möjligt att traumat satt sig så djupt att flickan inte minns alla gånger. Får man fråga hur du förklarar läkarnas utlåtanden om hur uttänjt BO underliv var m m? Varför det står i stämningsansökan att hon penetrerats med föremål? För oavsett om det skedde för att föräldrarna blev kåta på det eller inte så är det våldtäkt att penetrera ett barn i sexuell del. Inte bara i människors ögon utan också lagens. Barnet har även berättat att hon fått fingrar uppstoppade i sig vilket även det är våldtäkt. Hon sa också stopp min kropp. Allt detta och mer står i FUP som styrker gärningarna du så gärna vill dementera, upprepade gånger i tråden dessutom.

Fast hallå, vad påstår du nu, jag syftar på att jag tror inte det funnits någon pedofilring runt Z.

Och nej jag har inte våldtagit som barn och även om jag hade det hade jag inte projecerat mina egna känslor in på ngn annan.
Jag kommenterade endast att man snackar om filmer och skit. Gör inte detta mål till ett pedofilmål för det är det inte.

De har skadat Z. Medvetet skadat hennes kropp där underlivet ingår.

Hon har blivit våldtagen ja. Har aldrig sagt annat.
Men det sexuella våldet har inte varit primärt.

Pedofiler har det som det primära. Och de skulle aldrig bara utövat det på ett barn om det var en sexuellt läggning att de tände på sina barn.

Blir så trött när det blir så off topic.

Z har vanvårdat och utsatt för psykisk och fysisk misshandel under flera år. Varit instängd.

Men hon är inte ett sexuall offer i den bemärkelsen att hennes föräldrar haft sexuell åtrå til henne.

Jag tycker det är synd om man försöker vinkla det till en enda grej.

När perspektivet är så mycket större och har så många fler bottnar.
Citera
2023-11-28, 00:14
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Verkligen, att Eslöv kommun slår i från sig detta är horribelt, och ni som säger man inte kan skyll spå socialtjänsten, den där chefen tycker jag ska ha en spark i räven åt vänster faktiskt.
Att man inte vill höra genomgångar, och ej detaljer.

Synd om konsulten som få 22 ärenden på sig och ingen lyssnar när hon säger ifrån.

Men som sagt, oroaanmälan kom in i i augusti september 2022.

All andra som borde anmält innan, vi har ju diskuterat det här, BVC, så jävla uselt, skolan, och tandvården..det är läskigt att läsa hur många skyddsnät denna flicka bara rasat rakt igenom.

Stäm Eslöv kommun, har sagt det förut, hade det varit usa hade staden blivit stämd skiten ur.

Sånt här ska inte få hända!

Håller med om en hel del, men har svårt att förstå mig på folk som inte kan skilja på psykoser, psykopater och personlighetsstörningar. Det är INTE samma sak!
Citera
2023-11-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Håller med om en hel del, men har svårt att förstå mig på folk som inte kan skilja på psykoser, psykopater och personlighetsstörningar. Det är INTE samma sak!

Instämmer! Så många trådar i ABK där detta ständigt är oklart. Det är viktigare att övertyga andra att man har rätt än att ha rätt.
Påhoppen i denna tråd tar bort det som målet gäller.
Sen är samlingsnamnet psykisk sjukdom brett.
En personlighetsstörning- psykopati, EIPS mm är inte psykoser.
Men du verkar förstå iaf.

Tror J även har drag av EIPS.
Senast redigerad av Riley.B 2023-11-28 kl. 00:34.
Citera
2023-11-28, 00:36
Medlem
Citat:
Fast hallå, vad påstår du nu, jag syftar på att jag tror inte det funnits någon pedofilring runt Z.

Och nej jag har inte våldtagit som barn och även om jag hade det hade jag inte projecerat mina egna känslor in på ngn annan.
Jag kommenterade endast att man snackar om filmer och skit. Gör inte detta mål till ett pedofilmål för det är det inte.

Pedofiler har det som det primära. Och de skulle aldrig bara utövat det på ett barn om det var en sexuellt läggning att de tände på sina barn.

Z har vanvårdat och utsatt för psykisk och fysisk misshandel under flera år. Varit instängd.

Men hon är inte ett sexuall offer i den bemärkelsen att hennes föräldrar haft sexuell åtrå til henne.

Jag vet inte hur det är att bli utsatt för massa annan tortyr samtidigt, men tror du underskattar vilken inverkan det sexuella våldet kan ha haft på Z (förstår vad du menar med motiv, men det är sexuellt våld oavsett, och förändrar nog inte offrets upplevelse så mycket, speciellt då hon var liten). Det märks att hon har svårt att prata om det i alla fall. Antagligen svårt att minnas också (hon kan till exempel ha dissocierat) Sådant sätter sig djupt. Det är vanligt att offer för sådan typ av våld lider av PTSD. Men jag vet inte hur det påverkat henne. Inte du heller. Bara hon som vet egentligen. Vi kanske ska sluta spekulera i det av den anledningen. Hoppas att hon får möta ett proffs.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-28 kl. 00:40.
Citera
2023-11-28, 00:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Pedofili är ingen läggning.Det är en parafili.
Varifrån har du fått idén att incestuösa pedofiler våldtar alla sina barn?
Det är tvärtom så att det ofta handla om ett eller två utvalda men att resten av syskonskaran är orörd.

Vad skadorna i Z underliv haft för syfte vet vi inte - så hur kan du tvärsäkert säga att det inte handlar om våldtäkt och sexuellt syfte?
Citera
2023-11-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Pedofili är ingen läggning.Det är en parafili.
Varifrån har du fått idén att incestuösa pedofiler våldtar alla sina barn?
Det är tvärtom så att det ofta handla om ett eller två utvalda men att resten av syskonskaran är orörd.

Vad skadorna i Z underliv haft för syfte vet vi inte - så hur kan du tvärsäkert säga att det inte handlar om våldtäkt och sexuellt syfte?

+1 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in