2023-11-27, 18:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ändå gick det inte snabbt och det tog tid innan de åkte.
Trots den påstådda duschen vittnar personalen om en fruktansvärd stank.
Ja, de väntade i det längsta, men duschen gick nog fort?
Citera
2023-11-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Någon som är insatt och som vänligen kan förklara hur det kan vara möjligt att polisen inte kan få upp storasysters telefon?

Begriper inte det, den är tagen i beslag under en brottsutredning. Ibland lyckas inte NFC och då har jag för mig de skickas utomlands. Obegripligt lång tid, tror inte de försöker mer ens.

Av okänd anledning.
Citera
2023-11-27, 18:51
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Bara en kanske oviktig detalj men har för mig att det bara finns ljudfiler på Zs förhör. Kan ha fel men om det är så och Aftonbladet var på plats skulle dom ju vetat det.
Om det inte var stängda dörrar men eftersom inte fuppen var maskad så..

Står videoförhör i artikeln. Undrar om bara ljud spelas upp eller bild också?
Citera
2023-11-27, 18:52
Medlem
Citat:
Vad bra! Soc förhör? De jag läst minst, får göra det nu.

Akt 198, längst ner sidan 221 tror jag det var
Citera
2023-11-27, 19:06
Avslutad
Har vi bild/info om / på de anklagade? Ursäkta om det kommit förr? Vill bara se hur kräken ser ut .
Citera
2023-11-27, 19:45
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Så alla torterade barn som inte är tillräckligt starka att växa upp som "maskrosbarn", utan blir mentalt störda pga sin mycket dysfunktionella barndom, dom är det inte synd om längre så fort dom vuxit upp, utan bara värda spott och spe sedan....?

Jag håller med. Det är inte svart eller vitt.
Citera
2023-11-27, 19:47
Medlem
rubin22s avatar
Finns det något bevis på att Jasmine blev fysiskt misshandlad av sin far, det enda jag läst är att hennes syster tvingades i ättika och inte Jasmine?
Varför säger några i tråden att hon blivit torterad av fadern?
Hur kan de veta detta om det inte ens står i FUP?
Hur kan man tycka synd om en torterare/våldtäktskvinna m.m?
Z är för evigt skadad och dessa sitter och tycker mer synd om sadisten Jasmine än BO.
Hur fungerar deras empati, som känner mer för GM än BO?
Förstår inte.
Citera
2023-11-27, 19:48
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Har vi bild/info om / på de anklagade? Ursäkta om det kommit förr? Vill bara se hur kräken ser ut .

Googla deras namn.. så hittar du bilder
Citera
2023-11-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Därför att hon inte kan äta normalt. ”Små portioner”= några teskedar med mjuk eller mosad mat. Någon dl fil etc. Vad ska media skriva menar du? Att ”flickan kan äta igen” när så inte är hela sanningen? Hon går på näringsdrycker, tillskott och smärtstillande. När andra barn smäller i sig en chokladkaka spontant tittar hon på. Hennes matstrupe är ihopsydd med tarmen. Hon har ingen magsäck.

Att försöka förminska hennes handikapp till att ”hon nu kan äta fast föda” när det egentligen handlar om små, små bebisportioner med sönderkokt mat är inte rättvist. Visst, några små korvslantar utan skinn räknas inte som flytande mat, men att likställa det med vanlig fast föda är inte heller korrekt.
Fast det var ju när hon låg inlagd på sjukhuset. Nu berättar familjehemmet att hon äter normalt.
Citera
2023-11-27, 19:49
Avslutad
Citat:
Tack!! Det är en katastrof det här, stackars barn... men man får inte glömma mammans katastrofala uppväxt heller.. som också var ett torterat barn en gång...fruktansvärt alltihop!

Citat:
Så alla torterade barn som inte är tillräckligt starka att växa upp som "maskrosbarn", utan blir mentalt störda pga sin mycket dysfunktionella barndom, dom är det inte synd om längre så fort dom vuxit upp, utan bara värda spott och spe sedan....?

Mamman i det här fallet är bara värd spott och spe, och betydligt mer än så, det stämmer. Inte för att hon hade en besvärlig barndom utan för att hon torterat ett oskyldigt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag håller med. Det är inte svart eller vitt.

Det är svart och vitt.
Citera
2023-11-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nu levde hon ju inte med sin pappa under hela sin uppväxt,så du kryddar.

Hon levde inte med sin pappa alls, utan hade under en kort tid umgänge med honom vissa helger. Det är ingen ursäkt för att bli behandlad så men hon bodde aldrig med sin pappa. Aldrig.
Medan hon valde att utsätta 1, endast 1 av sina 6 barn för värre behandling.
Att sitta och försvara det och påstå att man inte får uttala sig får mig att undra vad du gör här i detta forum. Det är fritt att uttala sig och fritt för folk att ha en åsikt om vad du säger. Har du ett problem med det borde du inte vara här.

Inte en jäkel har svikt mamman som föräldrar. Hon har AKTIVT val att inte ta hjälp för sitt barn, och det började redan på bb.
Så många vårdinstanser som hon manipulerat och ljugit för i sin desperata väg att få Z klassas som hjärnskadad för att få in sina 50tusen kr.

Ja hon är helt jävla störd och ska fan ruttna i fängelse,
Hon blev ju torterad av sin pappa och sviken av samhället, precis som att inte den vistelsen hos en så närstående sadist har koppling till hennes förödande utveckling som vuxen nu...det finns ju stark misstanke om mentalsjukdom för hennes del.....till skillnad från dig håller jag mig för god att hata på en människa som är så psykiskt sjuk som den mamman är! Det skulle väl sitta fint för dig om alla som ser det från en annan vinkel än vad du gör håller sig undan från detta forum...stoppa upp dig nånstans va!!!
Citera
2023-11-27, 19:57
Medlem
Blir vårdnadshavarna misstänka för mordförsök och tortyr eller sträcker sig brottsmistankarna bara till grovmisshandel?

Orkar inte läsa, det är för groteskt. Mår fysiskt illa av de lilla jag har läst hitintills!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in