2023-11-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Det framkommer i ett förhör med Z i FUP att hon berättade att mamman använt fingret samt att Z sa att det gjorde ont och hon sa Stopp min kropp!! Även att J hällt smällt stearin på hennes snippa..!!

Konfronterar man föräldrarna med dessa uppgifter i förhören?
Citera
2023-11-27, 18:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
Det var förmodligen dem få gångerna som Z fick duscha...
Fast hon fick ju duscha innan de åkte in med henne också, men hon var fortfarande inte fräsch sa personalen, ovårdad med konstiga smutsiga naglar, så speciellt noga med duscharna var dem knappast, snabbt skulle det gå och det var säkert pappan som duschade henne.
Citera
2023-11-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Konfronterar man föräldrarna med dessa uppgifter i förhören?

Lite, inte särskilt mycket alls.
Citera
2023-11-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast hon fick ju duscha innan de åkte in med henne också, men hon var fortfarande inte fräsch sa personalen, ovårdad med konstiga smutsiga naglar, så speciellt noga med duscharna var dem knappast, snabbt skulle det gå och det var säkert pappan som duschade henne.

Ändå gick det inte snabbt och det tog tid innan de åkte.
Trots den påstådda duschen vittnar personalen om en fruktansvärd stank.
Citera
2023-11-27, 18:20
Medlem
Mazeppas avatar
Sammanfattning från dagens rättegång:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76a8qw/eslovsflickans-radsla-vill-inte-prata-om-blod-pa-vaggarna

Under måndagen spelades videoförhör med flickan upp i Lunds tingsrätt.

Hon berättade att hon misshandlats, låsts in och utsatts för svält.
Men när hon fick frågor om blodet på väggarna blev hon tyst.
– Jag vill inte prata om det, säger flickan.

Citera
2023-11-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notyourkindd
Finns det någon som har fungerande länk till fupen?

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2023-11-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedReed
Har läst alla förhör med Z. Hon känns mycket intelligent och är bra på att uttrycka sig. Det är också rätt skönt att se över tid hur hon går från tyst och tillbakadragen till att leka och flamsa under förhören, som en 6-7 åring ska göra. Hoppas att hon kommer vidare från det här och växer upp till en trygg person med sin nya familj.

Tycker det är lite obehagligt att det är så lite censurerat för hennes skull när hon växer upp. Hoppas att hon kan distansera sig själv från det och se att det handlar om vad hennes föräldrar gjort, och att förhören och utredningen inte handlar om hennes person.

Jag började läsa förhören med syskonen, men vet inte om jag kan fortsätta. Jag blir så vansinnigt irriterad när dom förminskar och förnekar. Jag vet att dom är barn... men... dom är omhändertagna och placerade redan. Det kan inte bli mycket annan förändring för dom, så dom har egentligen inget att förlora på att börja berätta. Dom kanske känner sig delaktig dock, så det är skuldkänslor som sätter stopp. Kan tänka mig att jag hade haft skuldkänslor i deras sits. Dom har givetvis ingen skuld i detta, skulle vara bra om dom insåg det.

Tycker man får bli irriterad. Barnen är inte skyldiga till detta men man blur irriterad som fasen över hur de pratar om henne.
Man vill bara skrika ut sanningen och tvinga barnen att veta om den..
Hoppas de möts av ärliga vuxna. Som går emot den bilden att de hade en syster som var hjärnskadad och själv valde att tortera sig. Eller hur föräldrarnas vidriga och sjuka story nu goes..
Citera
2023-11-27, 18:29
Medlem
Någon som vet vart man kan läsa LVU domen? Hittar den inte i FUP, den kanske inte finns där?
Citera
2023-11-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Sammanfattning från dagens rättegång:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76a8qw/eslovsflickans-radsla-vill-inte-prata-om-blod-pa-vaggarna

Under måndagen spelades videoförhör med flickan upp i Lunds tingsrätt.

Hon berättade att hon misshandlats, låsts in och utsatts för svält.
Men när hon fick frågor om blodet på väggarna blev hon tyst.
– Jag vill inte prata om det, säger flickan.

Bara en kanske oviktig detalj men har för mig att det bara finns ljudfiler på Zs förhör. Kan ha fel men om det är så och Aftonbladet var på plats skulle dom ju vetat det.
Om det inte var stängda dörrar men eftersom inte fuppen var maskad så..
Citera
2023-11-27, 18:33
Medlem
Någon som är insatt och som vänligen kan förklara hur det kan vara möjligt att polisen inte kan få upp storasysters telefon?
Citera
2023-11-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Någon som vet vart man kan läsa LVU domen? Hittar den inte i FUP, den kanske inte finns där?

Nej du får vända dig till förvaltningsrätten eller om någon här kanske har?
Citera
2023-11-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Jo , den finns någonstans i de sista delarna antingen i det som heter socialtjänsten eller tilläggsprotokoll eller liknande föräldrarna motsätter sig lvu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in