2023-11-26, 15:36
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är mycket bra förslag som han kommer med. Sverige kan inte bara tillåta att islam tar över. Det är så främmande för Sverige ath det måste finnas ett försvar mot det. Som det är idag finns det i praktiken ingenting som hindrar att Sverige blir muslimskt inom någon generation. Sverige måste slå vakt om vårt sätt att leva som innebär ett sekulariserat, demokratiskt samhälle.
Jag tycker även att man skall förbjuda religiösa friskolor och sluta ge statligt stöd till religiösa samfund.

Radikal och militant islamism ska bekämpas. Om det tror jag de flesta i vårt land är överens.

Sverige är däremot inte (och ska inte vara) ett land där gudstjänstlokaler rivs. Tvärt om: Sveriges löfte är, och måste vara, att de lokaler där människor ber till den gud man tror på ska skyddas. Likaså de människor som går till dessa lokaler.

Bra att statsministern satte ner foten igår. Det borde vi alla göra.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-11-26 kl. 16:25.
Citera
2023-11-26, 15:36
Medlem
Varför föreslår hen inte att moskeer skall sprängas i stället ? Finns ju gott om dynamit därute.
Men först kanske man bör bevisa att gärningsmän verkligen besökt moskeerna i fråga.
Citera
2023-11-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Du har missat att SD är det SAP en gång tiden var?

SD är en motreaktion till att SAP blivit ett socialliberalt parti som har offentligt anställda och migranter som väljarbas. Makten är allt för SAP. De har slängt alla sina ideal överbord för att få ha makten.

Så du hävdar att Sverige var ett högervridet land runt 1960?
Eller vilken tidsperios avser du?

Att SAP hade mycket gemensamt med NSDAP är välkänt.
Både ville ha en stat som bestämde allt om medborgarna.
Samt antisemitism, rasbiologi, krossa kristendomen, hjärntvätta ungdomen i den rätta röda läran.

Instressant hur vissa menar att SD har blivit mer extrem när de ”kom till makten”.

Menar andra menar att de har givit efter och agerar nu efter Kristenssons pipa.

Den vanliga väljaren tänker tyst att SD pratar då att folket förstår - ngt man tidigare hävdade om lögnaren och bedragaren Mona Sahlin (som jag aldrig förstod).
Citera
2023-11-26, 15:38
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Ok, anser du då att vi ska slopa religionsfriheten?

Religionsfriheten betyder att du får tro på vad du vill och be hemma utan att störa andra. En moské med böneutrop fem gånger om dagen stör andra.

Dessutom är islam först och främst en politisk ideologi och inte en religion.
Citera
2023-11-26, 15:40
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Religionsfriheten betyder att du får tro på vad du vill och be hemma utan att störa andra. En moské med böneutrop fem gånger om dagen stör andra.

Dessutom är islam först och främst en politisk ideologi och inte en religion.

Stora kyrkobyggnader som tar plats och kyrkklockor som ringer stup i kvarten stör nog betydligt fler människor i det här landet.

För övrigt får du gärna nämna en svensk moské som har böneutrop fem gånger om dagen.
Citera
2023-11-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är inte sekularism eller religionen islam som Åkesson talar om. Han hävdar att det
förekommer att det predikas hat och anstiftan till terror i vissa moskèer. Eftersom han talar om att dessa ska rivas. Så borde det diskuteras om det stämmer.

När vi ser hur vissa muslimer firar att judar mördades, så undrar jag om inte det stämmer.
Eller hur kan de ha formats till sådant hat?.
Jag tror inte det där hatet bara trillat ned från himlen. Någonstans måste det ha planterats.

Det svåra är att bevisa vad de predikar, svenskar kan inte arabiska. Och de som predikar hat och terror, ljuger väl när en svensk ska höra

Fransmän har ju kunnat lyssna och förstå vad som har sagts i vissa moskéer och därför har de stängts. Vore konstigt om man inte lyckades med samma här.

Dessutom har fransmännen även tidigare hjälpt svenskarna att både tjuvlyssna och avkoda budskapet
Citera
2023-11-26, 15:44
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Stora kyrkobyggnader som tar plats och kyrkklockor som ringer stup i kvarten stör nog betydligt fler människor i det här landet.

För övrigt får du gärna nämna en svensk moské som har böneutrop fem gånger om dagen.

Tror nog att det stör många att vi har ett kors i vår flagga också.

Många moskéer har lagt in önskemål att få ha böneutrop här i Sverige.
Citera
2023-11-26, 15:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har rätt. Det handlar om demografi. Efter 30 % går det fort till 51 % islamister, eftersom alla duktiga svenskar som har möjlighet kommer lämna Sverige.
Jag vill inte bo med araber, eller annat slödder. Det är sanningen. Vi hade nog med egna kriminella och att då importera de värsta patrasket från mellan östern är så tokigt, att man i bland inte fattar vad dessa politiker och asylprofitörer tänkte på. Jag vill inte höra minareter, och jag blir förskräckt nu när jag genom denna tråd får veta att det ska byggas moskéer överallt.
Jag förstår inte vad politiker pratar om när talar om integrering, när de flesta politiker bor själva långt bort från skiten. Men de kriminella har närmat sig alla bostadsområden, och snart är ingen plats längre tryggt Sverige.

Minareter och moskéer är bra. För det synliggör islamiseringen. Att förbjuda muslimska kulturyttringar döljer bara islamiseringen för det är ju bara en demografisk fråga, färre minareter innebär inte färre muslimer. 30 % muslimer utan moskéer är värre än 30 % muslimer med moskéer. I förstnämnda fallet döljs bara problemen men demografin är den samma.

Integration är livsfarligt. Infiltrationen av rättsväsendet och myndigheter är integration; det är de integrerade migranterna som gör det. De segregerade bidragstagarna som inte kan svenska är ett mindre hot mot Sverige än de integrerade som påverkar samhället.
Citera
2023-11-26, 15:48
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tror nog att det stör många att vi har ett kors i vår flagga också.

Många moskéer har lagt in önskemål att få ha böneutrop här i Sverige.

Det spelar ingen roll. Det besvarar inte min fråga.

Återigen: nämn en svensk moské som har böneutrop fem gånger om dagen.
Citera
2023-11-26, 15:49
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Det besvarar inte min fråga.

Återigen: nämn en svensk moské som har böneutrop fem gånger om dagen.

Tre har det, de i Fittja, Karlskrona och Växjö. https://www.youtube.com/watch?v=vwUyjaA_QvQ Nice?
Citera
2023-11-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Skillnaden är att kristendomen inte avskaffar demokratin och inför ett totalitärt samhälle med sharialagar.

Kan du inte göra dig själv en tjänst och läsa på lite mer innan du skriver inlägg som skämmer ut dig så fullständigt. Vi andra skulle uppskatta om du kunde göra det.
Kristna som blir lite knäppa, verkar mera sluta sig från omvärlden. Exempelvis som Knutby
församlingen
Citera
2023-11-26, 15:50
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:

Stora kyrkklockor ringer av flera olika betydelser och inte enbart ur ett religiöst syfte. Men om jag ser gärna att man slutar med det också.

För sju år sedan så hade moskéerna i Sverige inte böneutrop, idag har vi tre stycken som utropar minst en gång i veckan. Fortsätter det i samma bana så har vi moskéer runt om i Sverige med böneutrop fem gånger om dagen inom en 10-årsperiod.

Sen är det dumt att likställa en kyrka med en moské eftersom den sistnämnda är en politisk byggnad som sprider antidemokratiska normer med enda syftet att sprida sin ideologi. I muslimska länder finns det ingen religionsfrihet, det säger allting tycker jag.
Senast redigerad av Katastrofen1 2023-11-26 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in