2023-11-26, 15:22
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Oj, du har inte mycket koll du. I muslimska länder så pågår det ständig förföljelse av kristna och judar.
https://www.opendoorsus.org/en-US/persecution/countries/
Ja?
Och det kritiseras mycket riktigt av väst.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Det mest intressanta i mediasvallet efter partiledare Jimie Åkessons utspel om att kritiskt granska islamismen i Sverige är att MSM (som SVT, Aftonbladet, Expressen etc) och riksdagsoppositionen INTE debatterar sakfrågan och analyserar om det finns en grund för JÅ:s utspel utan bara fördömer utspelet som rasism och att det råder religionsfrihet. Det är minst sagt häpnadsväckande att efter att MSM och andra politiska partier vägrat debattera migrationsproblemet tills dess att det inte längre gick att mörka problematiken nu fortsatt vägrar att ens seriöst debattera problemet med islamism och att islam inte bara är en religion utan även en dödskult och politisk ideologi. Varför kan man inte seriöst debattera islams påverkan på den sekulära staten Sverige och islams krav på att förändra grundlagen och kräva att religiösa seder ska få påverka civilstaten Sverige? Varför kan inte MSM och oppositionen debattera denna fråga seriöst utan bara fortsatt ropa "rasism"? När ska de ta lärdom och debattera sakfrågor seriöst och på ett konstruktivt sätt?

De är så falska och ohederliga, de vill fortsätta att mörka och ljuga. Det är därför Åkesson sa "aldrig glömma, aldrig förlåta". Media och etablissemanget kommer inte att ändra sig; det som händer är att allt fler slutar lyssna på dem och struntar i vad de tycker. SD växer långsamt i takt med att fler lämnar etablissemanget bakom sig om blir en del av den Sverigevänliga rörelsen istället med alternativa medier och informationskanaler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jamen visst dom är helt enkelt dummaa i huvudet och bör inte vistas i Sverige eller Europa! Varför riva ett hus som vi skattebetalare har sponsrat vi kan göra om huset till ett dagis? Eller bostäder eller kanske en spa anläggning!
Vår vä-liberala media håller tyst om att i Tyskland utfördes en omfattande razzia mot 54 (!) moskéer/muslimsk center. En stor del blev också stängda/upplösta av polisen eftersom de ägnade sig åt islamistiskt propaganda , stött av irans regering.
Det visar sig att jimmies förslag om stängsning är helt adekvat och ligger i tiden.
I Tyskland förekom 2500 antisemitiska brott sedan hamas terrorhandling i Israel. Judiska byggnader hårtbevakas. Så långt har vi kommit genom vår välkommande inställning mot moslimer. En muslim aldrig kommer att anamma våra värderingar eftersom islam är inte bara hens religon, men även hens identitet.
Det kommer att ge en djup spricka i alla västerländska samhällen där muslimer finns. det var en oerhört gigantiskt fel att släppa dem in i Europa.
Starta återvandringen medan den går för vår kulturs överlevnad.
Citera
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Jag tror att alla som röstar på SD gör det för effekterna av deras politik. Islam är det största hotet mot Sverige och vår kultur. Eftersom vi har väntat så länge med att försöka trycka ner islam så har den kunnat växa sig stark, och nu behövs det drakoniska åtgärder för att råda bot på problemet.

Jag vill inte leva bland moskéer eller muslimer. Politik som arbetar för ett sådant samhälle kommer få min röst.
Ok, anser du då att vi ska slopa religionsfriheten?
Citera
2023-11-26, 15:23
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det stämmer inte. Kyrkor och kristendom har utrotats på flertalet platser i mellanöstern utan att något händer. Libanon är ett exempel men det finns andra.
Ja, ska vi vara lika dåliga som skurkstaterna i världen?
Citera
2023-11-26, 15:25
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avian
Tycker det är tråkigt att din första reaktion är att göra personangrepp. Jag läser gärna vad du tycker, för är det något jag tror gör vårt samhälle bättre, kommer jag lyssna och ändra min uppfattning.
Tycker Jimmie har hållit hög nivå i sina debatter och tar beslut som inte behöver vara populära men som är rätt. Och det här är rätt.

Att du tror att reaktionen skulle bli upplopp om en moské som påkommits sprida odemokratiska och antisvenska budskap, så tror jag du sätter fingret på ännu en punkt varför det inte är lämpligt med en moské, varför den då ska rivas.

Bra inlägg.

Väldigt många svenskar är CUCKS som tror att situationen blir bättre om man viker ned sig för islamisterna. Ge dem fingret så tar de hela handen.

Det är deras mål. Att ställa krav efter krav efter krav tills de kan införa ett kalifat.
Islams mål är alltid att införa ett kalifat. En stat som styrs av sharia. Islam är en antidemokratisk ideologi.

Vilka länder med en muslimsk majoritetsbefolkning har demokrati och mänskliga fri- och rättigheter?
Nämn ett! Där kvinnor har rätt till abort, jämställdhet och man själv får bestämma med vem man ska gifta sig med och där homosexuella har samma rättigheter som alla andra. VAR?
Citera
2023-11-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är en ren demografisk fråga. Ju fler muslimer ju mer muslimskt samhälle. 5 % muslimer inga böneutrop eller sharia-lagar. 30 % muslimer och samhället kommer omstöpas i grunden. 51 % muslimer och andra religioner, demokrati, sekularism, liberalism, jämställdhet kommer bekämpas öppet. Glöm "religionsfrihet", "främmande makt" etc. Det är bara demografi som avgör.

Du har rätt. Det handlar om demografi. Efter 30 % går det fort till 51 % islamister, eftersom alla duktiga svenskar som har möjlighet kommer lämna Sverige.

Jag vill inte bo med araber, eller annat slödder. Det är sanningen. Vi hade nog med egna kriminella och att då importera de värsta patrasket från mellan östern är så tokigt, att man i bland inte fattar vad dessa politiker och asylprofitörer tänkte på. Jag vill inte höra minareter, och jag blir förskräckt nu när jag genom denna tråd får veta att det ska byggas moskéer överallt.

Jag förstår inte vad politiker pratar om när talar om integrering, när de flesta politiker bor själva långt bort från skiten. Men de kriminella har närmat sig alla bostadsområden, och snart är ingen plats längre tryggt Sverige.
Citera
2023-11-26, 15:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr

Det är väl en bra början att inte ge skurkstaterna fotfäste i Sverige?
Citera
2023-11-26, 15:30
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr

Ja det är nog nödvändigt. Man kan jämföra det med en canceroperation.

I vissa fall kan du aldrig bli av med dödlig cancer om du inte genomgår en blodig och riskfylld operation. Om det inte är uppenbart är cancern i detta fall Islamism, Islam och muslimer, vilket är en och densamma.

Det absolut bästa hade varit om folk lyssnat på SD för 40 år sedan och inte släppt in hundratusentals bidragstörstiga parasiter från den muslimska världen till att börja med. Men nu är det för sent och den elakartade sjukdomen har slagit rot.
Citera
2023-11-26, 15:32
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Men ska vi inte då tex hänga eller sätta alla land/folkförrädare i fängelse då ?

Hur mycket blod har inte sozzarna på sina händer pga allt våld som skett för att de varit lite "naiva" ?

De ansvariga ska dansa med döden om man ska använda samma lika retorik som sozzarna .

Nu vill JÅ bara se att svenska staten får ett grepp om islamismen i Sverige.

För islamismen är ett problem i Sverige.

Svenskar avrättas för att de är svenskar.

Så JÅ har inte förespråkat våld utan att polisen tar tag i detta problem.
Citera
2023-11-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är precis detta dysterkvist-perspektiv jag har svårt för när det kommer till Jimmie. Jag vill ha politiker som får mig att slå mig för bröstet som stolt svensk. I stället ska man vältra sig i självhat och självömkan. Så vägrar jag leva mitt liv.

De finns inget att vara stolt över vi lever i ett självmordsbenäget land som hellre lägger sig för fanatiker än göra motstånd, de är realistiskt tänk, först när man tänker realistiskt och antar utmaningarna därifrån, då kan man vara stolt, vi är ett av de mest extrema länderna i världen.
Citera
2023-11-26, 15:36
Medlem
Det är inte sekularism eller religionen islam som Åkesson talar om. Han hävdar att det
förekommer att det predikas hat och anstiftan till terror i vissa moskèer. Eftersom han talar om att dessa ska rivas. Så borde det diskuteras om det stämmer.

När vi ser hur vissa muslimer firar att judar mördades, så undrar jag om inte det stämmer.
Eller hur kan de ha formats till sådant hat?.
Jag tror inte det där hatet bara trillat ned från himlen. Någonstans måste det ha planterats.

Det svåra är att bevisa vad de predikar, svenskar kan inte arabiska. Och de som predikar hat och terror, ljuger väl när en svensk ska höra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in