Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Var har du polisdokumentationen? Hur skulle han ha hotat nya killen? Verbalt eller med tillhygge? Exakt vad ingick i detta "hot"? Vad finns för bevis för hotet? Gick detta till åtal? När sķulle Sulle ha åkt dit för att vilja träffa barnet? Efter LVU eller innan? Väldigt diffusa och luddiga uppgifter.
I den riktiga rapporten står allas namn, men eftersom mamman och hennes nya kille inte är offentligt har jag redigerat deras namn till mamman och A= mammans nya kille. Och eftersom Sulle inte använder sitt riktiga namn så har jag även redigerat det till Sulle.
"A har uppgett att Sulle skrek om att han skulle träffa barnen. Barnen var ängsliga och rädda. När han förbjöd Sulle att komma in och lade handen på dörren för att stänga hotade Sulle med att han skulle döda, bränna och sticka honom. Han(=A) sade då till mamman att ringa polisen, som kom till platsen. Barnen hörde när Sulle uttalade hotet" - det är det mamman och nya killen berättar om vad som hände
"Sulle vid polisförhör själv har vidgått att han på visst sätt uttalat hot mot A" - detta berättar polisen som gjorde förhöret + att det finns dokumenterat hos polisen.
Sulle blev dömd för olaga hot.
Källa: NORRKÖPINGS TINGSRÄTT, Mål nr: B 4137-20
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Du tror att han har gamla domar? Vad gällde det? Ska han verkligen straffas genom lvu för det?
Vem har påstått att han ska straffas genom LVU pga tidigare aggressivt beteende?
Jag mindes inte exakt eftersom det var ett tag sen jag läst hans domar. Men eftersom du undrade så kollade jag upp det.
Sulle har tidigare varit i domstol för
Våld mot tjänsteman och Hot mot tjänsteman.
Han slog och hotade att döda en tjänsteman.
Källa: NORRKÖPINGS TINGSRÄTT, Mål nr:B 3258-16
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Arga snickaren Anders Öfvergård, fick han sina barn lvuade när han betedde sig våldsamt mot en kollega för ett år sedan?
"Det är nästan exakt ett år sedan som TV4 bröt alla samarbeten med programledaren Anders Öfvergård, 54. Detta efter att han försökt köra rattfull och betett sig våldsamt mot en kvinnlig kollega."
Vissa straffas hårt, andra mindre.
Så vit jag vet har Anders Öfvergård inte hotat att döda någon, inte behövt att polisen kommer till en plats pga att han är aggressiv, och han har inte heller varit i domstol pga Våld mot tjänsteman och Hot mot tjänsteman.
Hans beteende emot hans kvinnliga kollega är inte okej, och han blev straffad genom att få sparken. Men bara för att han betedde sig aggressivt på en fest behöver inte det betyda att han beter sig aggressivt runt sina barn.
Sulle har mordhotat någon när barnen fanns i lägenheten och kunde höra det. (Sulle sa själv att han kunde se barnen där han stod i dörren)