2023-11-26, 08:32
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Antingen så ljuger du eller så är du inte insatt i det svenska samhället. Svenskar förolämpas, misshandlas, rånas, förnedringsrånas, våldtas, gruppvåldtas etc just pga att de är svenskar av just invandrare.

Statliga myndigheter diskriminerar svenskar vid anställningar och anställer personer med sämre meriter bara för att de har utländsk härkomst.

Ja det är politikernas fel att det har blivit som det blivit (men även mediehus, journalister och samhällsdebattörer som varit drivande i denna utvecklingen). Men om Sverige haft samma invandringsnivå som Finland så hade landet förstås varit i ett mycket bättre skikt.
Är det bara muslimer vi pratar om. Är det rätt väg att go in i konfrontation istället för att använda lagliga medel?
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/okanda-skotten-som-skapade-sprickan-i-foxtrot/
Ingen av dessa är muslimer utan flera av dom kommer från välbärgade familjer som utnyttjat Sverige system. Inte Systemet hur man bygger moskéer utan anhörighets invandring och för lösa regler ang företagande.
Citera
2023-11-26, 08:37
Bannlyst
Imanerna hetsar muslimerna emot det Svenska samhället. Det behövs lagändring, där man förbjuder muslimer att få asyl i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Braxellerlax
Jag vet inte vad hetsa riktigt betyder här. Men ska man inte få kritisera samhället? Då hade väl sossarna förbjudit sd för längesen? Flamman ville förhindra att tysk, kanske inte helt främmande, nazistmakt ville ta över svensk politik. Blir ganska lätt att vara demokratisk om man förbjuder allt man inte gillar. Borde ju göra stalin till en av dom mest demokratiska ledarna. Har du inte sett vilka applåder han river ner? Dom måste tom ha en ringklocka som gör att folk slutar applådera.
Citera
2023-11-26, 08:38
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Inte alls! Det är fullt rimliga åsikter med tanke på alla problem Sverige har fått tack vare invandringen. Att stoppa invandringen och riva moskeer är dock inte lösningen av grundproblemet, grundproblemet är alla vänsterliberala dårar som drivit denna galna politik och i förlängningen folket som röstat på dom.

Det är dags att ta bort allmän rösträtt. Åtminstone behöva göra ett IQ och kunskapsprov innan röst får läggas.
Riva moskéer. Stänga gränserna, Släppa på öppettider på bolaget öppet 7-22 7 dagar i veckan. Slopa rösträtten. Vad mer behöver vi i detta land anser du för att bli bra.
Som svensk vill man fly för det känns som att helvetet kommer börja här om något år. Ekonomin kommer bli sämre, rika svenskar investerar utomlands och köper hus utomlands. Vi kommer dras in i en konflikt, Norra Sverige kommer bli nya Ukraina. Kronan kommer bli värd nada. Svenskar kommer bli ett skällsord. Visst har landet behandlats illa och öppnade gränser 2015 var ingen höjdare och nu kommer frustrationen. Denna frustration kommer dra ner oss i skiten på samma sätt som när man svingar ett taffligt slag i baren när man blivit tillräckligt provocerad. Dock är det ofta betingat med förlust att svinga på frustration. Antingen faller SD eller så faller Sverige. Jag gissar på Sverige.
Dom flesta invandrarna typ 99% uppför sig. Vill vi att dom lämnar? Dom kommer lämna om detta fortsätter. Snart eggas höger extrema igång och Moskéer brinner och muslimer trakasseras och polisen kommer inget göra för direktivet är att göra det svårt att vara brunögda i dagens Sverige.
Vilket litet jävla skitland vi är.
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-11-26 kl. 08:44.
Citera
2023-11-26, 08:47
Medlem
Åkesson är helt omdömeslös. Han eskalerar konflikter helt i onödan och hans uttalande riskerar sätta krokben för NATO-processen. Är det någon som är en säkerhetsrisk så är det han. Väldigt olyckligt.
Citera
2023-11-26, 08:50
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxellerlax
Jag lärde mig inte språket när jag bodde utomlands. Eller, jag lärde mig väl att beställa öl och så. Dom andra svenskarna låg väl på samma nivå. Antar att vi måste plocka hem dom därifrån nu...

Du blev väl knappast medborgare i det nya landet vars språk du inte lärde dig? Eller livslångt PUT?
Inte fick du väl heller ditt uppehälle betalt av landet, fick en bostad, utbildning och fri sjukvård för dig och din familj heller kanske?

Där ligger skillnaden.
Citera
2023-11-26, 08:58
Medlem
Musikopps avatar
Dom kan ju börja med att stoppa projekt Vi Mår Bra, som finansieras från utlandet och syftar till att bygga en ny moské varje månad. Målet är att varje svensk ort ska ha (minst) en moské. För varje koran som bränns ska en moské byggas. Tyvärr är det s k salafister (ultrakonservativ inriktning av islam) som driver detta. 100 miljoner har redan samlats in och 12 byggprojekt är säkrade.

Källa: Expressen 21/11.
Citera
2023-11-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Vad är det för poäng att spara en byggnad man inte vill ha och som inte hör hemma här. Om människorna inte längre går till byggnaden kan den lika gärna rivas. Då är den bara ett skal.

Man kan ju göra om byggnaden till bostäder istället. Som jag skrev tidigare!
Citera
2023-11-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Åkesson är helt omdömeslös. Han eskalerar konflikter helt i onödan och hans uttalande riskerar sätta krokben för NATO-processen. Är det någon som är en säkerhetsrisk så är det han. Väldigt olyckligt.

Han kanske vill sätta krokben för Nato har du tänkt på det?

Jag har sagt hela tiden att det inte kommer bli något Natomedlemskap för Sverige. Jag har en stark känsla av det bara, sedan start.
Citera
2023-11-26, 09:09
Medlem
Citat:

Det största hotet är islamister dom ska bort! Vi ska inte ha en massa moskéer som uppmanar folk till mord och inte lever efter det traditionella samhälle som svenskar ha skapat!
Citera
2023-11-26, 09:09
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Det borde väl inte vara så svårt för SD strateger att förstå att ett sånt uttalande skulle skruva upp fjädern på Erdogan. Men eftersom SD numera vill gå med i NATO så kan man ju nästan tro att det i princip redan är klart hur han än attackerar islam.
Citera
2023-11-26, 09:10
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Såja. Åkesson börjar fatta att det inte fungerar som det är och inser att om något skall göras, så skall det göras nu.

Muslimer och kristna fungerar inte ihop någonstans. De ber till en svart sten, medan vi hör till Gud.

Alla som hjälper till att islamisera Sverige är Guds fiender. De har märket på handen.
Citera
2023-11-26, 09:16
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Givetvis och det vet Åkesson. Försöker bara plocka poäng. Långa utläggningar i stället för att kort säga att man vill avskaffa religionsfriheten i landet.

vadå plocka poäng han har redan alla poäng så att SD kan skriva om lagen nu ryker parasiterna en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in