2023-11-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det borde väl inte vara så svårt för SD strateger att förstå att ett sånt uttalande skulle skruva upp fjädern på Erdogan. Men eftersom SD numera vill gå med i NATO så kan man ju nästan tro att det i princip redan är klart hur han än attackerar islam.
Vilken okunnighet! Åkesson pratade om islamism vilken helt skiljer sig från en vanlig muslims tro. Vi talar om extremister här. Vissa moskeer är byggda med hjälp av bistånd från Saudiarabien. Vilka i utbyte vill införa sin salafism. Dessa bygglov skulle aldrig beviljats. Jag håller med honom fullt ut.
Citera
2023-11-26, 09:20
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Såja. Åkesson börjar fatta att det inte fungerar som det är och inser att om något skall göras, så skall det göras nu.

Muslimer och kristna fungerar inte ihop någonstans. De ber till en svart sten, medan vi hör till Gud.

Alla som hjälper till att islamisera Sverige är Guds fiender. De har märket på handen.
https://www.youtube.com/watch?v=1vaIK8wlAl0&t=3s
Här levde dom i fred. Finns flera platser dom lever i fred idag.
Du skriver och talar utan att först ta reda på och framstår som oseriös.
Citera
2023-11-26, 09:20
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Inte alls! Det är fullt rimliga åsikter med tanke på alla problem Sverige har fått tack vare invandringen. Att stoppa invandringen och riva moskeer är dock inte lösningen av grundproblemet, grundproblemet är alla vänsterliberala dårar som drivit denna galna politik och i förlängningen folket som röstat på dom.

Det är dags att ta bort allmän rösträtt. Åtminstone behöva göra ett IQ och kunskapsprov innan röst får läggas.

Det räcker med prov i svenska och allmän samhällskunskap om Sverige.
Den typen av prov som många av våra granländer redan har för att ett medborgarskap ska beviljas. Ett medborgarskap som ger rösträtt.

Man borde också ta bort den fullkomligt unika och märkliga företeelsen att icke-medborgare har rösträtt i Sverige. Ett uppehållstillstånd PUT ger idag full rösträtt i kommunal- och landstingsvalen - vilket är helt unikt bland världens länder.

För att få och få behålla ett uppehållstillstånd som delats ut av skyddsbehov, är det naturligtvis också fullkomligt självklart att vederbörande INTE ÅKER TILLBAKA till landet man flytt ifrån så länge man behöver skydds-uppehälle i Sverige.
I samma ögonblick man åker hem igen borde uppehållstillståndet dras in.

Det borde inte minst gälla för de 450 personer med svenska uppehållstillstånd och medborgarskap som sedan lång tid vistas på Gazaremsan - trots att UD sedan över tio års tid avrått från alla resor dit.
De har fått sina PUT och medborgarskap av skyddsskäl för att de inte kunde vistas i Gaza. Trots det är de där och ropar nu efter svensk hjälp att komma tillbaka till Sverige.

Vi delar ut stora bidrag till moskéer och muslimska organisationer som i vissa fall samtidigt sitter och diskuterar och planerar hur Sverige ska islamiseras och upphöra som ett demokratiskt och sekulariserat fritt land.
Alla anti-demokratiska företeelser och grupper som gör så i Sverige ska naturligtvis stoppas, lagföras och deras tillhåll ska stängas igen och möjligen rivas. Oavsett om tillhållet är en källarlokal eller en uppbyggd moské, villa, församlingslokal eller hydda.

Det är fullkomligt självklart om vi vill bevara vårt fria, demokratiska sekulariserade land att vi måste stoppa de grupper som uttalat hotar demokratin och det fria landets existens.
Senast redigerad av coli 2023-11-26 kl. 09:39.
Citera
2023-11-26, 09:23
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
https://www.youtube.com/watch?v=1vaIK8wlAl0&t=3s
Här levde dom i fred. Finns flera platser dom lever i fred idag.
Du skriver och talar utan att först ta reda på och framstår som oseriös.

Människor som anser att vi skall ha en religion som dyrkar stenar, jämte Gud, de är förrädare. Islam är odjuret.

Gud välsigne Jimmie. Gud kommer ge dig lön för mödan.
Citera
2023-11-26, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
vadå plocka poäng han har redan alla poäng så att SD kan skriva om lagen nu ryker parasiterna en gång för alla.

Grundlagsändringar är inget som SD kan göra själv.
Citera
2023-11-26, 09:26
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Människor som anser att vi skall ha en religion som dyrkar stenar, jämte Gud, de är förrädare. Islam är odjuret.

Ja jo jag kan inte säga emot någonting där. Men jag vill inte bo in en krigs zon. Jag tror inte dessa uttalanden hjälper. Eller så gör dom det. Folk kanske flyttar. Men har vi råd att anses som ett främlingsfientligt land? Jag vill inte med i NATO och jag vill ur EU så det skadar ju inte sådana viljor iaf.
Citera
2023-11-26, 09:28
Medlem
Wayaheads avatar
Givetvis skulle Åkesson kläckt ur sig detta för länge sedan! Oavsett det så är tajmingen perfekt med fyllkärringen fullständigt blottad!
Citera
2023-11-26, 09:29
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Ja jo jag kan inte säga emot någonting där. Men jag vill inte bo in en krigs zon. Jag tror inte dessa uttalanden hjälper. Eller så gör dom det. Folk kanske flyttar. Men har vi råd att anses som ett främlingsfientligt land? Jag vill inte med i NATO och jag vill ur EU så det skadar ju inte sådana viljor iaf.
I samma sekund som du släppte in odjuret, så kom kriget. Det kommer hålla på tills de tar över. Eller de kristna Det finns en anledning till att Spanien slängde ut dem.

Du verkar ju vara vek. Så du kommer att konvertera på en gång. Jag är av en annan stam, jag dör hellre än dyrkar deras sketna sten.
Citera
2023-11-26, 09:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Vilken okunnighet! Åkesson pratade om islamism vilken helt skiljer sig från en vanlig muslims tro. Vi talar om extremister här. Vissa moskeer är byggda med hjälp av bistånd från Saudiarabien. Vilka i utbyte vill införa sin salafism. Dessa bygglov skulle aldrig beviljats. Jag håller med honom fullt ut.

Tack för klargörandet. Måste ställa en fråga till dig eftersom du verkar vara kunnig. De där extremisterna du talar om har de varit extremister hela tiden, eller har en del varit - som du skriver - vanliga muslimer nån gång också?
Citera
2023-11-26, 09:33
Medlem
barkeepers avatar
Det här uttalandet kanske hjälper att polarisera mer. Och det är kanske det vi behöver, för att folk ska vakna upp och se vad som pågår. Och det lär underminera sossarna. Alla som röstar S är ju inte korkade, börjar S nu att ta strid för muslimerna så lät dom tappa röster. Till det andra arbetarpartiet/Landsbygdspartiet, SD.
Citera
2023-11-26, 09:34
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
I samma sekund som du släppte in odjuret, så kom kriget. Det kommer hålla på tills de tar över. Eller de kristna Det finns en anledning till att Spanien slängde ut dem.

Du verkar ju vara vek. Så du kommer att konvertera på en gång. Jag är av en annan stam, jag dör hellre än dyrkar deras sketna sten.
Jag dyrkar ingen sten. Jag orkar inte med pajkastning heller. Jag tror i ett samhälle behöver man tolerans. Man behöver visa respekt. Men vill du ha sandlåde nivå så är du inte ensam iaf.

Jesus Kristus är min frälsare.
Folk är för efterblivna och ignoranta och då är en tanke som indragen rösträtt och diktatorskap inte så dumt kan tänkas men nej det är inte den värld vi vill ha. Eller?

Är ord som demokrati och allas lika värde bara intressant när man kan vinna PK poäng? När man är arg så ska man möta hårt med hårt. Retoriken nu bland SDare är hårdare än den någonsin varit bland muslimer i Sverige. Alla är hotade nu a la Breivik. Pinsamt att vara av samma stam som er.
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-11-26 kl. 09:38.
Citera
2023-11-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Känns inte som någon smart idé, dels för att det är väl något som aldrig kommer genomföras för fem öre och dels för att det förhindrar partiet att få fler nya röster. Kan tänka mig att det finns muslimska invandrare som också är trötta på invandringen och vill rösta för SD men hur sannolikt blir en röst från dom om partiet vill riva moskéer liksom.. Samma med alla andra vita svennar som kanske börjat titta åt SDs håll som helt kallnar på idén om en SD röst när dom får höra sånt här..
Det handlar ju om moskéer som skyddar radikal islamism och jag tror nog att vissa muslimer skulle bli väldigt glada över om dom skulle försvinna. Likaså med etniska svenskar som vet i dag att det inte finns så mycket fler alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in