Citat:
Ursprungligen postat av
bergsdal
Men det är just detta. Du förstår bevisligen ingenting om data eller det tekniska men ändå försöker du applicera den MÄNSKLIGA kunskap som du besitter på en dator... Jag förstår att du inte inser hur jävla skrattretande detta är när vi har absolut noll modeler som går att återskapa på ett rimligt sätt som ska återskapa komplex automatisk funktion och här vi dig, en person som vill skapa en psykologisk profil på en jävla algoritm, vilken kool aid har du druckit egentligen.
Finns ett säge "stay in your fucking lane" det är lite det, behöver man en socionom som ska förmedla mellan människa och dator, kommer riktiga forskare ringa såna som dig. Just nu, du uppfyller ingen funktion, bara skriver i en cirkel med en jävla massa bullshit. Det är den
Frånsett att jag lärt mig en hel del tekniskt om LLM det senast halvåret så konstatera jag bara följande:
Du har, noll, koll på LLM:s sociala förmåga och vad det innebär för dess interaktion med människor.
Du har, noll, koll på vad en ev. "Q*" algoritm skulle kunna innebära för social-AI:s resonerande förmåga.
Du har, givetvis, noll, koll på beteendevetenskap, överhuvudtaget.
Jo, jag känner till LLM:s tekniska begränsningar och hävdar t. ex inte att modellerna har ett mycket rudimärt medvetande, (I motsats till AI kunniga som Sutskever och Hinton gör), jag utesluter det bara inte.
Det är, lite, jobbigt at 95 procent av debattörerna antingen är fanatiska skeptiker eller fanatiska alarmister som enbart stödjer sig på auktoriteter och rapporter som bekräftar just deras eget perspektiv. Jag gillar t. ex både Le Cunn och Sutskrever och är beredd att lyssna på deras respektive argument. Jag gråter inga krokodiltårar vare sig över att det kan ta 20 år att utveckla verklig AGI eller om vi får se prov på verklig AGI redan nästa månad.