2023-11-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Lite off topic men hur mår en person som Ebba Gerleman resten av tiden kan man undra.

Jag har hört resonemanget kring försvarsadvokater att ”Alla förtjänar ett så bra försvar som möjligt” och att man då ser det som sin plikt i yrket men man är väl en människa med känslor och en hjärna som kan tänka?

Det är väl uppenbart att föräldrarna är rena monster och ljuger. Och så står du där som en idiot och framför lögnerna i ett försök att flickan får så lite rättvisa som möjligt.

Det är ett speciellt slags folk ibland, dessa försvarsadvokater.
Samma advokater som försvarar åtalade är i andra ärende målsägarbiträde så det är inte något speciellt med dessa personer
Advokaterna måste göra sitt bästa för att klienten ska gå fri ,får inte finnas minsta tvekan om att någon döms för att försvaret gjort dåligt jobb för att få sin egen klient fälld
Citera
2023-11-25, 12:59
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
De lär väl få max tio år i svenskt lyxfängelse.
Ett hän mot den lilla flicka som aldrig mer kan äta normal mat och givetvis har psykiska ärr för livet.

Vad menar du här?
Hon har ju ätit ”normal mat” ett bra tag?
Citera
2023-11-25, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vad menar du här?

Har du missat att man varit tvungna att operera bort Z magsäck, och att hon inte kan äta annat än flytande föda?
Citera
2023-11-25, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vad menar du här?
Jag läste i media att hon aldrig mer kommer kunna äta normal mat, att magen är helt sönderfrätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/synnerligt-lidande-for-attiksskadad-flicka--f5p30b magsäck bortopererad

Flickan kommer aldrig mer kunna äta fast föda: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEmjv5/flicka-i-eslov-tvingades-dricka-attika

Var fick du ifrån att hon skulle kunna äta vanlig mat? Märkligt.
Citera
2023-11-25, 13:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweet69
Jag funderar på om det är så att dom har tvingat i Z ättika med en tratt i halsen, och sen ställt ett glas med vatten på maskinen så att Z kunde nå det 🤔 Därav, så säger Z att hon själv drack ur glaset, och föräldrarna sen tutade i henne att det va ättika i det glaset.

Absolut en tänkbar teori. Har för mig det står någonstans i FUPen att man inte hittade något spår av ättika på det glaset.

Det skulle rentav kunna vara så här:
Z ska få medicin/sömnmedel vid läggdags. Den administreras med en spruta som familjen ofta brukar. I sprutan är ättika istället för läkemedel. Efter medicinsprutan får Z dricka ett glas vatten. Det glaset ställs sedan på torktumlaren.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-11-25 kl. 13:14.
Citera
2023-11-25, 13:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Undrade samma sak ett tag.
Men iom att Daniel fick reda på att de skulle komma i förväg så hann de väl tvätta och klä på henne tillräckligt för att inte väcka misstankar. Eller så var Z ute ur tvättstugan just då ändå. Hon har sagt i samtal med Soc att hon stängdes in i tvättstugan några dagar innan julafton.

Tyvärr tror jag också att vissa "har överseende" med ett barns utseende (att hon är liten, mager, dåliga tänder, håret och även naglarna om de nu inte hunnit klippa dem) om de har en hjärnskada, som de från SÄ trodde att hon hade. Föräldrarna har ju visat sig vara jätteduktiga på att bortförklara allt möjligt. Och om de sett ut att vara bra föräldrar till de andra barnen så är det väl lätt att tro på bortförklaringar och lögner såsom hjärnskador, självskadebeteende, problem med mat m.m.

Utdrag ur förhör E från Skånes Änglar:
(Aktbilaga 202 - Vittnen Skånes änglar)

När var senaste gången du såg Zoey?
Det var till julfirandet den 18 december när vi var där. Jag höll henne i handen och hon satt i mitt knä. Det var när vi var där med Skånes änglar.

Fortsättning nedan:

Finns även ett senare förhör där en av Änglarna säger att de inte såg Z sista ggn de var där.
Citera
2023-11-25, 13:24
Medlem
Citat:
Jag läste i media att hon aldrig mer kommer kunna äta normal mat, att magen är helt sönderfrätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/synnerligt-lidande-for-attiksskadad-flicka--f5p30b magsäck bortopererad

Flickan kommer aldrig mer kunna äta fast föda: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEmjv5/flicka-i-eslov-tvingades-dricka-attika

Det framgår i senare förhör att hon KAN äta mindre mängder/smakportioner vanlig mat. Eftersom hon saknar magsäck kan hon dock inte ta upp näring från det hon äter, utan kommer resten av livet att vara beroende av näringslösning som hon får via en slang in i tunntarmen.
Citera
2023-11-25, 13:27
Medlem
Citat:

Efter sista operationen kan hon äta vanlig mat dock lite åt gången , täta små måltider och prova sig fram till vad hon kan äta eller inte äta . Hon kommer dock att alltid behöva tänka på vad och hur hon äter och vara tvungen att välja bort en del saker
Citera
2023-11-25, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Efter sista operationen kan hon äta vanlig mat dock lite åt gången , täta små måltider och prova sig fram till vad hon kan äta eller inte äta . Hon kommer dock att alltid behöva tänka på vad och hur hon äter och vara tvungen att välja bort en del saker
Det tror jag inte på förrän jag sett källa. Allting jag googlat säger att hon ALDRIG kan äta fast föda igen.
Citera
2023-11-25, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Det framgår i senare förhör att hon KAN äta mindre mängder/smakportioner vanlig mat. Eftersom hon saknar magsäck kan hon dock inte ta upp näring från det hon äter, utan kommer resten av livet att vara beroende av näringslösning som hon får via en slang in i tunntarmen.

Citat:
Ursprungligen postat av adina

Det är vad vetenskapen är kapabel till idag, men vetenskapen gör ständiga framsteg och det är troligt att Z kommer att kunna få en ny magsäck någon gång i tiden. Låt oss hoppas så snart som möjligt.
Citera
2023-11-25, 13:46
Medlem
Citat:
Det tror jag inte på förrän jag sett källa. Allting jag googlat säger att hon ALDRIG kan äta fast föda igen.
Står i de dokument som lagts ut
Citera
2023-11-25, 13:48
Medlem
Blackmonks avatar
Det sägs ju redan i förhören att hon numera kan äta pytte små bitar. Vi får hoppas att vetenskapen går framåt så det kan ersätta matsäcken senare.

Jag reagerar på att Skånes änglar är så... manipulerade. De är vuxna, de har tillgång till all info som vi har... men även efter att de varot frihetsberövade så stöttar de dem? De låter som helt vidriga människor. Och jag är säker på att gräver vi kommer vi finna en massa skir om dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in