2023-11-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Klart att mamman inte när hon var tämligen nyförlöst med den prematura systern hade sex med mormors sambo , det är bara 10 månader mellan Z och hennes äldre syster som var än mer prematur än Z. De flesta skulle knappt ens kommit igång med något sexliv när man fått en prematur och varit kvar på sjukhus en tid och när sondmatar

Knappast att hon var sugen på A. Men han på henne. Vem ligger över huvud taget frivilligt direkt efter en förlossning…
Citera
2023-11-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Blandar du möjligen ihop det med mamman och mosterns pappa? För varför annars? Och ingen sätter frivilligt på kossan JI.
Ingen.

Nej jag blandar inte ihop dom. Satte A på J:s mamma måste han väl klara av dottern.
Citera
2023-11-23, 19:36
Medlem
Citat:
Blandar du möjligen ihop det med mamman och mosterns pappa? För varför annars? Och ingen sätter frivilligt på kossan JI.
Ingen.

Eller vad menar du förresten? J hade en pappa och massa halvsystrar, varav en sladdis. A var mormorns sista gubbe innan hon dog. Är A sladdisens pappa? Spelar egentligen ingen roll.
Citera
2023-11-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Nej jag blandar inte ihop dom. Satte A på J:s mamma måste han väl klara av dottern.

Galen spekulation och ser absolut inte ens varifrån du får idén?
Citera
2023-11-23, 19:55
Medlem
Citat:
Eller vad menar du förresten? J hade en pappa och massa halvsystrar, varav en sladdis. A var mormorns sista gubbe innan hon dog. Är A sladdisens pappa? Spelar egentligen ingen roll.

Varför i helvete skulle A vara pappa till Z? Detta blir bara ett jävla bubbel av antaganden utan vare sig fakta eller verklighetsuppfattning.

Jag förstår att flashbacks medlemmar består av en blandad skara, allt ifrån outbildade långtidsarbetslösa till rådmän och åklagare (jo då, de läser också) men ni då som vet mindre, kan ni inte snälla sluta spamma tråden med skit? Lyssna och ta till er kunskap.

Utöver det vore det önskvärt att slopa några skolämnen till förmån för samhällskunskap, det i särklass viktigaste ämnet.
Citera
2023-11-23, 20:02
Medlem
Citat:
Det blir väldigt intressant! Fy farao, även om man som advokat ska kunna företräda alla så måste motivationen minska i sådana här fall, även om de nog inte erkänner det.

Ja det ska verkligen bli intressant att följa framöver. Få se om nytt framkommer eller om det fortfarande mest är förnekande.

Precis som i alla yrkesgrupper finns det förmodligen både de försvarare som bryr sig och de som är neutrala och bara gör sitt jobb. Oavsett lär det vara kört för paret Inkvist.
Citera
2023-11-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Vill bara säga att det är skönt att denna tråd finns. Trots lite quarrel här och där,så kan man gå hit och bearbeta, dela tankar kring fallet
. Man blur ju sekundärtraumatiserad av att läsa FUP.
Jag kanske är blödig men är fortfarande ledsen över Zoes ord: De hatar mig.

Vill liksom inte lämna en unge själv med den insikten och vill trösta.
Hoppas så att hon är älskad för den hon är.
Blir så jäkla ledsen över hur vidrigt hon behandlats och hur normaliserat det blivit.
Verkligen.
Önskar jag kunde nå ut till Z också men det man kan göra är väl att hoppas att hon har det bra där hon är. Samt att föräldrarnas straff blir så rättvisa som möjligt. Tycker också det är skönt att kunna dela tankar och känslor. Kommer nog aldrig glömma detta fall. Förhören med Z säger mycket. Så oerhört klok och modig, så söt (även om utseendet inte spelar roll) och oskyldig. Älskade barn. Borde aldrig behövt vara så stark. Borde aldrig fallit offer för två sjuka individer. De förtjänade henne aldrig.
Citera
2023-11-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Verkligen.
Önskar jag kunde nå ut till Z också men det man kan göra är väl att hoppas att hon har det bra där hon är. Samt att föräldrarnas straff blir så rättvisa som möjligt. Tycker också det är skönt att kunna dela tankar och känslor. Kommer nog aldrig glömma detta fall. Förhören med Z säger mycket. Så oerhört klok och modig, så söt (även om utseendet inte spelar roll) och oskyldig. Älskade barn. Borde aldrig behövt vara så stark. Borde aldrig fallit offer för två sjuka individer. De förtjänade henne aldrig.

Ja maken till vältaligt barn med bibehållen självkänsla dessutom har jag aldrig skådat. Som under förhören: jag är färdigpratad nu, hej då”. Älskar hur hon värnar om dig själv och sin integritet TROTS alla hemska år.

Stark tjej!
Citera
2023-11-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Verkligen.

Agree 💯.
Vill inte att hon ska växa upp med det där att hon inte är älskvärd. För sånt sätter spår.
Det är så fruktansvärt hemskt att göra så mot ett barn. Det sitter i, det kommer att dyka upp då och då. Just det: jag är inte värdefull. Vi hamnar alla där ibland, hur svårt ska det inte vara för den som bara mött hat och våld och blivit matad med att man inte är värd ett skit och kan dö i början av sitt liv, av de som var ens förtrogna dessutom.
.
Kanske inte om hon verkligen hamnar rätt. I ett kärleksfullt hem som kan kompensera något för förlusten och lidandet. Någon gång, någonstans ska jag göra något..starta en insamling. Orka söka upp någon som kan ta emot åt henne. Om det går. Vet inte hur. Etc. På något sätt behöver hon få veta att det finns en hel värld här ute som ser hennes unika personlighet och begåvning. Och som bryr sig.
Det här fallet har också gjort intryck på mig.
Glömmer det aldrig. Lilla Z.
Citera
2023-11-23, 20:44
Medlem
Citat:
Knappast att hon var sugen på A. Men han på henne. Vem ligger över huvud taget frivilligt direkt efter en förlossning…
Barnet efter Z var också fött med mindre ett års mellanrum så nog kunde de inte ens se till att vänta ett tag efter den mycket svåra förlossningen ens , pappan uppges ha haft knepigt sexuellt beteende mot kollegor så det gick nog inte att säga nej trots operation efter förlossning
Citera
2023-11-23, 20:46
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Någon speciell anledning/motivering?

Jag tror inte det. Z må ha ljusare hår men är i övrigt lik sina syskon som också har Daniel som pappa. Ögonen och munnen tänker jag på.

Daniel har barn sedan tidigare som han bara klippte bandet med och inte längre anser är hans barn. Han har alltså tydligen inga problem alls med att ta avstånd från sina barn.

Intressant med förhören av de barnen. Han hade blockerat dem och sonen skräd inte orden vad han kallade ”sin pappa” i sista meningen eftersom han sa att pappa kommer att läsa detta.
Daniel hade även hotat sonen med kniv.
Citera
2023-11-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Meddelande till Z Storasyster

Håller med om ovanstående. Har fått riktigt ont i magen av att se vuxna människor i denna tråd ondgöra sig över S, ett barn som var 12 år då detta uppdagades. Oavsett hur särbegåvad hon må vara, hur mycket (påtvingat) ansvar hon än har tagit för sina syskon, så är en 12-åring (eller 13, 14-åring för den delen) inte en liten vuxen utan ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in