Citat:
Ursprungligen postat av
Nora2002
Verkligen.
Önskar jag kunde nå ut till Z också men det man kan göra är väl att hoppas att hon har det bra där hon är. Samt att föräldrarnas straff blir så rättvisa som möjligt. Tycker också det är skönt att kunna dela tankar och känslor. Kommer nog aldrig glömma detta fall. Förhören med Z säger mycket. Så oerhört klok och modig, så söt (även om utseendet inte spelar roll) och oskyldig. Älskade barn. Borde aldrig behövt vara så stark. Borde aldrig fallit offer för två sjuka individer. De förtjänade henne aldrig.
Agree 💯.
Vill inte att hon ska växa upp med det där att hon inte är älskvärd. För sånt sätter spår.
Det är så fruktansvärt hemskt att göra så mot ett barn. Det sitter i, det kommer att dyka upp då och då. Just det: jag är inte värdefull. Vi hamnar alla där ibland, hur svårt ska det inte vara för den som bara mött hat och våld och blivit matad med att man inte är värd ett skit och kan dö i början av sitt liv, av de som var ens förtrogna dessutom.
.
Kanske inte om hon verkligen hamnar rätt. I ett kärleksfullt hem som kan kompensera något för förlusten och lidandet. Någon gång, någonstans ska jag göra något..starta en insamling. Orka söka upp någon som kan ta emot åt henne. Om det går. Vet inte hur. Etc. På något sätt behöver hon få veta att det finns en hel värld här ute som ser hennes unika personlighet och begåvning. Och som bryr sig.
Det här fallet har också gjort intryck på mig.
Glömmer det aldrig. Lilla Z.