Citat:
Ursprungligen postat av
olleph
sedan kan man ju undra varför det även tar 2 dagar innan polisanmälan gjordes på sjukhuset, (viktig tid för att dokumentera skador tänker jag) dessutom gjordes det av en läkare som inte ens träffade och vårdade flickan, utan han tyckte bara allt lät så konstigt efter de uppgifter han fick från sina kollegor.
Jag är övertygad att det var julhelg spelade stor roll.
Många gick på längre ledigheter, trodde att andra gjort det osv.
Det är förfärligt men jag tycker det dokumenterades rätt mkt ändå och tror inte de två dagarna gjort så så stor skillnad för hennes dokumentation. Dock hade det varit bättre om de häktas redan påjulafton för att kanskehaft möjlighet att hitta mer bevis i tvättstugan.
Att de släpptes och var fria en månad berodde enkom på att flickan på att flickan var ännu sövd förstahäktesförhandlingen och då hade rätten för lite att gå på gällande om hon var hjärnskadad och allt det där föräldrarna hävdade.
Dock hatten av till den personen som ringde och tipsade om det förra huset.verkar varit ngn som kände han Daniel (inte pappan) som ägde huset. Var väl hans chef eller ngt. Tack vare det har de ju kunnat fastställa det hänt under lång tid.
Annars hade de bara kunnat gå på det som var under december månad. Men detta öppnade ju för så mycket mer och genom att förhöra Z om tiden i förra huset kom ju detta med stearinet fram tex och armen som mamman brutit.
Den personen tog ju själv kontakt med polisen.