2023-11-23, 18:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja helst sjukt hur korkad man får vara, personen har väl aldrig hört talas om brottsofferfond?

Brottsofferfonden består till största delen av skattepengar, på grund av att även om de dömda SKA betala en viss summa dit (tror att det är 1 000 kronor om man döms till fängelsestraff, oavsett hur långt), så har kriminella nästan aldrig några pengar att betala med. Så denna avgift, som de ska betala - är för det mesta bara för syns skull.
Citera
2023-11-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Brottsofferfonden består till största delen av skattepengar, på grund av att även om de dömda SKA betala en viss summa dit (tror att det är 1 000 kronor om man döms till fängelsestraff, oavsett hur långt), så har kriminella nästan aldrig några pengar att betala med. Så denna avgift, som de ska betala - är för det mesta bara för syns skull.

Och din poäng är?
Citera
2023-11-23, 18:39
Medlem
Då fortsätter rättegången i morgon kl 9.00 med försvarets sakframställan.
Citera
2023-11-23, 18:48
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Funderar på om A är pappan.
Tvivlar. J skulle knappast uttryckt sig i sms till D som hon gjorde - "din kärlek (s) höna" om Z, om det var en annan pappa. Nej, det var nog bara så illa att de båda hatade barnet.
Citera
2023-11-23, 18:54
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ursäkta min okunskap men vem är A?
Styvmorfar Anders.
Citera
2023-11-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ursäkta min okunskap men vem är A?

Styvmorfarn som eldade upp mormorns hus och som tog hand om Z i långa perioder.
Citera
2023-11-23, 19:07
Medlem
B3cks avatar
Citat:

Någon speciell anledning/motivering?

Jag tror inte det. Z må ha ljusare hår men är i övrigt lik sina syskon som också har Daniel som pappa. Ögonen och munnen tänker jag på.

Daniel har barn sedan tidigare som han bara klippte bandet med och inte längre anser är hans barn. Han har alltså tydligen inga problem alls med att ta avstånd från sina barn.
Citera
2023-11-23, 19:15
Medlem
Vill bara säga att det är skönt att denna tråd finns. Trots lite quarrel här och där,så kan man gå hit och bearbeta, dela tankar kring fallet
. Man blur ju sekundärtraumatiserad av att läsa FUP.
Jag kanske är blödig men är fortfarande ledsen över Zoes ord: De hatar mig.

Vill liksom inte lämna en unge själv med den insikten och vill trösta.
Hoppas så att hon är älskad för den hon är.
Blir så jäkla ledsen över hur vidrigt hon behandlats och hur normaliserat det blivit.
Citera
2023-11-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Någon speciell anledning/motivering?

Jag tror inte det. Z må ha ljusare hår men är i övrigt lik sina syskon som också har Daniel som pappa. Ögonen och munnen tänker jag på.

Daniel har barn sedan tidigare som han bara klippte bandet med och inte längre anser är hans barn. Han har alltså tydligen inga problem alls med att ta avstånd från sina barn.

Det framkommer så mkt konstigt om honom och jag tycker det insinueras sexuella övergrepp i mammans och systrarnas historier. Z bodde i stort sett halvtid hos mormorn och A, Z sov där och det var specifikt A som tog sig an henne. Sen att hon behandlades som hon behandlades… Nån som har några domar på honom? Brände han ens upp mormorns hus eller är det påhitt?
Citera
2023-11-23, 19:23
Medlem
Citat:
Klart att mamman inte när hon var tämligen nyförlöst med den prematura systern hade sex med mormors sambo , det är bara 10 månader mellan Z och hennes äldre syster som var än mer prematur än Z. De flesta skulle knappt ens kommit igång med något sexliv när man fått en prematur och varit kvar på sjukhus en tid och när sondmatar
Citera
2023-11-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Vill bara säga att det är skönt att denna tråd finns. Trots lite quarrel här och där,så kan man gå hit och bearbeta, dela tankar kring fallet
. Man blur ju sekundärtraumatiserad av att läsa FUP.
Jag kanske är blödig men är fortfarande ledsen över Zoes ord: De hatar mig.

Vill liksom inte lämna en unge själv med den insikten och vill trösta.
Hoppas så att hon är älskad för den hon är.
Blir så jäkla ledsen över hur vidrigt hon behandlats och hur normaliserat det blivit.

Instämmer helt. Fina Z.
Citera
2023-11-23, 19:29
Medlem
Citat:
Det framkommer så mkt konstigt om honom och jag tycker det insinueras sexuella övergrepp i mammans och systrarnas historier. Z bodde i stort sett halvtid hos mormorn och A, Z sov där och det var specifikt A som tog sig an henne. Sen att hon behandlades som hon behandlades… Nån som har några domar på honom? Brände han ens upp mormorns hus eller är det påhitt?

Blandar du möjligen ihop det med mamman och mosterns pappa? För varför annars? Och ingen sätter frivilligt på kossan JI.
Ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in