2023-11-23, 16:12
Medlem
Jens är tyvärr helt såld på Alexandra, alldeles för kortsiktigt tänk av honom. Det spricker efter 2 månader.

Erik verkar inte ha någon vidare erfarenhet av det motsatta könet. Han hanterar Mimmi helt fel gång på gång, det blir otroligt stelt lite för ofta. Det blir tydlig när han försöker motivera sin desperation och svartsjuka med citat; "Hade jag inte känt någon svartsjuka, finns det ens några känslor överhuvudtaget?". Det är uppenbart att Mimmi valt bort honom. Ge mig ett odds så spelar jag allt jag äger på att Erik torskar. Jimmy blir vinnaren.

Strutsbonden kan skicka hem kvinnorna som väntade hemma när han var på motorcykeltur. Han har bestämt sig.
2023-11-23, 16:29
Medlem
lunarluddes avatar
Kan inte riktigt fatta att jag överhuvudtaget följer det här programmet, första säsongen jag ser i år. Ändå rätt kul att följa

Ida verkar vettig och dessutom snygg. Är nånting med henne som jag tycker är grymt attraktivt, inte bara utseendet utan mest hur hon är som person.

Jag tror det slutar såhär i programmet:

Michael: Jenny
Jens:Ida
Mimmi: Martin

Hur många avsnitt brukar det vara per säsong?
2023-11-23, 17:47
Medlem
Jättekul program, älskar det. Hoppas nästa säsong kommer snart!!
2023-11-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite6
Tack för informationen ☺️ Då ska jag hålla ögonen öppna 🤪🌹🌿

(FB) Bonde söker fru - jorden runt 2023

Här kan du diskutera det programmet och deltagare.
2023-11-23, 18:15
Medlem
Ganska fantastiskt att folk överhuvudtaget ställer upp i ett sådant här program. Jag skulle inte göra det för 20 miljoner. Men alla är vi olika. Alla värdesätter inte integritet. Underhållande är det iaf.

Lustigt att det råder konsensus kring Erik och hans svartsjuka. Ja han har konstiga, småbesatta vibbar men det kanske bara verkar så i teve. Jag tror han åker ut iaf. Han beter sig för ytligt och forcerat.

Jens sköter sig bra tycker jag men Alexandra åker ju ut. Hon är för späd och saknar det skinn på näsan som krävs.

Erik verkar ha bestämt sig snabbt och tyvärr saknas dramatik..... Ganska gäspigt.
2023-11-23, 18:44
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagenlimpan
Nu har det ju varit casting för Bonde söker fru 2023 så jag tycker att det är dags med en ny och fräsch tråd om den kommande säsongen.

Jag tycker att det var en bra blandning av kärlekskranka bönder. Själv tror jag att strutsbonden och tjejen får flest brev. Vad har Flashback för tankar?

MVH

Kan de in slå ihop "Ensam bonde söker fru" med "Ensam mamma söker" till "Ensam mamma söker ensam bonde som söker fru"?
2023-11-23, 19:47
Medlem
pigwidgeons avatar
Jag känner Jens, och kan meddela att han faktiskt är en väldigt genuin och snäll människa. Han är dock ganska "skadad" och har väldigt dåligt självförtroende. Tror det stämmer som någon skrev innan att han blev ställd av att en så söt tjej som Alexandra visade honom intresse(han var långt ifrån populär i skolan och i sitt vuxna liv mer eller mindre isolerad på sin och pappans gård).
Hade jag vetat hur man markerar något som spoiler hade jag gett lite mer info 😅
2023-11-23, 19:57
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigwidgeon
Jag känner Jens, och kan meddela att han faktiskt är en väldigt genuin och snäll människa. Han är dock ganska "skadad" och har väldigt dåligt självförtroende. Tror det stämmer som någon skrev innan att han blev ställd av att en så söt tjej som Alexandra visade honom intresse(han var långt ifrån populär i skolan och i sitt vuxna liv mer eller mindre isolerad på sin och pappans gård).

Nu vill jag veta mer!! Spoiler kommer upp via pratbubblan med 3 prickar när du skriver ett svar.
2023-11-23, 20:09
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigwidgeon

Jag vill också gärna veta!
2023-11-23, 20:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Var det betalvägg för Kärlek åt alla? Inga avsnitt som läggs ut alls? Dåligt isåfall.
Har plus så jag märker ju inte av det.
Ni missar inte mycket, så det är väl en tröst.
Vad är plus för nått, har tv4+ återuppstått?

Det makabra är att man inte ens sänder det på Tv i sjuan, förmodligen beror
det på tv4's socialbidrags ekonomi

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hårda ord av mig men tjejen, Nora, kom in nåt avsnitt efter de andra två (han hade bara tre tjejer totalt) och kändes "yvig", omogen och korkad jämfört med dem. Dessutom bara 19 år.
Ok om han inte kände någon kemi med de andra men det var ju ingen himlastormande kemi här heller, mer att hon var smalare än de andra två och det verkade räcka för att han skulle tycka att hon var "söt" men kan inte se att de har något gemensamt överhuvudtaget.
Ta lite skärmdumpar när hon är som mest korkad och ladda upp åt oss fattiglappar tack!
2023-11-23, 21:19
Medlem
Jag får tyvärr lite pedofila vibbar kring den unga Nora. Hon är 19 år, men känns mer som 14-15 år. Tycker det säger en del om bonden. Kommer givetvis inte hålla.

Erik föll som en sten i detta avsnitt, har varit något med honom redan innan som känts off. En stor varningssignal på att förväxla svartsjuka med känslor. Jobbigt vara ihop med honom och inte vara svartsjuk, han kommer ju ifrågasätta hela relationen på det. Heja Jimmy!

Alexandra vs Ida. Han ska välja Ida! Alexandra är ung och snygg, men gissar formatet TV lockar henne mer än ett liv på landet. Tror tyvärr han väljer henne för har nog aldrig varit med om att en snygg tjej velat ha honom innan.
2023-11-23, 21:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad är plus för nått, har tv4+ återuppstått?

Det makabra är att man inte ens sänder det på Tv i sjuan, förmodligen beror
det på tv4's socialbidrags ekonomi
De har ju lagt ner CMORE vilket jag hade innan och överfört allt till TV4 play istället och då blir det TV4+ paketet som motsvarar det jag haft innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ta lite skärmdumpar när hon är som mest korkad och ladda upp åt oss fattiglappar tack!
Kan ej fånga på bild, det är en kombo av hela hennes sätt inklusive rösten.

https://imgbox.com/54Lz4WF3
https://imgbox.com/jN2Ni5as
https://imgbox.com/SvINn3jZ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in