Citat:
Ursprungligen postat av
Ograst
«”Nej jag relativiserar inte Förintelsen. Det som sker här är att omvärlden och media relativiserar det som pågår i Gaza genom att kalla ett livestreamat folkmord för självförsvar.
Att inte kunna dra paralleller mellan det som sker i Gaza i dag med Nazityskland är ett lågvattenmärke i begåvning.”
Du beskriver Gaza som ett koncentrationsläger, hur resonerar du kring det?
”Jag tror på att kalla saker vid sitt rätta namn.”
Angående Anders Perssons uppfattning att hennes uttalanden är antisemitiska svarar hon:
”Anklagelser om antisemitism är en härskarteknik där man försöker skrämma till tystnad och lydnad och jag går inte med på det.”»