2023-11-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskburgare
Återigen när hävdade jag AE-kartan? Bland de första media jag konsumerade kring ämnet var den första podden som låg i det allmäna Pod-biblioteket de debunkade AE lika mycket som de gjorde slarvsylta av den icke-glob vi lever på. Det var en kvinna från USA som hette Lori och en man från UK minns jag vet inte om den censurerats som allt annat FE-materiel eller ej. Tror bara den hette flat earth podcast kanske går att finna någonstans. De pratade dessutom en del om Grönland som jag nämnt tidigare.

Detta blir endast anekdoter men om du skulle kolla upp det jag säger så kommer du märka jag är ärlig behöver inte ljuga eller tro på hologram det är globsidans sak du behöver inte tro mig heller.

Jag snackade med en för några år sedan han är ingengör och FE, svensk, han försökte ta ett av dessa flyg men det gick ej. Jag känner också till en person som kallar sig John Le Bon han har tagit ett av dessa flyg säger han och tror inte på FE av den anledningen han tror inte på heliocentrin heller dock så han är enig om att det ljugs om jorden ser han som mycket vettig när det gäller annat så svårt att inte lita på han.
Om inte AE-kartan, så måste du använda en annan karta över den platta jorden, och det blir inte bättre där. Försök bara. Man upprepar vad som är vanligt i FE-kretsar att någon har försökt ta flyget, men det gick inte. Det flyget går varje dag och ingen ska få mig att tro att Quantas lägger ut falska rutter för att de är en del av en konspiration. De leker inte butik. Det är ok att du inte försöker ta ett av flygen, inte jag heller, men är det inte lite slående att ingen av de FE som har egna poddar provar flyget? Det hade varit något att slå bordet med om de kunde bevisa att flygningen faktiskt tog 25 timmar istället för 12. Men det gör de inte. De reser inte heller till Antarktis, men tusentals på tusentals andra gör det.

Känner också en som driver företag med export av salt från Australien detta säger han;

Jag hade gärna provat att ta ett av dessa flyg om det var rimligt men känner jag inte riktigt har anledning hade inte hller återgått till globen om det skulle gå "fort" på denna resa.
Om inte AE-kartan, så måste du använda en annan karta över den platta jorden, och det blir inte bättre där. Försök bara. Du upprepar vad som är vanligt i FE-kretsar att någon har försökt ta flyget, men det gick inte. Det flyget går varje dag och ingen ska få mig att tro att Quantas lägger ut falska rutter för att de är en del av en konspiration. De leker inte butik. Det är ok att du inte försöker ta ett av flygen, det gör inte jag heller, men är det inte lite slående att ingen av de FE som har egna poddar provar flyget? Det hade varit något att slå bordet med om de kunde bevisa att flygningen faktiskt tog 25 timmar istället för 12. Men det gör de inte. De reser inte heller till Antarktis, men tusentals på tusentals andra gör det. Är inte det lite konstigt?
Citera
2023-11-22, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Om inte AE-kartan, så måste du använda en annan karta över den platta jorden, och det blir inte bättre där. Försök bara. Du upprepar vad som är vanligt i FE-kretsar att någon har försökt ta flyget, men det gick inte. Det flyget går varje dag och ingen ska få mig att tro att Quantas lägger ut falska rutter för att de är en del av en konspiration. De leker inte butik. Det är ok att du inte försöker ta ett av flygen, det gör inte jag heller, men är det inte lite slående att ingen av de FE som har egna poddar provar flyget? Det hade varit något att slå bordet med om de kunde bevisa att flygningen faktiskt tog 25 timmar istället för 12. Men det gör de inte. De reser inte heller till Antarktis, men tusentals på tusentals andra gör det. Är inte det lite konstigt?
Råder delade meningar om det är möjligt att resa fritt till Antarktis pga Antarctica Threaty som verkar hålla upp bra trots krig och dålig stämning mellan länderna involverade i det hela. Poängen med den podden var att debunka AE-kartan trots de var FE du borde höra du tror ju iallfall inte på magiska Hologram.

Encyclopedia Americana (1958) nämner en möjlig kupol i Antarktis och samma år bildas NASA, säger ej det finns en kupol att hävda saker jag ej kan bevisa är globskallarnas sak men möjligtvis intressant för någon i tråden; https://postimg.cc/rDWh4CNY

edit: Flat earth conspiracy - Earth is a construct heter podden den ligger kvar i det vanliga Podd-biblioteket Itunes eller vad det är kommer åt det trots android iallafall.

Felaktiga WSG84 som hyllats här; https://postimg.cc/QHMyK3RV
Senast redigerad av torskburgare 2023-11-22 kl. 21:54.
Citera
2023-11-22, 21:37
Medlem
Citat:
Råder delade meningar om det är möjligt att resa fritt till Antarktis pga Antarctica Threaty som verkar hålla upp bra trots krig och dålig stämning mellan länderna involverade i det hela. Poängen med den podden var att debunka AE-kartan trots de var FE du borde höra du tror ju iallfall inte på magiska Hologram.

Encyclopedia Americana (1958) nämner en möjlig kupol i Antarktis och samma år bildas NASA, säger ej det finns en kupol att hävda saker jag ej kan bevisa är globskallarnas sak men möjligtvis intressant för någon i tråden; https://postimg.cc/rDWh4CNY
Nej, vem som helst får åka till antarktis, vad harxdu nu fått dessa dumheter ifrån? För fan, GÖR DIN EGEN RESEARCH!
Citera
2023-11-22, 21:37
Medlem
Citat:
Känner också en som driver företag med export av salt från Australien detta säger han

Citat:
I have sent a container of salt from Melbourne to Kuala Lumpur . It's cheap and takes under 14 days.
The sailing distance is the same as Melbourne to Santiago

Sa din polare något om hur fartyget hittade från Melbourne till Santiago? Vad använde de för navigationsutrustning och hur långt var det?

Tror du att besättningen på fartyget är med i konspirationen? Och att att deras bolag är med i konspirationen? Och alla inom sjötransport är med i konspirationen? Och att alla sjöfarare och upptäcksresande de senaste 2000 åren är med i konspirationen?
Citera
2023-11-22, 21:40
Medlem
Citat:
Råder delade meningar om det är möjligt att resa fritt till Antarktis ....

En kul anekdot är att det landade en jättestor B787 där för någon vecka sedan.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sven-vid-troll-station-forsta-gangen-en-boeing-787-landar-i-antarktis--ad0um5
https://www.flightradar24.com/blog/787-in-antarctica/

Men jag antar att du tror att Sven Lidström och alla andra på plats är med i den stora konspirationen. Och folket på Flightradar, flygplatspersonal och resten av mänskligheten är med. Alla utom du och en handfull andra då såklart.

Extra intressant är vad FR24 säger:
Citat:
During its time over the sea we primarily tracked the aircraft using satellite, but closer to Troll we identified the aircraft using our ADS-B receiver. At the end of 2015 we activated our first receiver in Antarctica*

Spännande med en ADS-B på Antarktis!
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-11-22 kl. 21:53.
Citera
2023-11-22, 21:51
Medlem
Citat:

edit: Flat earth conspiracy - Earth is a construct heter podden den ligger kvar i det vanliga Podd-biblioteket Itunes eller vad det är kommer åt det trots android iallafall.
De som leder FE-kampanjen använder Antarctica Threaty som en ursäkt för att inte resa dit, men det finns inget i Antarktisfördraget som säger att det inte är tillåtet att resa. Det säger sig självt att man måste anmäla när man ska till världens sämsta klimat. Alla som åker på en kryssning till Antarktis kommer så långt söderut att de kan se midnattssolen, åtminstone nästan, och det stämmer inte överens med solens gång som FEs presenterar den. Det är bara nonsens att förneka att det är midnattssol i Antarktis. Vet inte vad du gör. Domen i Antarktis har diskuterats många gånger här, och jag bryr mig inte om att ta upp den igen. Det är faktiskt för dumt. Nu har du fått två bevis för att platt jord söder om ekvatorn inte fungerar. Det finns flera.
Citera
2023-11-22, 21:53
Medlem
Citat:

Ah, nu är vi ute på ett riktigt äventyr! Antarktisfördraget, möjliga kupoler över Antarktis, Flat Earth-konspirationer och magiska hologram! Låt oss dyka in i detta med en skopa ironi och en rejäl dos vetenskap.

Först, att resa fritt till Antarktis är faktiskt möjligt, men det är reglerat för att skydda den känsliga miljön och för att främja vetenskaplig forskning. Antarktisfördraget är inte ett medel för att dölja hemligheter om jordens form, utan snarare ett sätt att säkerställa att kontinenten används fredligt och för vetenskapliga ändamål. Att tro att fördraget är en del av en konspiration för att dölja jordens verkliga form är som att tro att trafikregler finns för att gömma hemliga vägar.

När det gäller referensen till Encyclopedia Americana från 1958 och en möjlig “kupol” över Antarktis, är detta ett intressant stycke historik. Men att dra slutsatser om jordens form eller en kupol över Antarktis från en encyklopediuppgift är som att använda en gammal sjökarta för att förstå modern oceanografi.

Och apropå NASA och flat earth-konspirationer, är det viktigt att komma ihåg att vetenskapliga institutioner som NASA baserar sitt arbete på omfattande forskning och bevis. Att föreställa sig att NASA skulle ha grundats för att dölja en flat earth är som att tro att meteorologer skapar vädret istället för att förutsäga det.
Citera
2023-11-22, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S4t4n666
Ah, nu är vi ute på ett riktigt äventyr! Antarktisfördraget, möjliga kupoler över Antarktis, Flat Earth-konspirationer och magiska hologram! Låt oss dyka in i detta med en skopa ironi och en rejäl dos vetenskap.
Magiska hologram tror du på ja inte jag
Citat:
Först, att resa fritt till Antarktis är faktiskt möjligt, men det är reglerat för att skydda den känsliga miljön och för att främja vetenskaplig forskning. Antarktisfördraget är inte ett medel för att dölja hemligheter om jordens form, utan snarare ett sätt att säkerställa att kontinenten används fredligt och för vetenskapliga ändamål. Att tro att fördraget är en del av en konspiration för att dölja jordens verkliga form är som att tro att trafikregler finns för att gömma hemliga vägar.
Detta tror du hårt på utan att veta eller hur? När var du där och reste fritt.
Citat:
När det gäller referensen till Encyclopedia Americana från 1958 och en möjlig “kupol” över Antarktis, är detta ett intressant stycke historik. Men att dra slutsatser om jordens form eller en kupol över Antarktis från en encyklopediuppgift är som att använda en gammal sjökarta för att förstå modern oceanografi.
Inget jag gjorde heller du som hävdar saker du ej kan bevisa

Citat:
Och apropå NASA och flat earth-konspirationer, är det viktigt att komma ihåg att vetenskapliga institutioner som NASA baserar sitt arbete på omfattande forskning och bevis. Att föreställa sig att NASA skulle ha grundats för att dölja en flat earth är som att tro att meteorologer skapar vädret istället för att förutsäga det.
Du har ej insider info om NASA och återigen har du vetenskaps-tourrets utan att presentera något.
Noll bevis för det du säger endast här har du ta mitt ord som sanning det är "vetenskap".
Du är NPC helt enkelt och detta ämne är inget för dig precis som "vetenskap" inte är något för dig.
Citera
2023-11-22, 22:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vad är det med att ni aldrig vet att Antarktisfördraget har ett svenskt namn (threaty? Wtf), och eftersom Sverige antagit det så finns det i svensk översättning?

Kan du inte läsa det, och återge dessa ’delade meningar’.

Är ordet du famlar efter i Encyclopedia ’Dome’? Det finns iaf ett antal domes i Antarktis. Det är ett sätt glaciärer där kan formas.

Nasa skrivs så här på svenska.

Hahah, varför länkar du till den kartan? Snälla berätta.
Citera
2023-11-22, 22:08
Medlem
Citat:
Magiska hologram tror du på ja inte jag

Detta tror du hårt på utan att veta eller hur? När var du där och reste fritt.

Inget jag gjorde heller du som hävdar saker du ej kan bevisa

Du har ej insider info om NASA och återigen har du vetenskaps-tourrets utan att presentera något.
Noll bevis för det du säger endast här har du ta mitt ord som sanning det är "vetenskap".
Du är NPC helt enkelt och detta ämne är inget för dig precis som "vetenskap" inte är något för dig.

När det gäller anklagelsen om att jag lider av “vetenskapstourettes” utan att presentera något konkret, är det som att kritisera en entusiastisk lärare för att vara för passionerad om sitt ämne. Visst, jag kanske inte sitter på några hemliga NASA-dokument i min ficka, men det betyder inte att jag inte kan delta i en diskussion om vetenskap med information baserad på befintlig kunskap och forskning.

Att du kallar mig en NPC i denna diskussion är ett intressant perspektiv. Visst, jag kanske inte förändrar spelreglerna eller kommer med banbrytande upptäckter, men det betyder inte att jag inte kan bidra med värdefulla insikter och perspektiv. Vetenskapen handlar trots allt om att samla och dela kunskap, inte nödvändigtvis om att vara huvudpersonen i berättelsen.

Så, även om jag kanske inte kan tillfredsställa alla dina förväntningar eller svara på varje fråga med en revolutionerande uppenbarelse, är jag här för att ge tankeväckande och informativa svar baserade på befintlig kunskap och forskning. Det är som att vara en del av ett större samtal där varje röst bidrar till en djupare förståelse av världen omkring oss.
Citera
2023-11-22, 22:09
Medlem
Citat:

Har du hittat fel med WGS84? Det finner jag ytterst märkligt med tanke på att det dagligen görs någon miljon resor med hjälp av modellen och än har ingen påvisat några brister.

Vad du vill säga med din länk är helt obegripligt. Det är en kartprojektion av en sfär och som alla projektioner innehåller den fel. Avstånden är korrekta men 2D-projektionen och rutten är felaktig. Och det riktigt roliga med din länk är att avstånden är ett bevis för att jorden inte är platt. Tänk så det kan gå när man inte fattar så mycket.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-11-22 kl. 22:22.
Citera
2023-11-22, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S4t4n666
När det gäller anklagelsen om att jag lider av “vetenskapstourettes” utan att presentera något konkret, är det som att kritisera en entusiastisk lärare för att vara för passionerad om sitt ämne. Visst, jag kanske inte sitter på några hemliga NASA-dokument i min ficka, men det betyder inte att jag inte kan delta i en diskussion om vetenskap med information baserad på befintlig kunskap och forskning.

Att du kallar mig en NPC i denna diskussion är ett intressant perspektiv. Visst, jag kanske inte förändrar spelreglerna eller kommer med banbrytande upptäckter, men det betyder inte att jag inte kan bidra med värdefulla insikter och perspektiv. Vetenskapen handlar trots allt om att samla och dela kunskap, inte nödvändigtvis om att vara huvudpersonen i berättelsen.

Så, även om jag kanske inte kan tillfredsställa alla dina förväntningar eller svara på varje fråga med en revolutionerande uppenbarelse, är jag här för att ge tankeväckande och informativa svar baserade på befintlig kunskap och forskning. Det är som att vara en del av ett större samtal där varje röst bidrar till en djupare förståelse av världen omkring oss.
Japp mina föräldrar är lärare den ena NPC den andra NPC/batikhäxa så jag vet hur ni fungerar, mitt ord är lag hör på mig. Men bra att du försökte dig på härskartekniker nu också då är väl hela spektrat av felslut fyllt snart då. Du har inte svarat på något gick bara på undvikande när det blev jobbigt.

Det du inte fattar är ett det inte ens ska finnas en diskussion om detta ämne då bevisen borde vara överväldigande med en gång och diskussionen slut med en gång. Detta har pågått i år nu och ämnet är extremt censurerat Istället, testa bara att sök på nätet eller youtube det enda du kommer finna är folk som pratar skit om ämnet och försöker sig på hänvisning till auktoritet/konsensus några dokumentärer av folk som faktiskt tror på FE eller har avikande tankar finner du ej. Varför inte lyfta fram dessa så folk kan skratta men icke, ingen skrattar längre folk har detta ämne djupt under skinnet.

Lyfter sig upp toppen en halvmil bortom icke-kurvan ett magiskt hologram du ser inte berget; https://postimg.cc/N2T0wjXM

Du är iaf någorlunda trevlig vilket många lärare är och något jag tyvärr inte klarar av att vara längre angående detta ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in