Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Varför värmer du matlådor hemma? Eller menar du att du har en airfryer på arbetet?
Jag gör storkok och fryser in lite då och då eftersom jag inte orkar laga middag från grunden till bara mig själv varje dag. Finns inget tråkigare än att laga mat åt bara sig själv. Använder matlådor i glas från ikea som går att värma i ugn. Överbliven pizza blir också sjukt mycket godare i airfryer jämfört med micro. Osten får liksom en gyllenbrun crust som jag aldrig lyckats få till i vanlig ugn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Behöver en airfryer inte rengöras?
Jo, men man kan laga hela måltiden i den istället för att använda massa olika redskap, kastrull och stekpanna som behöver diskas. Bara att slänga in det man vill ha på sin tallrik. I med lite lyftpotatis, frysta grönsaker, fryst schnitzel, eller halloumi eller vad man nu vill ha. 8 minuter senare är det klart. Det fina är att det liksom inte bara blir uppvärmt utan det får verkligen en fin krispig yta. Själva "korgen" går bra att diska i diskmaskin. Brukar ha ugnspapper i botten, så diskar den inte mellan varje användning.