Citat:
Ursprungligen postat av
Fcuko
Därefter körde jag den ena i airfryern enligt tillverkarens instruktioner och den andra i ugnen på 200C varmluft i ca 1 timme och 10 minuter. Avslutade med att dra på grillfunktionen en stund och lät den sedan vila drygt en kvart.
Kyckligen som tillagades i ugnen hade mycket krispigare skinn, såg betydligt vackrare ut, var saftigare och smakade mer än den jag tillagde i airfryern.
Jag upplever precis tvärtom. Har aldrig fått så fin och saftig kyckling som i Airfryern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fcuko
Om airfryer enbart handlar om att tjäna några minuter i köket och det är viktigare än allt annat förstår jag om någon använder den, men att påstå att den minst lika bra eller bättre resultat än att använda traditionella redskap och metoder är uppenbart felaktigt.
Jag använder min ganska ofta, ett par gånger i veckan. Visst, den sparar tid absolut men behållningen är, tycker jag, en liten smidig varmluftsugn som blir varm supersnabbt. Jag får ofta bättre resultat i den än i traditionell ugn.
Citat:
Ursprungligen postat av
MundoAzul
Vem har jämfört airfryers med en varmluftsugn med grillfunktion? Om man tänker så förstår jag att den förstnämnda kan tyckas överskattad. Men då har man ju inte koll på vad det är för något.
Om man vet att airfryers finns som ett alternativ till fritöser,
Nja, en airfryer är ju just en varmluftsugn, vad många gör fel är att de tror att det enkom är en fritös, vilket är felaktigt. Jag behandlar den som en liten, mer effektiv varmluftsugn. En ugn som blir varm på nån minut, man inte behöver plåtar och grejer till och som ger (enligt mig) ofta ett bättre resultat än vanlig ugn/varmluftsugn.