2023-11-20, 23:50
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Stämmer pris uppgiften att gta 6 kommer ligga runt 1600-1700kr vid släpp?

Nej. Max 900-1000 kr för Standard edition
Citera
2023-11-21, 11:16
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Har ryktats i flera år att det kommer tillkomma fler städer och områden med åren, så det kanske kommer stämma?

Det har varit ett rykte sen typ GTA IV skulle komma. Tror på det när jag ser det.
Citera
2023-11-21, 14:32
Medlem
Citat:
Har ryktats i flera år att det kommer tillkomma fler städer och områden med åren, så det kanske kommer stämma?

Enligt många så är kartan 3 gånger så stor som GTA V, men det kanske man får ta med en nypa salt.

Ja det återstår att se, det skulle vara jävligt häftigt om det stämmer.. hoppas vi får se någon map iomed trailersläppet nu ibörjan av december
Citera
2023-11-21, 17:05
Medlem
Finns inga rykten ang bättre grafik på PS5 Pro? Har Series X men vill alltid ha GTA till konsolen med bäst grafik. Men då GTA 6 kan släppas före den konsolen så kanske det inte blir någon skillnad och då finns ingen anledning att köpa Pro. För Xbox vad jag förstått släpper ingen Pro modell denna gång.
Citera
2023-11-21, 19:00
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Finns inga rykten ang bättre grafik på PS5 Pro? Har Series X men vill alltid ha GTA till konsolen med bäst grafik. Men då GTA 6 kan släppas före den konsolen så kanske det inte blir någon skillnad och då finns ingen anledning att köpa Pro. För Xbox vad jag förstått släpper ingen Pro modell denna gång.

Relevant fråga, sitter själv i samma sits, kommer nog vänta in GTA VI release date först, om då PS5 PRO release date + specs kommer ut innan blir det nog ett PS5 PRO, om inte så blir det GTA VI till det vanliga PS5, då jag inte kommer ha tålamod att vänta in ett nytt PS5 när man redan väntat på detta efterlängtade spel så pass länge.
Citera
2023-11-21, 21:57
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Nej. Max 900-1000 kr för Standard edition
Fortfarande helt galet pris för ett spel.
Citera
2023-11-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Fortfarande helt galet pris för ett spel.

Vad ligger ett populärt spel i för prisklass vid release? Tänkte om 900 är mycket mer?

Vad som kan tänkas göra mer vinst är väl om priset är så pass lågt/högt att fler kan köpa det, Men dom kanske räknar med att folk ändå kommer köpa det.
Citera
2023-11-22, 00:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Vad ligger ett populärt spel i för prisklass vid release? Tänkte om 900 är mycket mer?

Vad som kan tänkas göra mer vinst är väl om priset är så pass lågt/högt att fler kan köpa det, Men dom kanske räknar med att folk ändå kommer köpa det.

I dagsläget så kostar ett AAA spel runt 600-700kr. För mig som gillar att springa runt och utforska så brukar det ta ca 100 timmar att spela spelet men det beror givetvis på hur lång storyn är.
Men att syssla med sin hobby för 6-7kr i timmen är jävligt billigt. Då är givetvis inte datorn medräknad i detta men det är fortfarande en billig hobby.

Om nu GTA kostar 700kr att köpa så är det ok för mig. Ska man sen behöva betala extra för en massa DLC:er så är det lite trist men det är också beroende på vad de ger och hur mycket extra man får.
Citera
2023-11-22, 00:18
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium

Tripel A brukar väl vara på 6-7 hundra idag tycker smärtgränsen redan är nådd där. Skulle aldrig betala 1000 kronor för ett spel. Och om folk inte vill att priserna ska hamna där så bör de säga nej med sin plånbok.
Citera
2023-11-22, 12:30
Avslutad
Hur stor är risken att spelet faktiskt är sämre än de andra gta spelen?
Citera
2023-11-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum

Vet inte vilka parametrar man skulle ta in i ekvationen för att avgöra det, att 2 huvudpersoner lämnat rockstar? Risken finns men vem vet tiden går framåt och grafikmässigt kommer det bli bättre, kommer det väga upp storyn? Oklart men företaget har pengar och med det sagt även råd att anställa riktigt duktiga "story tellers"
Citera
2023-11-22, 13:20
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Sämre kommer det inte bli. Frågan är bara hur mycket bättre det kommer bli.

Finns inget spel som haft dessa höga förväntningar. Allt annat än en succé skulle förvåna mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in