2023-11-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Påskuppror!! Det har inget med påsk att göra. Det är koranupplopp

Trams. Du kan kalla det vad du vill, men det skedde under påskhelgen. Då vet alla när och var vi talar om.
Citera
2023-11-21, 23:29
Avslutad
FAn va så bra
Kanske kan vi klassa dom som terrorister och skicka ut dom jävlarna.
LÅngt åt helvete bort i någon jävla gruva i sibirien.

Dom har förverkat all rätt att vara i landet.
Dom kan verkligen dra åt helvete.

Dont get me wrong

Jag älskar människor och folk rent generellt. Men vissa borde inte vara här.
Vissa är så dumma i huvudet och skapar enbart kaos och misär överallt. Som en påse skit
Citera
2023-11-21, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Trams. Du kan kalla det vad du vill, men det skedde under påskhelgen. Då vet alla när och var vi talar om.

Jo men det är ju vänstermedia.. Dom hittar gärna på andra namn osv.
Och inte ett ljud om att det stod tusentals muslimer på torget och skrek högt om att mörda alla judar..

Vänstermedia usch
Citera
2023-11-22, 00:03
Medlem
olasvenssons avatar
Även om det är en god sak, så skulle jag aldrig hjälpa Kling & Klang. Det är deras arbete att klara upp brott - inte allmänheten.
Citera
2023-11-22, 01:59
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Även om det är en god sak, så skulle jag aldrig hjälpa Kling & Klang. Det är deras arbete att klara upp brott - inte allmänheten.

Det är inte "Kling & Klang" du hjälper utan det samhälle du lever i.

Om inte folket interagerar så faller rättssamhället.
Citera
2023-11-22, 05:42
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Det är inte "Kling & Klang" du hjälper utan det samhälle du lever i.

Om inte folket interagerar så faller rättssamhället.

Vet att jag läste om kravaller och oroligheter i Paris förorter redan när jag gick i skolan (är 55+) och trots att man hade facit i hand så lät man liknande områden skapas i Sverige. Sen när allt kukar ur totalt så ber man medborgarna om hjälp. Nej, de s.k. liberalerna kan röja upp den skit de själva skapat.
Citera
2023-11-22, 06:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Ja, varför skulle man inte kunna lita på det? Det är ju inte så att man behöver förlita sig på att någon annan implementerar anonymiteten åt dig...
Dom är kanske ute efter ip-numret för att kolla vem som är rasist? Och du får en anmälan mot.
Inte omöjligt

Polisen har aldrig gått ut med signalement annars. Varför skulle dom göra det nu? Dom brukar hjälpa att skydda brottslingar och försöka dölja. Kod 291 och nedtonade av händelser osv osv osv.
Nej det här är lurt
Senast redigerad av karlsoon 2023-11-22 kl. 07:09.
Citera
2023-11-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jo men det är ju vänstermedia.. Dom hittar gärna på andra namn osv.
Och inte ett ljud om att det stod tusentals muslimer på torget och skrek högt om att mörda alla judar..

Vänstermedia usch

Det är jag enig om. Men dock lite utanför själva frågan om det gängse namnet.
Citera
2023-11-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu har jag ju inget och komma med i det här fallet men har för övrigt ingen aning om hur man gör för att vara anonym, är en sån där doomer. Och att lita på polisen vet ej fan om jag gör, kommer ju trådar då och då som handlar om otillåtna slagningar. Nej, säkrast är nog att hålla näbben stängd om man vet något.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Dom är kanske ute efter ip-numret för att kolla vem som är rasist? Och du får en anmälan mot.
Inte omöjligt

Beroende på nivå av paranoia så får man väl ta och sköta sin anonymitet därefter. Det finns gott om sätt som gör det tämligen svårt för polisen att luska ut från vem ett tips kommer ifrån (t.ex. anonymt SIM, snigelpost, anonymt mail-konto, anonymiseringstjänst). Man bör ju också fundera på varför polisen skulle lägga några nämvärda resurser i att efterforska det.

Och en anmälan om rasism förutsätter ju att de har bevis för att kunna driva det vidare, och det krävs att ett brott kan styrkas till att börja med.
Citera
2023-11-22, 08:48
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Beroende på nivå av paranoia så får man väl ta och sköta sin anonymitet därefter. Det finns gott om sätt som gör det tämligen svårt för polisen att luska ut från vem ett tips kommer ifrån (t.ex. anonymt SIM, snigelpost, anonymt mail-konto, anonymiseringstjänst). Man bör ju också fundera på varför polisen skulle lägga några nämvärda resurser i att efterforska det.

Och en anmälan om rasism förutsätter ju att de har bevis för att kunna driva det vidare, och det krävs att ett brott kan styrkas till att börja med.

Dessutom är det inte brottsligt att vara rasist väl?
Citera
2023-11-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Dessutom är det inte brottsligt att vara rasist väl?

Nej, det var väl lite det jag tänkte på ja.
Citera
2023-11-22, 11:10
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Nej, det var väl lite det jag tänkte på ja.

Aha. Ok. Då läste jag med morgonsura ögon. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in