2023-11-21, 15:07
Medlem
"Polisen uppmanar allmänheten att bistå i identifieringen av misstänkta från de våldsamma kravallerna under påskhelgen 2022. Bilder på 51 eftersökta har publicerats på polisens hemsida.

Under påskhelgen 2022 utsattes ett flertal svenska städer för våldsamma kravaller där muslimskt dominerade invandrargrupper satte bilar och stadsdelar i brand i samband med den danske politikern Rasmus Paludans koranbränningsaktioner. Polis, räddningstjänst och civila överöstes med stenar, slag och andra projektiler vilket resulterade i att åtskilliga skadades."
https://nyadagbladet.se/inrikes/polisen-efterlyser-hjalp-for-att-identifiera-misstankta-efter-paskkravallerna/

Bilder på upploppsmännen går att nå via länken ovan samt dess kontext.

Några av dessa människor borde Flashbackarna kunna ta fast?
Senast redigerad av Arimataia 2023-11-21 kl. 15:13.
Citera
2023-11-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arimataia
"Polisen uppmanar allmänheten att bistå i identifieringen av misstänkta från de våldsamma kravallerna under påskhelgen 2022. Bilder på 51 eftersökta har publicerats på polisens hemsida.

Under påskhelgen 2022 utsattes ett flertal svenska städer för våldsamma kravaller där muslimskt dominerade invandrargrupper satte bilar och stadsdelar i brand i samband med den danske politikern Rasmus Paludans koranbränningsaktioner. Polis, räddningstjänst och civila överöstes med stenar, slag och andra projektiler vilket resulterade i att åtskilliga skadades."
https://nyadagbladet.se/inrikes/polisen-efterlyser-hjalp-for-att-identifiera-misstankta-efter-paskkravallerna/

Bilder på upploppsmännen går att nå via länken ovan samt dess kontext.

Några av dessa människor borde Flashbackarna kunna ta fast?

Låt mig gissa: media kommer att publicera blurrade bilder så att breda massan kan hjälpa till att identifiera? Ser precis ut som killen jag träffade på väg hem från suparfesten i helgen;D
Citera
2023-11-21, 15:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Du som tipsar kan välja att vara anonym.

Kan man verkligen lita på det?
Citera
2023-11-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Låt mig gissa: media kommer att publicera blurrade bilder så att breda massan kan hjälpa till att identifiera? Ser precis ut som killen jag träffade på väg hem från suparfesten i helgen;D

Troligen ja.
Citera
2023-11-21, 15:32
Medlem
Jag gillar detta. Skönt att polisen inte ger upp. Skithögarna från påskupproren skall inte tro de kan koppla av och känna sig trygga. De ska fan i mig ha en blåslampa i baken tills de åker fast.
Citera
2023-11-21, 15:33
Medlem
länk till polisens sida så man slipper gå via nya dagbladet
https://polisen.se/aktuellt/hjalp-polisen/2023/november/tips-identitet-sveaparken/
Citera
2023-11-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Kan man verkligen lita på det?

Ja, varför skulle man inte kunna lita på det? Det är ju inte så att man behöver förlita sig på att någon annan implementerar anonymiteten åt dig...
Citera
2023-11-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
FRÅGA; Varför kallar du det påskuploppen , Kalla det för dess rätta namn , muslim-upploppen!

Det kan jag mycket väl göra om du nu är den som sätter rubriker på saker och ting. Men annars så är påskupproren mig veterligen gängse uttryck så alla vet vad vi talar om.
Citera
2023-11-21, 15:43
Medlem
Vaddå påskkravalller,de var ju förfan KORANkravaller
Citera
2023-11-21, 15:50
Medlem
Rennetts avatar
Jag noterar att efter bara några timmar är det blott 34 individer kvar på listan. Det måste räknas som en total fullträff av polisen?
Citera
2023-11-21, 15:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Ja, varför skulle man inte kunna lita på det? Det är ju inte så att man behöver förlita sig på att någon annan implementerar anonymiteten åt dig...

Nu har jag ju inget och komma med i det här fallet men har för övrigt ingen aning om hur man gör för att vara anonym, är en sån där doomer. Och att lita på polisen vet ej fan om jag gör, kommer ju trådar då och då som handlar om otillåtna slagningar. Nej, säkrast är nog att hålla näbben stängd om man vet något.
Citera
2023-11-21, 16:13
Bannlyst
Ramadanupploppen är den korrekta termen!

Vem kommer frivilligt komma på fel fot led kaosblattar för att sätta dit dom för ett brott belagt med böter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in