Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Nej, det finns inga vetenskapliga belägg för den typen av trams. Åsikter är inte fakta.
studien säger så här:"
Citat:
At high concentrations, aluminium predominantly accumulates in bone and brain tissue (Yokel 2000; Malluche 2002). Based on findings from animal and human studies, it is known to act as a powerful neurological toxicant and provoke toxic effects in foetuses and embryos if exposed during pregnancy (Reinke 2003). This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels (Chen 2008; Sharma 2010). Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease (Mold 2017)"
Den bevisar där med mina två påståenden:
1. Vi har bevis på att aluminium injiceras i människors blodomlopp och där med snabbaste vägen till blod-hjärnbarriären.
Citat:
This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels
2. Vi har bevis på att människor (främst autistiska) ackumulerar aluminium i hjärnan
Citat:
Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease
Detta innebär att när vi vaccinerar oss går aluminiumet genom hjärnan. Vi kan också se att autistiska har höga halter ackumulerad aluminium i hjärnan.
Om du anser att det är osannolikt att det aluminiumet kommer från aluminiuminjektionerna direkt in i blodomloppet får du det.
Men då bör man också vara ärlig med vilka andra potentiella källor av aluminium vi utsätter oss för. För någonstans måste ju aluminiumet i hjärnorna komma ifrån eller hur?
Menar du då att det kommer från övriga källor än vaccinen? Jag listade tidigare i tråden några av de mest välkända källor av aluminium människor utsätts för i samhället:
Du antar jag att du menar att aluminiumet i autistiskas hjärnor kommit från dessa då? (Som ju främst är genom huden och genom munnen ned i magen).
Citat:
1. Vaccin
2. Aluminiumburkar (mat, dryck etc.)
3. Deodoranter
4. Miljöutsläpp, via luften (flygplan t.ex.)
5. Dricksvattnet (kranvatten t.ex.)
6. Mat i allmänhet
7. Läkemedel
8. Kosmetiska produkter
9. Kaffemaskiner
10. Kastruller
11. Solkrämer
12. Schampo och balsam
Kan bara anta att du kommer med ett helt ologiskt nonsens svar på detta.
För det vill jag tacka dig, då du bevisar hur mycket du är ute och cyklar i dina resonemang. Lär inte svara.