2023-11-21, 18:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag är tydlig med vad som är fakta och vad som behöver undersökas tydligare.

Antar att du är intellektuellt oärlig omedvetet just nu.

Annars får du gärna bevisa ditt påstående om att jag är otydlig med vad som är fakta och inte.

Snarare är det ju du som, som sagt tar dina fantasier för gissningar.

Som t.ex. att vaccin inte skapar sjukdomar som autism och MS, det är en icke faktabaserad gissning och fantasi du tar som sanning.

Jag o andra sidan delar fakta baserade studier som visar på sammanband mellan vaccinering och autism t.ex.

Då studien visade att autistiska har höga ackumulerade halter i sina hjärnor (och vaccin injicerar aluminium):

Bevis:

Tack för att du fortsätter bevisa mina poänger.
Nej, det finns inga studier som påvisar en koppling mellan autism och vaccin. Sorry. It's not there.
Citera
2023-11-21, 18:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det finns inga studier som påvisar en koppling mellan autism och vaccin. Sorry. It's not there.

Det här uttalandet är väldigt oärligt.

Eftersom att vaccin är den enda källan av aluminium som injiceras direkt in i blodomloppet, och där med lättast når hjärnan genom blod-hjärnbarriären.

Om vi då ser en studie att autistiska (eller människor öht) har aluminium ackumulerat i hjärnan.

Då behöver man ingen studie som bevisar sammanbandet.

Sammanbandet, och kopplingen bevisas genom att vi vet dessa två fakta. Mer tydlig koppling blir det inte. Hur du kan påstå att det inte är en koppling är för mig helt obegripligt.

Du får gärna beskriva hur du resonerar.
Citera
2023-11-21, 19:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det här uttalandet är väldigt oärligt.

Eftersom att vaccin är den enda källan av aluminium som injiceras direkt in i blodomloppet, och där med lättast når hjärnan genom blod-hjärnbarriären.

Om vi då ser en studie att autistiska (eller människor öht) har aluminium ackumulerat i hjärnan.

Då behöver man ingen studie som bevisar sammanbandet.

Sammanbandet, och kopplingen bevisas genom att vi vet dessa två fakta. Mer tydlig koppling blir det inte. Hur du kan påstå att det inte är en koppling är för mig helt obegripligt.

Du får gärna beskriva hur du resonerar.
Det finns inga studier som påvisar en koppling mellan vaccin och autism. Skall jag verkligen behöva ta det igen? SJUNKER DET IN!?

PS.
Det finns inga bevis för att det finns en kruka med guld vid regnbågens ände heller, men spring du och leta...

Herregud.
Citera
2023-11-21, 19:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det finns inga studier som påvisar en koppling mellan vaccin och autism. Skall jag verkligen behöva ta det igen? SJUNKER DET IN!?

PS.
Det finns inga bevis för att det finns en kruka med guld vid regnbågens ände heller, men spring du och leta...

Herregud.

1. Vi har bevis på att aluminium injiceras i människors blodomlopp och där med snabbaste vägen till blod-hjärnbarriären.

2. Vi har bevis på att människor (främst autistiska) ackumulerar aluminium i hjärnan

Detta innebär att vi kan dra en fakta baserad slutsats att aluminium högst sannolikt ackumuleras i hjärnan genom vaccinering.

Att det inte bevisats i en studie än har du helt rätt i. Det är inte min poäng. Utan att ett tydligt sammanband mellan autism och vaccinering bevisats genom dessa 2 studier.

Att du inte gillar det och förnekar fakta som ligger på bordet är väldigt uppenbart och fullkomligt ologiskt.
Citera
2023-11-21, 19:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
1. Vi har bevis på att aluminium injiceras i människors blodomlopp och där med snabbaste vägen till blod-hjärnbarriären.

2. Vi har bevis på att människor (främst autistiska) ackumulerar aluminium i hjärnan

Detta innebär att vi kan dra en fakta baserad slutsats att aluminium högst sannolikt ackumuleras i hjärnan genom vaccinering.

Att det inte bevisats i en studie än har du helt rätt i. Det är inte min poäng. Utan att ett tydligt sammanband mellan autism och vaccinering bevisats genom dessa 2 studier.

Att du inte gillar det och förnekar fakta som ligger på bordet är väldigt uppenbart och fullkomligt ologiskt.
Nej, det finns inga vetenskapliga belägg för den typen av trams. Åsikter är inte fakta.
Citera
2023-11-21, 19:16
Medlem
Citat:
1. Vi har bevis på att aluminium injiceras i människors blodomlopp .....
(min fetning)
Menar/tror du att vacciner med (aluminium)adjuvans skulle ges intravenöst??

/T
Citera
2023-11-21, 19:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej, det finns inga vetenskapliga belägg för den typen av trams. Åsikter är inte fakta.

studien säger så här:"

Citat:
At high concentrations, aluminium predominantly accumulates in bone and brain tissue (Yokel 2000; Malluche 2002). Based on findings from animal and human studies, it is known to act as a powerful neurological toxicant and provoke toxic effects in foetuses and embryos if exposed during pregnancy (Reinke 2003). This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels (Chen 2008; Sharma 2010). Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease (Mold 2017)"

Den bevisar där med mina två påståenden:

Citat:
This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels

Citat:
Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease

Detta innebär att när vi vaccinerar oss går aluminiumet genom hjärnan. Vi kan också se att autistiska har höga halter ackumulerad aluminium i hjärnan.

Om du anser att det är osannolikt att det aluminiumet kommer från aluminiuminjektionerna direkt in i blodomloppet får du det.

Men då bör man också vara ärlig med vilka andra potentiella källor av aluminium vi utsätter oss för. För någonstans måste ju aluminiumet i hjärnorna komma ifrån eller hur?

Menar du då att det kommer från övriga källor än vaccinen? Jag listade tidigare i tråden några av de mest välkända källor av aluminium människor utsätts för i samhället:

Du antar jag att du menar att aluminiumet i autistiskas hjärnor kommit från dessa då? (Som ju främst är genom huden och genom munnen ned i magen).

Citat:
1. Vaccin
2. Aluminiumburkar (mat, dryck etc.)
3. Deodoranter
4. Miljöutsläpp, via luften (flygplan t.ex.)
5. Dricksvattnet (kranvatten t.ex.)
6. Mat i allmänhet
7. Läkemedel
8. Kosmetiska produkter
9. Kaffemaskiner
10. Kastruller
11. Solkrämer
12. Schampo och balsam

Kan bara anta att du kommer med ett helt ologiskt nonsens svar på detta.

För det vill jag tacka dig, då du bevisar hur mycket du är ute och cyklar i dina resonemang. Lär inte svara.
Citera
2023-11-21, 19:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Detta innebär att när vi vaccinerar oss går aluminiumet genom hjärnan. Vi kan också se att autistiska har höga halter ackumulerad aluminium i hjärnan.

Om du anser att det är osannolikt att det aluminiumet kommer från aluminiuminjektionerna direkt in i blodomloppet får du det.

Men då bör man också vara ärlig med vilka andra potentiella källor av aluminium vi utsätter oss för. För någonstans måste ju aluminiumet i hjärnorna komma ifrån eller hur?

Menar du då att det kommer från övriga källor än vaccinen? Jag listade tidigare i tråden några av de mest välkända källor av aluminium människor utsätts för i samhället:

Du antar jag att du menar att aluminiumet i autistiskas hjärnor kommit från dessa då? (Som ju främst är genom huden och genom munnen ned i magen).

För det vill jag tacka dig, då du bevisar hur mycket du är ute och cyklar i dina resonemang. Lär inte svara.
Citera
2023-11-21, 19:29
Medlem
Citat:

Sluta drick mjölk då, för att ta ett exempel, då en liter innehåller mer aluminium än en vaccindos.
Citera
2023-11-21, 19:29
Medlem
styckets avatar
Citat:

Kan du bemöta mina påståenden och svara på mina frågor eller är du bara i en förnekelse loop där du kör mantrat du önskade och intalar dig är sant? Fast som egentligen är en lögn?

Uppenbarligen måste aluminiumet man fann i autistiskas hjärna komma från någonstans eller hur?

Om inte från vaccinet så någon annanstans, eller hur?
Citera
2023-11-21, 19:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
(min fetning)
Menar/tror du att vacciner med (aluminium)adjuvans skulle ges intravenöst??

/T

Visserligen injiceras vaccin främst i muskler.

Men innehållet når blodomloppet om det är även det närmsta man kommer blodomloppet när det kommer till aluminium och människor.

Andra exempel går det via magen och huden.

Det är först när det når blodomloppet som de kan ta sig upp till hjärnan.

Så när vi ser ökade ackumulerade halter hos autistiskas hjärnor. Är kopplingen rätt så uppenbar, håller du inte med?
Citera
2023-11-21, 19:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Sluta drick mjölk då, för att ta ett exempel, då en liter innehåller mer aluminium än en vaccindos.

Nu verkar du anta att att man tar upp lika mycket aluminium genom magen, som man gör i en direkt injektion genom en spruta.

Vad baserar du det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in