2023-11-20, 20:10
Medlem
Men det är väll sekretess på förundersökningen tills rättegång börjar? Brukar väll vara så tror jag.
2023-11-20, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nixxa1989
Det spelar egentligen ingen roll om A har begått ett brott eftersom enligt lag så har inte det med hans roll som förälder att göra! Ovs vad han har gjort eller inte…
Det väl jag oxå ! Men eftersom det kommit upp flera gånger så kom detta på tal pga den häxjakt som N startat mot A
2023-11-20, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av piiina
Men det är väll sekretess på förundersökningen tills rättegång börjar? Brukar väll vara så tror jag.
Har oxå för mig det
2023-11-20, 20:26
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piiina

Ja men någon form av framställan
2023-11-20, 20:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Ja men någon form av framställan
Tror det är förundersökning som pågår finns ingen framställan till tingsrätten, Tror att allt kommer vara sekretess skyddat tills dem är klara och ev åtal inlämnat!
2023-11-20, 21:33
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror det är förundersökning som pågår finns ingen framställan till tingsrätten, Tror att allt kommer vara sekretess skyddat tills dem är klara och ev åtal inlämnat!

Häktningsframställan i någon form kommer alltid först och går alltid att få ut. Om det är om ett brottsfall. Annars ligger det hos förvaltningsrätten.
2023-11-20, 22:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Häktningsframställan i någon form kommer alltid först och går alltid att få ut. Om det är om ett brottsfall. Annars ligger det hos förvaltningsrätten.
Förhör pågår sedan så beror det på vad som framkommer kan bli så att åklagaren lägger ned det i brist på bevis, Jag tor inte det kommer upp i en rättegång detta finns nog för lite bevis och skyller dem på varandra så är det svårt!
2023-11-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Har oxå för mig det

Tror att det är sekretess tills åtal väcks.
2023-11-20, 22:36
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Tror att det är sekretess tills åtal väcks.

Ni fattar inte vad jag menar så jag ger upp.
2023-11-21, 09:32
Medlem
Citat:
Bör gå att få ut någon form av handlingar oavsett om det är sekretess på själva förundersökningen.
Trodde jag med men....
Nix. Tyvärr ej i detta ärende.
Jag försökte, men det blev ett svars-mail med ett
Nej till utskick av förundersökningshandlingar just på grund av sekretessen.
2023-11-21, 12:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Trodde jag med men....
Nix. Tyvärr ej i detta ärende.
Jag försökte, men det blev ett svars-mail med ett
Nej till utskick av förundersökningshandlingar just på grund av sekretessen.
Det råder strikt förundersökningssekretess och gissar FUP kommer ligga skyddad dessutom så ingen kan begära ut den heller efter en rättegång, Väldigt känsligt är det detta case liksom med andra ord och inget lär väl läcka ut heller som det ser ut!
2023-11-21, 14:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det råder strikt förundersökningssekretess och gissar FUP kommer ligga skyddad dessutom så ingen kan begära ut den heller efter en rättegång, Väldigt känsligt är det detta case liksom med andra ord och inget lär väl läcka ut heller som det ser ut!
Tror allt handlar om att folk vill veta och begärt att få ta del av detta därför har det blivit sekretess belagt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in